Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در ارتباط با سفر خود به امارات که فردا -دوشنبه- انجام خواهد شد با تأکید بر اهمیت آن گفت: «این سفر در راستای تقویت روابط و همکاری بین دو کشور انجام می‌شود.»

اردوغان در مقاله‌ای در وب سایت «خلیج تایمز» نوشت: «زمان ارائه طرح‌های صلح و همکاری منطقه‌ای فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر به امارات نشان‌دهنده اهمیت زیادی است که ترکیه برای دوستی بین دو کشور قائل است و فرصت خوبی را برای تقویت همکاری‌ها فراهم می‌کند.»

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: «روابط ترکیه و امارات از طریق سفرهای متقابل بُعد جدیدی گرفته و تمایل داریم که این روابط به سمت همکاری گسترش پیدا کند.»

او همچنین ابراز اطمینان کرد که افزایش زمینه های همکاری بین دو کشور بر تحولات منطقه تاثیر مثبت خواهد داشت و این سفر در زمانی انجام می شود که رقابت های جهانی روبه افزایش است و همه کشورهای برای ترکیه اهمیت دارند. در مقابل امارات نیز به عنوان بزرگترین شریک تجاری ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

اردوغان اعلام کرد که حجم تجارت غیرنفتی دو کشور بالغ بر ۸۹ میلیارد دلار در دهه گذشته بوده و این رقم طی سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترکیه امارات اردوغان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه