Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار است همکاری هایی بین کمیته ملی المپیک ایران با کمیته المپیک عراق شکل بگیرد

امروز جلسه ای بین روسای کمیته‌ های ملی المپیک ایران و عراق برگزار شد.

به گزارش طرفداری، سیدرضا صالحی‌امیری در نشست خبری در خصوص حضور رییس کمیته ملی المپیک عراق و هیات همراه، عنوان کرد:

رعد حمودی رییس کمیته المپیک عراق، سفیر عراق در تهران و ۱۰ نفر از روسای عراق در تهران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز روز دوم مذاکرات است، ۲ ماه قبل در بغداد مذاکره داشتیم و تفاهم‌نامه همکاری را امضا کردیم. توافق شد در ورزش قهرمانی همکاری داشته باشیم، خوشبختانه رییس کمیته المپیک عراق با سرعت تفاهم‌نامه را پیگیری کرد که نتیجه در این هفته نهایی می‌شود.

رییس کمیته ملی المپیک، خاطرنشان کرد:

برنامه جامع همکاری تعریف کردیم که شامل تبادل مربی، برگزاری اردوهای مشترک، برگزاری دوره‌های پیشرفته آموزشی است که نقطه عطفی برای تبادلات گسترده خواهد بود. باور داریم توسعه روابط ورزشی به توسعه روابط بین دو ملت منجر خواهد شد. برافراشته شدن پرچم عراق هم باعث سرافرازی ما خواهد بود و امیدوارم جمع‌بندی ما در آینده سرآغازی برای همکاری‌هلی دوجانبه باشد.

وی افزود:

اراده ۲ ملت برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و خصوصا ورزشی است. علاقه ملت ایران به عراق و عتبات عالیات بر کسی پوشیده نیست و همین طور ابراز علاقه مردم عراق به ایران قابل تقدیر است. ورزش قهرمانی بستری برای توسعه روابط ایران و عراق است. ما و آقای حمدی تصمیم گرفتیم حداکثر کارها را برای توسعه ورزش قهرمانی انجام دهیم.

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به توافقات صورت گرفته، تصریح کرد:

۳ توافق اصلی و چند توافق فرعی داشتیم؛ اولین توافق تبادل مربی است، دوم برگزاری اردوی مشترک در ایران و عراق با توجه به رویدادهای پیش رو (بازی‌های آسیای، کشورهای اسلامی و بازی‌های جوانان)، سوم برگزاری دوره‌های پیشرفته آموزشی و ورزشی پیشرفته است. امیدوارم این توافق نقطه عطفی در توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی بین ۲ کشور باشد‌. درخشش قهرمانان ایرانی و عراقی باعث خوشنودی مردم ۲ کشور خواهد شد. 

صحبت های رییس کمیته ملی المپیک عراق

رعد حمودی، رییس کمیته ملی المپیک عراق در نشست خبری با صالحی امیری تاکید کرد:

در ابتدا از رییس کمیته ملی المپیک و سفیر عراق به خاطر استقبال خوبی که داشتند تشکر می‌کنم. سفر ما به ایران گام دوم برای امضای تفاهم نامه است و از تجربیات تخصصی ایران استفاده می‌کنیم و ایران تجربه خوبی در سطح قاره دارد‌. با توجه به تمایلی که از صالحی امیری برای توسعه و تحکیم ورزش در عراق سراغ دارم، در اینجا حضور داریم تا همکاری‌های دو جانبه بیشتر شود.

وی در خصوص بند مربوط به تبادل مربی بین دو کشور تصریح کرد:

با توجه به روابط خوبی که با صالحی‌ امیری داشتیم، شاید لازم به تفاهم‌نامه نبود ولی پروتکل‌ها باعث می‌شد که تفاهم‌نامه امضا شود. دکتر صالحی امیری زمینه‌ای فراهم کرد که مربیان بین دو کشور تبادل شوند. با توجه به افزایش همکاری ورزشی و اینکه 10 رییس فدراسیون در ایران هستند این نوید را می‌دهد که آینده ورزش عراق روشن خواهد بود.

رییس کمیته ملی المپیک عراق در پاسخ به این سوال که عراق چه کمکی از ورزش ایران می‌خواهد و در مقابل چه کمکی می‌تواند به ورزش ایران بکند، گفت:

فقط این 10 فدراسیون از این تفاهم‌نامه استفاده نمی‌کنند و‌ تمرکز ما فقط روی چند رشته نیست. فقط این نیست که از تجربیات و تاسیسات ایران استفاده کنیم بلکه می‌خواهیم توسعه ورزش در تمام زمینه‌ها و‌ همه رشته‌ها باشد. همچنین می خواهیم چشم اندازی جدید برای توسعه ورزش در عراق فراهم شود.

وی درخصوص حضور تیم کشتی ایران در عراق و استفاده عراق از تجربیات کشتی‌گیران ایران گفت:

اردویی که کشتی در عراق داشت باعث شد تفاهمی بین دو کشور ایجاد شود و صالحی امیری هم در آن زمان از کمپ تمرینی کشتی دیدن کرد. خوشحالیم تیم کشتی ایران که در جهان مشهور است، در عراق حضور داشت و دستاوردهای بزرگی برای ورزش ما داشت.

حمودی در خصوص نقش زنان در ورزش عراق گفت:

به خاطر شرایط عراق زنان نتوانستند در این هیات همراه ما باشند. قوانین کمیته بین المللی المپیک می‌گوید زنان هم باید فعالیت داشته باشند و ما هم از کسانی هستیم که طرفدار ورزش بانوان و عدالت و برابری جنسیتی در ورزش هستیم. اولین گام هم تغییر قانون کمیته المپیک عراق است و امیدواریم حضور زنان را داشته باشیم و 30 درصد هیات‌های اجرایی کمیته ملی المپیک عراق از زنان باشد‌.

سفیر عراق در ایران نیز گفت:

هر دو کشور به دنبال این هستند روابط را به بالاترین سطح برسانند و همه در جهان به روابط این دو کشور چشم دارند. به دنبال این هستیم همکاری‌های خود را در سریع ترین زمان ممکن آغاز کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

رضا صالحی امیری: یک برنامه جامع همکاری با عراق را در نظر داریم / اختصاصی طرفداری

بازدید رعد حمودی رییس کمیته ملی المپیک عراق از موزه ملی ورزش / فیلم

 

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس کنفدراسیون فوتبال آسیا به محرومیت سراجی ورود می کند ثبت قرارداد بازیکنان جدید استقلال غیر قانونی است / ادعای خبرگزاری داخلی بایرن مونیخ و دریافت 4 گل در نیمه اول پس از 47 سال چلسی و کسب تمام افتخارات ممکن در دوران رومن آبراموویچ 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رییس کمیته ملی المپیک عراق کمیته المپیک عراق صالحی امیری توسعه روابط تفاهم نامه برای توسعه دو کشور بین دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، عدنان درجال، رییس فدراسیون فوتبال عراق، رستم امامعلی، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیای مرکزی و احمد ژانوف فورکاتوزف، دبیرکل فدراسیون فوتبال تاجیکستان در نامه‌های جداگانه به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران کسب مقام قهرمانی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ – تایلند و راهیابی تیم ملی فوتسال کشورمان را به جام جهانی فوتسال، ازبکستان ۲۰۲۴ تبریک گفتند و برای پیشرفت بیشتر فوتسال ایران آرزوی موفقیت کردند.

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک