Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@04:42:26 GMT

طرز استفاده از دستشویی فرنگی پلاستیکی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۳۳۶۰

طرز استفاده از دستشویی فرنگی پلاستیکی

توالت فرنگی در انواع مختلفی از نظر جنس بدنه، امکانات و حتی شکل ظاهری ساخته می‌شود تا بتواند نیاز و سلیقه عموم مردم را پوشش دهد. برخی از جنس سرامیک، برخی پی وی سی و برخی پلاستیکی و ... هستند. برخی توالت فرنگی‌ها تاشو، برخی والهنگ و ... هستند و هر کدام می‌توانند ظاهر متفاوت و امکانات متفاوتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله قرار است درباره دستشویی فرنگی پلاستیکی و نحوه استفاده از آن صحبت کنیم با ما همراه باشید.

دستشویی فرنگی پلاستیکی چیست؟

دستشویی فرنگی پلاستیکی همانطور که از نام آن مشخص است از پلاستیک ساخته شده است. این توالت فرنگی‌ها از پلاستیک باکیفیت و فشرده شده ساخته می‌شوند به همین دلیل به راحتی توان تحمل وزن بالای افراد در زمان طولانی را دارند.

دستشویی فرنگی پلاستیکی چه کاربردی دارد؟

اما کاربرد توالت فرنگی پلاستیکی چیست؟ چرا بعضی افراد به جای توالت فرنگی سرامیکی از نوع پلاستیکی استفاده می‌کنند؟

بسیاری افراد علاقه‌ای به استفاده از دستشویی فرنگی ندارند با این حال ممکن است مدتی به دلیل بیماری یا جراحی مجبور به استفاده از توالت فرنگی شوند. در این صورت برای استفاده کوتاه مدت و برای اینکه هزینه‌های خرید و نصب بسیار کم تمام شود. این توالت فرنگی‌ها روی توالت ایرانی قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و در صورت عدم نیاز آن را جا به جا کرد.

برخی افراد هم سرویس بهداشتی کوچکی دارند، به همین دلیل امکان داشتن توالت ایرانی و فرنگی را به صورت همزمان ندارند. در این صورت برخی مدل توالت فرنگی پلاستیکی که تاشو نیز هستند روی توالت ایرانی نصب می‌شود و در صورت عدم نیاز به تا شدن می‌توان از توالت ایرانی استفاده کرد.

خرید توالت فرنی پلاستیکی بهتر است یا توالت فرنگی‌های چینی و سرامیکی؟

این موضوع کاملا بستگی به نیاز شما دارد. اگر قرار نیست برای مدت طولانی از دستشویی فرنگی استفاده کنید یا جای کافی برای نصب آن ندارید توالت فرنگی پلاستیکی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. در غیر اینصورت با صرف هزینه بیشتر و نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی می‌توانید توالت فرنگی زیباتر با امکانات بیشتر داشته باشید. برای خرید توالت فرنگی می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی مثل چارسو استفاده کنید تا خرید راحت و بی‌دغدغه داشته باشید.

چطور از توالت فرنگی پلاستیکی استفاده کنیم؟

استفاده از توالت فرنگی پلاستیکی تفاوتی با سایر توالت فرنگی‌ها ندارد. البته این توالت فرنگی‌ها به بیده و سیفون مجهز نیستند. به همین دلیل مهم است قبل و بعد از هر استفاده توالت فرنگی را به خوبی تمیز کنید.

برای استفاده از این توالت شلوار خود را تا زانو یا پایین زانو پایین بکشید.

سعی کنید با زاویه 30تا 45 درجه روی توالت فرنگی بشینید. برای اینکار یک چهارپایه زیر پای خود قرار دهید.

در نهایت سیفون ( برای دستشویی فرنگی پلاستیکی سیفون دستشویی ایرانی) را بکشید.

با استفاده از شیلنگ نزدیک به دستشویی ایرانی خو را بشویید و با دستمال خشک کنید. دستشویی فرنگی را تمیز کنید.

دستان خود را بشویید.
احکام اسلامی مرتبط با استفاده از دستشویی فرنگی

در مقاله‌ای از سایت چارسو درباره نحوه شستن خود در توالت فرنگی و احکام مربوط به استفاده از توالت فرنگی می‌خوانیم: استفاده از توالت فرنگی از لحاظ شرعی تفاوتی با سنتی ندارد. در تمامی سرویس‌های بهداشتی چه مدرن و چه سنتی باید با آب تطهیر کرد و در صورت نبود آب باید احکام تطهیر بدون آب را انجام داد و در زمانی دیگر دوباره تطهیر کرد.

اگر فرد نتواند بعد از استفاده از توالت فرنگی خود را تطهیر کند هر رطوبتی که از او خارج شود محکوم به نجاست بوده و نیاز به تطهیر دوباره دارد. ولی در صورت استبرا اگر رطوبتی نیز خارج شود محکوم به نجاست نیست.

توجه کنید هنگام استفاده از توالت نباید رو یا پشت به قبله قرار بگیرید.

مزایای استفاده از توالت فرنگی پلاستیکی چیست؟ توالت فرنگی پلاستیکی ارزان است. نیازی به نصب ندارد. در محیط‌های کوچک به راحتی قابل استفاده است. در هنگام سفر قابلیت استفاده دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استفاده از توالت فرنگی دستشویی فرنگی توالت فرنگی ها توالت ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با استفاده از روش علمی، موفق به تولید بیشتر توت فرنگی شدند.

آنها با راهنمایی‌های دکتر حدادی نژاد از اساتید این دانشگاه متوجه شدند برای افزایش تولید، اگر از مواد زیستی استفاده کنند این مواد می‌تواند نیاز گیاه را تامین کند و مقدار تولید بالا برود.

در این روش در دو مزرعه در بهنمیر با پوشش تونلی و پلاستیکی، هم آفت و هم علف هرز کمتر در تولید توت فرنگی استفاده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت توت فرنگی در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان مازندران خبر داد.

به گفته ملایی پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع توت فرنگی در این مزارع تولید و روانه بازار شود. مازندران در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت از سنتی به روش‌های نوین افزود: در روش‌های جدید، با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیکی، موجب زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)