Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ قلب نام آور ۱۷ ساله گیلانی، در انتقال با پروازی اختصاصی به تهران، نجاتبخش جان نوجوانی ۱۳ ساله شد.

قلب مهدی مرادپور اهل خشکبیجار که بر اثر سانحه تصادف، مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش، برای نجات جان بیمار نیازمند به تهران انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلب این نوجوان گیلانی، پس از فراهم‌آوری در مرکز آموزشی ودرمانی رازی رشت، به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور و از طریق مرکز اورژانس پیش بیمارستانی گیلان در سریعترین زمان ممکن (حدود یک ساعت) به فرودگاه رشت منتقل و با پرواز جت به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد.

بر این اساس، با هماهنگی اورژانس تهران، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی تهران عزیمت کرده و قلب این نام آور گیلانی را برای پیوند در اختیار تیم پزشکی این مرکز درمانی قرار دادند تا نجاتبخش جان نوجوانی ۱۳ ساله باشد.

در این راستا، ۲ کلیه این نوجوان نام آور گیلانی، به ۲ مرد ۲۶ ساله و ۵۶ ساله پیوند زده شد و کبد او نیز برای پیوند به بیمار ۴۱ ساله دچار عارضه سیروز کبدی برداشته شد.

این مهم، با تکیه بر توانمندی تیم‌های درمانی و با مدیریت و هدایت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی کشور و تیم‌های فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان‌های شهید رجایی تهران و رازی رشت، به انجام رسید.

این بیست و چهارمین اهدای عضو گیلان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس هوایی اهدای عضو مرگ مغزی نام آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمدباقرخلفی گفت: اولین حادثه ساعت ۸:۵۵ جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ مبنی بر سقوط یک پارگلایدر در ارتفاعات سیبان دره ساوجبلاغ رخ داد که امدادگران پس از انجام اقدامات اولیه او را به محل امن انتقال دادند.

او افزود:  حادثه‌ دیگری در  ساعت ۸:۵۷ در ارتفاعات بیجی کوه شهرستان کرج رخ داد که بر اثر آن یک طبیعت‌گرد ۷۰ ساله با فشارخون بالا در ارتفاعات با کمک امدادگران به محل امن انتقال یافت.

 خلفی بیان کرد: در ساعت ۱۰:۰۳ امداد گران به راننده حادثه دیده بر اثر سقوط یک دستگاه وانت به دره‌های طالقان کمک کردند و او را به نیروهای اورژانس تحویل دادند.

وی افزود:  ساعت ۱۲:۰۰ سقوط نوجوان ۱۶ ساله‌ای در کوه‌های عظیمیه کرج محدوده بام کرج اعلام شد که وی نیز تحویل عوامل اورژانس شد.

 خلفی گفت: همچنین ساعت ۱۵:۱۰ سقوط فردی ۵۴ ساله در اطراف سد طالقان گزارش شد که برای ادامه روند درمان تحویل عوامل اورژانس شد.

وی افزود: آخرین حادثه ساعت ۱۹:۰۰ در پی گرفتار شدن ۲ طبیعتگرد در محدوده کوه‌های روستای اغشت قله (مرد نوروز) گزارش شد که با راهنمایی تلفنی امدادگران پایگاه فخرایران این افراد، مسیر خود را شناسایی و به محل امن هدایت شدند.

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی