Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در این رابطه یاسر مرادی کارشناس حوزه بانکی، گفت: چون همه مردم به موبایل بانک‌ها یا اپلیکیشن‌های تجاری دسترسی ندارند و برخی از کسبه نیز به صورت سنتی عمل می‌کنند، بنابراین با توجه به اهمیت ثبت و تائید اطلاعات چک در سامانه صیاد، بانک مرکزی در ابتدا شیوه‌ای را در نظر گرفت تا افراد با مراجعه به شعب بانکی بتوانند ثبت و تائید چک را انجام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین چون بانک مرکزی مراجعه حضوری به شعب را راه‌اندازی کرده است، از این رو برای اتصال پیامک یا دستگاه خودپرداز به سامانه صیاد جهت ثبت و تائید چک، به کندی عمل می‌کند.

مرادی در ادامه افزود: جهت اجرای کامل قانون جدید چک، چند مرحله از اقدامات اجرایی باقی مانده است. یک مرحله از اجرا، آسان کردن شیوه ثبت و تأیید چک به وسیله ابزارهایی است که دسترسی مردم به آنها راحت‌تر است؛ چرا که بر اساس تبصره ۱ ماده ۲۱ مکرر قانون جدید چک مصوب سال ۱۳۹۷، کارسازی چک‌هایی که در سامانه‌های بانک مرکزی ثبت نشده باشد، صورت نخواهد گرفت.

وی درباره اهمیت انجام این اقدام توسط بانک مرکزی گفت: اگر بانک مرکزی اتصال پیامک یا دستگاه خودپرداز به سامانه صیاد جهت ثبت و تأیید چک را مهیا نکند، ممکن است تعداد چک‌های جدید بنفش رنگ که صادرکننده، چک را در سامانه صیاد ثبت نکرده افزایش یابد و چون از نظر قانونی نیز این برگه‌ها چک حساب نمی‌شوند، در نتیجه از مزایای قانون جدید چک نیز بهره‌مند نخواهند شد و شکایت‌های تحت این عنوان در قوه قضائیه زیاد می‌شود. بنابراین بانک مرکزی باید به قید فوریت این امکان را مهیا کند.

مجلس پیگیر اتصال خودپرداز به سامانه صیاد توسط تمامی بانک‌ها شود

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به اینکه ایده اتصال دستگاه خودپرداز به سامانه صیاد، جهت حل مشکل ثبت و تائید چک برای افرادی که در مناطق روستایی صاحب کسب و کاری هستند یا به هر دلیل به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، تدارک دیده شده است، افزود: به همین خاطر خیلی مهم است که بانک‌هایی مثل بانک کشاورزی که در مناطق روستایی شعب زیادی دارد یا بانک ملی که بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز را در سطح کشور دارد، این امکان را مهیا کرده و مشکل مردمی که صرفاً از طریق مراجعه حضوری به بانک نسبت به ثبت و دریافت چک‌های جدید اقدام می‌کنند را حل کنند.

وی پیش تر نیز گفته بود: علی‌رغم اینکه بایستی همه این موارد از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شد اما در حال حاضر، بانک مرکزی وعده داده که تا پایان دی ماه، خودپردازهای تمامی بانک‌ها به سامانه صیاد وصل خواهند شد. مجلس نیز پیگیر اجرایی شدن این مهم خواهد بود تا تمامی بانک‌ها به موقع به وعده خود عمل کنند.

با توجه به اینکه موعد زمانی ایجاد امکان ثبت و تائید چک در سامانه صیاد به پایان رسیده و همچنان همه بانک‌ها این خدمت را ارائه نکرده‌اند، از این رو لازم است تا نمایندگان مجلس از بانک مرکزی و شبکه بانکی اجرایی شدن این مورد را پیگیری کند.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بانک مرکزی پیامک حساب بانک ها سامانه صیاد حوزه بانکی اخبار مرتبط زیرساخت اتصال خودپرداز به سامانه صیاد فراهم است چک الکترونیک به زودی در سبد خدمات بانک‌ها قرار می‌گیرد رمز دوم پویا از کی اجباری می‌شود؟ ​صفر تا صد دریافت چک موردی از بانک ها کاهش ریسک در بازار به روایت آمار چک های برگشتی روند استفاده از چک های جدید شتاب گرفت ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها آخرین قیمت جاروبرقی ال جی چند؟ + جدول آریو اتوماتیک چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) تعیین وقت دادگاه پرونده کثیرالشاکی آذین خودرو سارینا موقع نوشتن قرارداد مسکن به چه نکاتی دقت کنیم؟ دیدار وزاری خارجه ایران و مالی خرید کالای دست دوم عین خردمندی است ارزش سهام عدالت من (٢۴ بهمن ماه) خودرویی که چهار برای پژو پارس قیمت دارد + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) سویه جدید دلتاکرون تایید شد؟! نوروز چقدر بنزین مصرف می کنیم؟ نسل ششم اینترنت؛ از حذف گوشی هوشمند تا سلاح فراصوت بانک‌ ها در اتصال خود پردازها به سامانه صیاد کم کاری می کنند خودروی تایوانی بازار را می شناسید؟ + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) کدام افراد می توانند تخمک و اسپرم فریز کنند؟ اختلال موقت در ارسال رمز پویای بانک ملت رایج‌ترین علائم اومیکرون کدامند؟ شرط سنی و حقوق؛ وام بدون ضامن به کدام بازنشستگان تعلق می گیرد؟ + جدول واجدین شرایط آشنایی با چند ترفند ساده برای کنترل درد! نکات مهم برای شانه زدن موی سر نامزدی «هوشیار زیباری» برای ریاست جمهوری عراق رد شد مزدا در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) با ۲ میلیارد می توان ب ام و سوار شد؟ + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار (۲۴ بهمن) هنوز سهمیه بنزینی برای نوروز در نظر گرفته نشده است توسعه پلتفرم های دیجیتال در همراه اول با ۷۳۰ میلیون تومان خودروی ژاپنی بخرید + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۲۴) پیش بینی بورس فردا ۲۵ بهمن / روزهای روشنی در انتظار بازار است انواع وام دانشجویی در سال ۱۴۰۱ + شرایط دریافت سرمایه گذاری ما روی سلاح های دور زن و نقطه زن است شرایط وام مسکن در آمریکا سوناتا ۲ میلیاردی شد + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) علائمی از کرونا که در موج اومیکرون نیست! کمک وزیر به پرسپولیس‌ در ماجرای رضاییان بن بست مذاکرات وین کاهش ارزش کل معاملات بورس امروز به دو هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان افزایش قیمت طلا؛ سکه امامی ۱۲ میلیون تومان شد کشف شبکه فساد اقتصادی در شهرداری جیرفت کاهش اتلاف منابع با شفافیت بودجه دانشگاه‌ علوم پزشکی آشنایی با کارآفرینی اجتماعی/ سرمایه داری «برکت ‌محور» چگونه است؟ اشتباه عجیب در پرداخت یارانه ۲۲ بهمن؟ داروهای تاریخ مصرف گذشته را چکار کنیم؟ قیمت خودروهای یوآز + جدول قیمت کامل (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) افزایش آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان در تهران توقیف ۲ شناور حامل سوخت قاچاق توسط سپاه خبر خوش وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام معلمان حق التدریس واکنش رییس کمیته استیناف به محکومیت سنگین عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال افت چشمگیر عرضه بیت کوین در صرافی ها دستکاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی درآمدها در مجلس چگونه برنج ارزان قیمت بخریم؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی پیامک حساب بانک ها سامانه صیاد حوزه بانکی خودپرداز به سامانه صیاد دستگاه خودپرداز جدول قیمت کامل ثبت و تائید چک بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (شنبه 8اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 198 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 268 تومان معامله می‌شود.

بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال 62 هزار تومان

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 232 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 101 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 34 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 237 تومان است.

بروز رسانی: ‌شنبه 8  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 198  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 268

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 232

قیمت یورو (حواله)

44 هزار و 101

قیمت درهم (اسکناس)

12 هزار و 34

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 237

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول