Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهادر اسدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان در سنندج اظهار کرد: سیاست قوه قضاییه سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش با استفاده از نهاد مردمی شورای حل اختلاف است.

وی افزود: در این راستا تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها، نحوه برخورد صحیح و تکریم ارباب رجوع و حل و فصل دعاوی مردم باید سرلوحه کار قضات و اعضای شورای حل اختلاف قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال تعداد ۹ هزار و ۲۷ پرونده به شعبه اجرای احکام ارجاع شده است تصریح کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۲۶ پرونده تعیین تکلیف و مختومه شده است.

وی عملکرد اجرای احکام استان را سه هزار و ۱۹۹ پرونده مختومه شده ذکر کرد و میانگین پرونده‌های منجر به صلح و سازش در سال ۹۸ را ۲۲ درصد، در سال ۹۹ نیز ۲۶ درصد و در ۹ ماهه امسال ۳۷ درصد عنوان کرد.

معاون توسعه شورای حل اختلاف استان کردستان آمار پرونده‌های منجر به صلح و سازش در ۹ ماهه امسال را ۳۷ درصد ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۸ هزار و ۲۳۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده است یادآور شد: از این تعداد پرونده در ۹ ماهه سال جاری تعداد پنج هزار و ۵۴۷ پرونده در شورای  حل اختلاف صلح و سازش شده است.

اسدی موجودی پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف را چهار هزار و ۵۶۲ پرونده  و تعداد پرونده های مختومه را ۶۱ هزار و ۱۰۴ پرونده و مدت تعیین تکلیف پرونده‌های شورای حل اختلاف را ۴۲ روز ذکر کرد.

به گفته وی، در شورای حل اختلاف مریوان سه پرونده که اختلاف شدید و مبالغ کلان داشتند با تلاش شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شد.

معاون توسعه شورای حل اختلاف استان کردستان با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف درصدد ترسیم چشم‌انداز پنج ساله است افزود: بر اساس قانون شورای حل اختلاف تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان به اختلافات مالی رسیدگی می‌کند.

وی ساماندهی داوری و میانجیگری در شورای حل اختلاف را ضروری برشمرد و اظهارکرد: هم اکنون قانون داوری تدوین شده و پیش‌نویس آن به هیات دولت تحویل شده است و طبق قانون یکسری پرونده‌ها باید در صلاحیت داوری حل و فصل شود.

اسدی نهاد داوری را یک قضاوت خصوصی و یکی از رسیدگی های قضایی و مربوط به آیین دادرسی مدنی دانست و افزود: با استفاده از داوری بسیاری دعاوی حل و فصل می‌شود.

معاون توسعه شورای حل اختلاف استان کردستان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون رضایت قصاص ۶ نفر در استان و رضایت ۱۱ نفر مشروط به پرداخت دیه اخذ شده است.

وی تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف بمنظور کاهش تراکم پرونده در دادگاه و‌رسیدگی سریعتر به دعاوی تشکیل شده است.

وی شورای حل اختلاف را نهادی قضایی دانست و اظهارکرد: این نهاد بمنظور حل اختلاف و صلح و سازش میان اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی تحت نظارت قوه قضائیه بوجود آمده است.

به گفته معاون توسعه شورای حل اختلاف استان کردستان، ابلاغیه‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف و دادگاه‌ها از طریق سامانه ثنا انجام می شود.

وی میزان رضایمندی ارباب رجوع به شورای حل اختلاف را ۷۰ درصد ذکر کرد و گفت : شعبه هشتم شورای حل اختلاف شهرستان سنندج از حیث تکریم ارباب رجوع جزو شعبه‌های برتر معرفی شده است.

هم اکنون تعداد ۱۳۳ شعبه شورای حل اختلاف در استان دایر است که از این تعداد ۷۲ شعبه در شهر، ۳۳ شعبه در روستا، ۱۸ شعبه اجرای احکام شورا و ۱۰ شعبه در زندان دایر است.

لازم به یادآوری است، ۵۱۴ نفر با شورای حل اختلاف همکاری دارند همچنین ۶۷ قاضی با شورا همکاری می کنند.

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس

کلیدواژه: رای حل اختلاف کردستان پرونده صلح و سازش شورای حل اختلاف شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش ۹ ماهه امسال پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲