Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:23:35 GMT

جزئیات طرح نظم‌بخشی به موتورسیکلت‌سواران در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۳۳۴۰

جزئیات طرح نظم‌بخشی به موتورسیکلت‌سواران در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی، پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح طرح انضباط‌بخشی به موتورسیکلت‌سواران گفت: این طرح که از شنبه مورخ ۳۰ بهمن ماه در تهران اجرا می‌شود، به درخواست مردم است. تماس‌های بسیاری با پلیس گرفته و خواسته شده که به حرکات مخاطره‌آمیز و رفتارهای غیرقانونی موتورسیکلت‌سواران پایان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران داریم که پلیس به هیچ عنوان مخالف فعالیت و تردد آنها نیست اما همانطور که در طی این سال‌ها گفته‌ایم، راکبان موتورسیکلت باید موازین قانونی را رعایت کنند. متأسفانه زیر پا گذاشتن قوانین در بین موتورسیکلت‌سواران عُرف شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به تخلفاتی که از روز شنبه به شدت و با جدیت با آن برخورد می‌شود، گفت: حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در مسیر مخالف عبور، عبور از پیاده‌رو، تخلفات مربوط به پلاک، عبور از خط ویژه، حمل بارهای نامتعارف و رانندگی افرادی که فاقد گواهینامه موتورسیکلت هستند مانند بانوان، تخلفاتی است که از روز شنبه با جدیت برای موتورسیکلت‌سواران اعمال می‌شود.

رحیمی افزود: در ۱۰۰ نقطه تیم‌های ویژه مستقر شده‌اند و دستگاه موتورسیکلت‌سوارانی که حتی یکی از تخلفات مذکور را انجام دهند، حداقل ۱۲ ساعت توقیف می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از پایان ۱۲ ساعت، ضمن اخذ تعهدنامه از موتورسیکلت‌سوار متخلف، دستگاهش از حالت توقیف آزاد می‌شود البته باید تمامی خلافی و جریمه‌هایی که آن موتورسیکلت دارد را پرداخت کند.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: این پرداخت جریمه‌ها پس از ۱۲ ساعت هم امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین اگر موتورسیکلت‌سواری پس از این ساعت برای تحویل موتورش مراجعه نکند، آن دستگاه به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مخدوش کردن پلاک در قانون جرم‌انگاری شده است، افزود: موتورسیکلت‌سوارانی که پلاکشان را مخدوش کنند، ضمن توقیف ۱۲ ساعته، برای آنها پرونده قضائی تشکیل و به مرجع قضائی اعلام می‌شود.

رحیمی در پایان گفت: این طرح ۲۴ ساعته است و منظور از بار نامتعارف، حمل بیش از یک مسافر (نهایتاً یک موتورسیکلت باید دو سرنشین داشته باشد) است.

کد خبر 5423988 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: موتور سیکلت سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش دهه فجر کمیته امداد امام خمینی آتش سوزی راهپیمایی 22 بهمن غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه علیرضا زاکانی آتش نشانی آلودگی هوا پلیس راهور پلیس موتورسیکلت سواران ۱۲ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته

به گزارش همشهری آنلاین، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 848386 منبع: ایسنا برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي تهران

دیگر خبرها

  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • شوتی سواران در برخورد با اتوبوس جان باختند
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • داداش کلاه یادت نره 
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه