Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@21:47:02 GMT

علائمی از کرونا که در موج اومیکرون نیست!

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۴۴۸۰

‍‍‍‍‍‍

 اومیکرون چه تفاوتی با نوع دلتا دارد؟ این علامت اومیکرون ممکن است حتی پس از بهبودی نیز باقی بماند علامتی که در عفونت اومیکرون کمتر دیده می‌شود بیشترین علائم گزارش شده تاکنون چیست؟ آیا علائم خفیف تر به این معنی است که می‌توانید مراقبت خود را کمتر کنید؟

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی ؛ اخیراً، نوع اومیکرون کووید دیوار ایمنی چندین کشور را شکسته و پر واضح که بسیار مسری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، این گونه به شدت جهش یافته که در ابتدا در آفریقای جنوبی شناسایی شد، خفیف تر و متفاوت از سویه‌های قبلی است.

 اومیکرون چه تفاوتی با نوع دلتا دارد؟

موج دوم کرونا همانطور که همه ما می‌دانیم یک مرحله پرتلاطم در زندگی ما و اطرافیانمان بود. علاوه بر ایجاد عفونت‌های ناراحت کننده خفیف تا متوسط، نوع دلتا که گفته می‌شود این موج را هدایت کرده است، منجر به بیماری‌های شدید شده است و در این بین علاوه بر اینکه در این مدت بسیاری از افراد در بیمارستان بستری شدند، بسیاری دیگر جان خود را از دست دادند و برخی دیگر هم همچنان باید اثرات طولانی مدت ویروس را تحمل کنند.

این علامت اومیکرون ممکن است حتی پس از بهبودی نیز باقی بماند

با این حال، در مقایسه با نوع دلتا، نوع جدید ویروس کرونا (Omicron) گفته می‌شود که آسیب مستقیمی به ریه‌ها وارد نمی‌کند اما اساساً، درست مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا، نوع بسیار عفونی آن دستگاه تنفسی فوقانی را آلوده می‌کند و باعث علائم خفیف مانند گلودرد ، عطسه ، بدن درد ، سردرد می‌شود.

از سوی دیگر، نوع دلتا منجر به عوارض حاد تنفسی در برخی افراد شده و همچنین مستقیماً ریه‌ها را تحت تأثیر قرار داده و علائم شدیدی مانند تنگی نفس، درد قفسه سینه و سطح پایین اکسیژن خون را ایجاد کرد.

علاوه بر این، طبق گزارش ها، نوع اومیکرون ۴ برابر بیشتر از دلتا قابل انتقال است، به همین دلیل کارشناسان معتقدند که می‌تواند به غالب‌ترین گونه تبدیل شود.

علامتی که در عفونت اومیکرون کمتر دیده می‌شود

هر دو جهش اومیکرون و دلتا ، دو نوع ویروس سارس هستند، به همین دلیل است که هر دو علائم مشترکی مانند تب خفیف ، سرفه ، گلودرد ، خستگی و بدن درد دارد. با این حال، طبق داده‌های ارائه شده توسط برنامه مطالعه علائم در بریتانیا، از دست دادن حس بویایی یک ویژگی کمتر رایج در نوع اومیکرون است.

در گزارش اولیه، دکتر آنجلیک کوتزی، پزشک آفریقای جنوبی که برای اولین بار نوع اومیکرون را پیدا کرد، گفته بود که بیماران مبتلا به عفونت اومیکرون هیچ نشانه ای از از دست دادن بویایی یا چشایی نشان نداده‌اند. در طول موج دلتا، از دست دادن بویایی یکی از نشانه‌های آشکار کرونا بود که به تمایز بین ویروس سارس و آنفولانزا یا سرماخوردگی خفیف کمک کرد. علاوه بر این، این علامت تا ماه ها پس از بهبودی باقی ماند.

به گفته پروفسور تیم اسپکتور، رئیس برنامه مطالعاتی کووید در بریتانیا، علائمی مانند تب، سرفه و از دست دادن بویایی اکنون در اقلیت علائم قرار دارد، به این معنی که در مورد نوع اومیکرون کمترین موارد ابتلا را دارد.

بیشترین علائم گزارش شده تاکنون چیست؟

در حال حاضر سردرد ، گلودرد ، آبریزش بینی ، احساس خستگی و عطسه های مکرر همگی نشان دهنده عفونت اومیکرون است. در حالی که ممکن است شبیه یک سرماخوردگی یا آنفولانزای معمولی باشد، پروفسور اسپکتور از همه افرادی که این علائم را دارند می‌خواهد فوراً آزمایش خود را انجام دهند. طبق برنامه مطالعه علائم، بدن درد، تعریق شبانه، از دست دادن اشتها و استفراغ نیز ممکن است از نشانه‌های نوع اومیکرون باشد.

آیا علائم خفیف تر به این معنی است که می‌توانید مراقبت خود را کمتر کنید؟

با افزایش عفونت‌های خفیف کرونا، مردم نسبت به خطرات ناشی از این ویروس تا حدودی بی‌تفاوت شده‌ اند. با توجه به اینکه نوع جدید اومیکرون با علائم خفیف تری همراه است، بسیاری تمایل دارند تصور کنند که خطر ابتلا به عفونت‌های شدید را ندارند و بنابراین می‌توانند محافظت از خود را کمتر کنند. اما به گفته کارشناسان، فرضیات در مورد ویروس کرونا یا انواع آن می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد. این به این دلیل است که هیچ پیش‌بینی وجود ندارد که ویروس چگونه روی یک فرد تأثیر می‌گذارد یا می‌تواند تأثیر بگذارد. کسانی که در گروه پرخطر قرار می‌گیرند ممکن است مستعد ابتلا به عفونت شدیدتر باشند. علاوه بر این، حتی اگر فردی علائم خفیف داشته باشد، کارشناسان به خطر ابتلا به کووید طولانی مدت اشاره کرده اند که در بیماران کرونایی بسیار شایع است. در مجموع، در حالی که نیازی به احساس ترس نیست، حفظ امنیت و انجام تمام اقدامات پیشگیرانه به نفع همه است.

این مطلب برایم مفید است بلی ۱ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا فرناز خیابانی ویروس اومیکرون اخبار مرتبط پرمبتلاترین کشور کرونایی کجاست؟ عوارض پس از ابتلا به اومیکرون شیوع این اختلال در سویه اومیکرون کمتر است بهترین واکسن کرونا چیست؟ چند باور اشتباه درباره اومیکرون! ثبات محیطی اومیکرون چقدر است؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار (۲۴ بهمن) هنوز سهمیه بنزینی برای نوروز در نظر گرفته نشده است توسعه پلتفرم های دیجیتال در همراه اول با ۷۳۰ میلیون تومان خودروی ژاپنی بخرید + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۲۴) پیش بینی بورس فردا ۲۵ بهمن / روزهای روشنی در انتظار بازار است انواع وام دانشجویی در سال ۱۴۰۱ + شرایط دریافت سرمایه گذاری ما روی سلاح های دور زن و نقطه زن است شرایط وام مسکن در امریکا سوناتا ۲ میلیاردی شد + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) علائمی از کرونا که در موج اومیکرون نیست! کمک وزیر به پرسپولیس‌ در ماجرای رضاییان بن بست مذاکرات وین کاهش ارزش کل معاملات بورس امروز به دو هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان افزایش قیمت طلا؛ سکه امامی ۱۲ میلیون تومان شد کشف شبکه فساد اقتصادی در شهرداری جیرفت کاهش اتلاف منابع با شفافیت بودجه دانشگاه‌ علوم پزشکی آشنایی با کارآفرینی اجتماعی/ سرمایه داری «برکت ‌محور» چگونه است؟ اشتباه عجیب در پرداخت یارانه ۲۲ بهمن؟ داروهای تاریخ مصرف گذشته را چکار کنیم؟ قیمت خودروهای یوآز + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) افزایش آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان در تهران توقیف ۲ شناور حامل سوخت قاچاق توسط سپاه خبر خوش وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام معلمان حق التدریس واکنش رییس کمیته استیناف به محکومیت سنگین عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال افت چشمگیر عرضه بیت کوین در صرافی ها دستکاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی درآمدها در مجلس چگونه برنج ارزان قیمت بخریم؟ این خودرو به اندازه خرید رانا پلاس ارزان شد! + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) موتورسواران متخلف از ۳۰ بهمن توقیف می‌ شوند ورود ۲۸۹ کشتی کالای اساسی به بنادر ایران دیدار تیم‌‌ های مذاکره‌ کننده ایران و روسیه قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۱۱/۲۴) نتایج فروش فوری سایپا (دهه فجر) اعلام شد + جزییات و لینک دستور طب سنتی برای روش پخت پیتزا! قیمت ویلچر چقدر تغییر کرد؟ + جدول دوپینگ‌ پرچمدار ایران در المپیک؛ توطئه در کار است؟ بحران اوکراین، کار دست بورس می دهد پیام حضور نمایندگان بانک مرکزی و وزارت نفت در وین «تجلی» با خروج پول ۵۷ میلیاردی حقیقی ها در بورس امروز مواجه شد کشورهای همجوار خواهان داروهای ایرانی هستند پرداخت ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به چایکاران شاخص کل با افت هشت هزار واحدی معاملات را به پایان برد پیام رهبر معظم انقلاب به تولید‌کنندگان نوشت‌ افزار ایرانی عیدی ۲ میلیونی برای تمام کارمندان؟ املاک متاورس در حال رونق است نظارت بر فعالیت استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی از اولویت های ماموریت پلیس فتا زمینه سازی برای رشد تجارت نیم میلیارد دلاری ایران و تاجیکستان علت سردردهای بعد از ورزش چیست؟ می‌خواهید لاغر شوید، بخوانید! بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت