Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:58:54 GMT

۱۱ نفر در کردستان از قصاص رهایی می‌یابند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۴۴۸۴

۱۱ نفر در کردستان از قصاص رهایی می‌یابند

به گزارش ایرنا، بهادر اسدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۲۳۴ پرونده از اول سال از دادگاه‌ها به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده شد که پنج هزار و ۴۴۷ پرونده به صلح و سازش رسیده است.

وی با بیان اینکه پرونده ها در شورا در نهایت ۴۲ روزه رسیدگی می‌شود افزود: ۷۰ درصد مراجعان در نظرسنجی‌ها از شورای حل اختلاف رضایت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی یادآور شد: ۱۳۳ شعبه در شوراهای حل اختلاف استان به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند که  ۷۲ شعبه آن شهری و ۳۳ شعبه هم روستایی و ۱۸ شعبه هم اجرای احکام است.

وی با بیان اینکه ۹۴درصد ابلاغ ها از طریق سامانه ثنا انجام می‌شود، ادامه داد: ۵۱۴ نفر با شورا همکاری دارند که ۶۸ نفر آنها قاضی است.

اسدی با اشاره به پرونده‌های مهمی که در معاونت توسعه حل اختلاف به نتیجه رسیده گفت: در شهرستان مریوان پرونده‌های مالی ۹۰، ۶۰ و ۲ میلیارد تومانی منتهی به سازش شد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان اضافه کرد: در ۹ ماه گذشته ۶۱ هزار و ۸۴۶ پرونده به شورا وارد شده و ۶۱ هزار و ۱۰۴ پرونده هم مختومه و تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه میانگین صلح و سازش در سال ۹۸ در مجموع ۲۲ درصد بوده ادامه داد: پارسال این میزان به ۲۶ درصد و در  ۹ ماه گذشته از ابتدای امسال هم به ۳۷ درصد رسیده است.

اسدی یادآور شد: حجم بالای پرونده در دستگاه قضایی این امر را ضروری کرده است که کارهایی برای کاهش پرونده انجام شود و تقویت زیرساخت‌های نظم اجتماعی و ساماندهی آن یکی از این راه‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد جایگزین‌های رسیدگی قضایی گفت: اکنون رسیدگی‌ها در شورای حل اختلاف به صورت قضایی است اما با تایید قانون جدید دیگر وظیفه این بخش، حل اختلافات و ایجاد سازش خواهد بود.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان تاکید کرد: فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه ترویج داده شود و همه در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اختلافات را می‌شود با داوری حل کرد افزود: داوری در پرونده‌های حقوقی انجام می‌شود و دستورالعمل آن هم ابلاغ شده و آزمون انتخاب داوران هم جمعه این هفته برگزار می‌شود.

اسدی یکی دیگر از راه‌های صلح و سازش را میانجیگری دانست و ادامه داد: ۱۷ میانجیگر هم اخیرا در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند، جرایم کیفری درجه ۶ و هفت از این طریق رسیدگی می‌شود.

برچسب‌ها دادگستری کل استان کردستان کردستان سنندج شورای حل اختلاف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کل استان کردستان کردستان سنندج دادگستری کل استان کردستان کردستان سنندج شورای حل اختلاف صلح و سازش حل اختلاف پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از جریمه پنج میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج خبر داد و گفت: طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدحمزه لقمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرونده قاچاق هشت هزار لیتر گازوئیل به ارزش 2 میلیارد ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق و کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه مأموران سازمان اطلاعات فراجا محموله سوخت قاچاق را از یک دستگاه خودروی تک کشنده کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند، عنوان کرد: شعبه به دلیل ارائه ندادن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز، علاوه بر ضبط سوخت قاچاق، متهم را به پرداخت 5 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وصول جریمه سنگین قصاب گرانفروش

وی همچنین از وصول جریمه بیش از یک میلیارد ریالی و اجرای حکم یک واحد قصابی به دلیل دریافت وجه اضافه از مشتریان خبر داد و افزود: پرونده یک واحد صنف قصابی به دلیل گرانفروشی در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی یاسوج بررسی شد که شعبه با بررسی و شواهد و مستندات پرونده و با احراز تخلف علاوه بر نصب پارچه بر سر درب واحد، متهم را به پرداخت یک میلیارد و 650 میلیون ریال محکم کرد.

لقمانی خاطرنشان کرد: با قطعیت رای صادره پرونده تخلف به اجرای احکام تعزیرات یاسوج ارجاع و با وصول جریمه مختومه شدو واقعیت امر بازرسان سازمان جهاد کشاورزی در بازرسی از واحدهای صنفی گوشت و پروتئین این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی یاسوج ارسال کردند.

وی با تأکید بر اینکه پایش بازار و پیشگیری از تخلفات اقتصادی در اولویت بوده و بدون هیچ گونه اغماضی در این زمینه ورود می‌کنیم، تصریح کرد: گشت مشترک تعزیرات با حضور میدانی روسای شعب و همراهی و بازرسان دستگاه‌های نظارتی بازار شامل سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، صدا و سیما، نیروی انتظامی و اتحادیه‌ها با هدف پیشگیری از تخلفات احتمالی و برای رفاه حال مردم به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج