Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "سید رضا فاطمی امین" در پایان مراسم پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: امروز پیشرفت‌های حرکتی که از ۱۰ سال پیش برای تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی آغاز شده بود، مورد رونمایی قرار گرفت که قابل تقدیر است.

وی در خصوص دستاوردهای اهتمام به تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی، ادامه داد: ۱۵ درصد کاراکترهای نوشت‌افزار اکنون ایرانی- اسلامی هستند، تولید نوشت‌افزار این حوزه ۲ برابر شده و ۱۰۰ کسب و کار وارد این فضا شدند که پنج هزار محصول تولید می‌کنند و این مسائل قابل افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صمت، صنایع خلاق را دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: صنایع خلاق با ذهن، ایده و فکر مردم مرتبط است، اگر در صنایع غذایی، لوازم‌خانگی و ساختمان به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم در حوزه صنایع فرهنگی نیز باید این پیشرفت ها را داشته باشیم.

توجه به صنایع خلاق و نوشت افزاردر ساختار جدید وزارت صمت

فاطمی امین با اشاره به استقرار ساختار جدید وزارت صمت و توجه به صنایع خلاق و نوشت افزار در این ساختار، اضافه کرد: در ساختار جدید وزارت صمت ۲ دفتر مرتبط با حوزه صنایع خلاق و نوشت افزار راه اندازی کردیم که یکی دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار و دیگری دفتر صنایع خلاق و ورزشی است.

وی راه اندازی این دفاتر را نشانگر اهمیت صنایع خلاق و نوشت افزار برای وزارت صمت دانست و گفت: پیگیری امور و مسایل مرتبط با صنایع خلاق و نوشت افزار از تولید، صادرات، سرمایه گذاری و غیره با جدیت و مسوولیت‌پذیری بیشتری در ساختار جدید وزارت صمت دنبال می‌شود.

خرسندی رهبر معظم انقلاب از پیشرفت‌های نوشت‌افزار ایرانی اسلامی مایه دلگرمی است

وزیر صمت در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این حوزه، گفت: ایشان از اقدامات انجام شده در حوزه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ابراز خرسندی کرده اند که مایه دلگرمی همه تولیدکنندگان، مسوولان و فعالان این حوزه است.

تسهیل واردات مواد اولیه تولید کاغذ و اصلاح تعرفه گذاری در دستور کار است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در صنعت کاغذ کشور وجود دارد، ادامه داد: بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های تولید در این حوزه بلا استفاده مانده است. سیاست‌های تعرفه گذاری در این حوزه باید اصلاح شود که در دست پیگیری است. همچنین واردات مواد اولیه صنعت کاغذ را تسهیل خواهیم کرد.

در صنعت کاغذ برنامه ویژه ای را آغاز کرده ایم

وزیر صمت با بیان اینکه در صنعت کاغذ برنامه ویژه ای را آغاز کرده ایم، گفت: ابعاد مختلف این برنامه در حال اجراست و امیدواریم که در سریع‌ترین زمان ممکن این صنعت با تأمین کامل نیاز داخل کشور، مشکلات تامین کاغذ را حل کند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت نوشت افزار ایرانی سید رضا فاطمی امین تولید کاغذ صمت رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت نوشت افزار ایرانی سید رضا فاطمی امین وزارت صنعت معدن و تجارت نوشت افزار ایرانی سید رضا فاطمی امین تولید کاغذ صمت رهبر معظم انقلاب ساختار جدید وزارت نوشت افزار ایرانی نوشت افزار صنایع خلاق صنعت کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیون دلار محصولات صنایع دستی استان به خارج از کشور ارسال شد، که این میزان در مقایسه با صادرات هفت میلیون دلاری سال ۱۴۰۱، رشد دو برابری داشته است.
نورالله عبداللهی با بیان اینکه این آمار صادراتی جدا از ارسال شخصی هنرمندان است، افزود: دست بافته‌های داری، سفال، قلمکار و محصولات چوبی و فلزی همچون مینا از صنایع دستی است که در کشور‌های خارجی خریداران زیادی دارد.
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، عراق و افغانستان از کشور‌های مقصد صادراتی گمرکی صنایع دستی استان اصفهان هستند.
به گفته مجد الدین تاج رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان، استان اصفهان ۱۰۰ هنرمند شناسنامه دار فعال دارد.
استان اصفهان با داشتن یک سوم صنایع دستی جهان، مهد این هنر‌های دستی است.
۶۰۲ رشته صنایع دستی در دنیا شناسایی شده که ۲۹۹ رشته آن مربوط به ایران و از این تعداد، استان اصفهان میراث دار ۲۰۰ رشته است.
رشته‌های مینا، قلمکار، گلیم، قلمزنی، خاتم، فیروزه کوبی، منبت، خراطی و سفال از جمله صنایع دستی بومی استان اصفهان است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور