Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - غریب فاضل‌نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی شهرستان کازرون در این نشست با تقدیر از حمایت‌های فریدون عباسی‌دوانی برای استقرار مراکز نوآوری در دانشگاه‌های کازرون به تشریح روند آماده‌سازی مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اشاره کرد و گفت: با تلاش های انجام شده این مرکز در شهریورماه تجهیز و با انتشار فراخوان کار جذب و استقرار تیم‌ها، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در حال حاضر ۵ شرکت در این مرکز مستقر هستند و ۹ طرح نیز به تصویب رسیده است و درخواست‌های دیگری نیز برای استقرار در این مرکز ارائه شده که در روند بررسی قرار دارند.

 فاضل‌نیا گفت: ظرفیت های متعددی که در بین دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه سلمان فارسی کازرون و سایر جوانان تحصیل کرده‌ شهرستان کازرون وجود دارد که در کنار توانمندی‌های بالای علمی اعضاء هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و سایر مراکز دانشگاهی این منطقه می‌تواند زمینه ای مناسب برای تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان محسوب شود.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی شهرستان کازرون گفت: علاوه بر این ظرفیت‌های مختلف خطه کازرون به لحاظ جغرافیایی و قرارگیری آن در پس‌کرانه‌های خلیج فارس و حوزه انرژی جنوب کشور، این امکان بالقوه را به وجود آورده که دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی شهرستان و قطب علمی منطقه بتواند در این زمینه نقش‌آفرینی‌های بیشتری داشته باشد.

امیر قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون نیز گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون نیز از زیرساخت‌های متعدد و حضور اعضاء هیئت علمی توانمندی برخوردار است که در مجموع می‌توانند حمایت‌های خوبی را از این مرکز و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند. 

همچنین مظفر والی رئیس پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس نیز که از طریق بستر مجازی در این نشست شرکت  کرده بود به ارائه ضرورت‌های توسعه‌ی فعالیت‌ها و تقویت هم‌افزایی‌های مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز نوآوری زیستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون پرداخت. 

حمید زاده مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق کشور نیز به طرح نقطه‌ نظر‌ها و پیشنهاد‌هایی برای تقویت هرچه بیشتر روند استقرار و فعالیت تیم‌ها، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز نوآوری زیستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون پرداخت.

شرکت‌کنندگان این نشست در پایان از مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و شرکت‌های مستقر در آن و واحد کالیبرازیسیون کنتور‌های گاز  که با مشارکت یکی از مراکز در دانشگاه آزاد اسلامی کازرون راه اندازی شده است بازدید کردند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون دانشگاه سلمان فارسی کازرون شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»

ایسنا/کرمانشاه رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم احداث شهرک فناوری در استان، گفت: برای کلنگ زنی این پروژه در سال جاری حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

‌سیامک آزادی در گفت وگو با ایسنا، از «شهرک فناوری» به عنوان مهمترین زیرساخت برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و تحقق سهم ۲۰ درصدی دانش بنیان ها در رشد اقتصادی استان یاد کرد و افزود: واقعیت این است که بدون تامین زیرساخت، امکان بهره وری کامل از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور وجود ندارد، بنابراین مهمترین گام در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، تامین زیرساخت‌ها در این حوزه است.

وی با اشاره به حمایت پارک علم و فناوری استان از بیش از ۳۳۰ شرکت و واحد فناور و دانش بنیان گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد این شرکت ها به مرحله تولید صنعتی و نیمه صنعتی رسیده اند و برای اینکه بتوانند محصولات خود را روانه بازار کنند، به فضای کار تولیدی نیاز دارند.

آزادی گفت: با توجه به وجود بزرگترین برج فناوری کشور در استان کرمانشاه، در حال حاضر فضای اداری برای فعالیت بیش از ۱۱۰ شرکت دانش بنیان و فناور در این برج فراهم شده و حالا نیاز است برای تکمیل فعالیت این شرکت‌ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و صنعتی را داشته باشیم و در همین راستا احداث شهرک فناوری در استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به تامین زمین ۱۲۰ هکتاری برای راه اندازی این شهرک گفت: این زمین در محدوده چشمه سفید واقع شده و متعلق به سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه است که برای راه‌اندازی این شهرک در نظر گرفته شده است.

آزادی با اشاره به اعتبار مورد نیاز دو هزار میلیارد تومانی برای راه اندازی این شهرک گفت: بخش عمده این اعتبار در قالب تسهیلات در اختیار شرکت‌ها و واحدهای فناور و دانش بنیان قرار می گیرد و شرکت ها کار ساخت و ساز واحدها را انجام می دهند، اما در گام اول برای استقرار اولیه شرکت‌ها نیازمند تامین زیرساخت ها در این شهرک هستیم.

وی هزینه تامین زیرساخت های این شهرک را حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد و تصریح کرد: درگام اول و برای راه اندازی فاز اول حداقل به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

آزادی با اشاره به وعده رییس جمهور در حاشیه سفر هیات دولت به استان و بازدید از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: در این سفر ایشان قول مساعد برای تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی زیرساخت های این شهرک را دادند که همچنان پیگیر تحقق آن هستیم و امیدواریم به همت مسئولین استان بزودی محقق شود.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار و اخذ مجوزها، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال کلنگِ شهرک فناوری کرمانشاه را زمین بزنیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه همچنین با تاکید بر لزوم طرح پروژه احداث «شهرک فناوری» کرمانشاه در دور دوم سفر هیات دولت به استان گفت: بی شک یکی از پروژه های مهم و حیاتی برای استان، شهرک فناوری است، چرا که راه اندازی آن امکان بالفعل سازی ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور استان را فراهم می کند و زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهد شد.

وی تاکید کرد: نقش آفرینی ویژه دانش بنیان ها در رشد اقتصادی استان، بدون داشتن شهرک فناوری و فضایی برای تولید امکان پذیر نیست، بنابراین راه اندازی این شهرک باید در اولویت استان قرار گیرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی این شهرک را زمینه ساز توسعه فعالیت دانش بنیان ها عنوان و تصریح کرد: اجرای این پروژه مصداق بارز تحقق شعار سال است، چرا که دانش بنیان ها گروهِ ویژه ای از مردم هستند که نقش بسیار اثرگذاری در جهش تولید در کشور دارند.

وی افزود: توسعه دانش بنیان ها جدای از نقشی که در جهش تولید دارند، از جهات دیگری هم بسیار ارزشمند است که از مهمترین آنها اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است که بالاترین نرخ بیکاری کشور به آنها اختصاص دارد.

وی افزود: همچنین رشد و توسعه دانش بنیان زمینه ساز تولید محصولاتی با فناوری بالا خواهد شد و با تولید آنها تا حد زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود. از طرفی با توسعه دانش بنیان ها، زمینه فعالیت و اشتغال نخبگان در کشور فراهم شده و از خروج این سرمایه های انسانی از کشور جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها