Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:56:05 GMT

آشنایی با انواع پارتیشن اداری

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۵۲۸۷

آشنایی با انواع پارتیشن اداری

پارتیشن های ام دی اف و شیشه

ترکیب شیشه و ام دی اف در پارتیشن های اداری بسیار مرسوم است و از این دو متریال در انواع مختلف پارتیشن استفاده می شود. هر چند در سال های اخیر پارتیشن های شیشه ای با فریم آلومینیوم بخشی از بازار پارتیشن های ام دی اف را گرفته اما همچنان از ترکیب ام دی اف و شیشه در ساخت پارتیشن استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارتیشن اداری تک جداره ام دی اف

این نوع پارتیشن ارزان ترین نوع پارتیشن اداری می باشد که از ترکیب پارتیشن و شیشه معمولی (غیر سکوریت) ساخته می شود. تنها مزیت پارتیشن ام دی اف تک جداره ارزان بودن آن است. به هیچ عنوان عایق صوتی مناسبی نبوده و ظاهر زیبایی ندارد. برای این نوع پارتیشن نمی توان از پرده کرکره ای نصب کرد. اگر بخواهید پارتیشن از قسمت شیشه دید نداشته باشد می بایست از شیشه مات استفاده نمایید و امکان نصب پرده برای این نوع پارتیشن وجود ندارد. همچین می توان تمامی بخش های آن را از ام دی اف ساخت و از شیشه استفاده نکرد که در این صورت نیاز به پرده نیز نخواهد بود.

پارتیشن اداری دو جداره ام دی اف

زمانیکه صحبت از پارتیشن ام دی اف می شود در اصل منظور اکثر افراد پارتیشن اداری ام دی اف و شیشه دوجداره می باشد. نوع تکجداره پارتیشن های ام دی اف به ندرت استفاده می شود. پارتیشن دوجداره ام دی اف علاوه بر داشتن قیمت پایین (نسبت به پارتیشن های آلومینیومی) کارایی مناسبی نیز دارند. استحکام بالا ، عایق صوتی (قابل قبول) ، امکان استفاده از پرده کرکره ای در بین دوجداره شیشه و در نهایت قیمت مناسب از مزایای این نوع پارتیشن اداری می باشد. برای ساخت این پارتیشن از ورق ام دی اف در کناره ها و از دوجداره شیشه 4 میلیمتری معمولی (غیر سکوریت) استفاده می شود. اینکه چه بخشی از کار از ام دی اف و چه بخشی از شیشه ساخته شده باشد کاملا سلیقه ای است. برای طراحی های مدرن ، توصیه می شود سهم شیشه بیشتر باشد. چنانچه بخواهید یک نوار باریک از ام دی اف داشته باشید و الباقی پارتیشن از شیشه باشد ممکن است لازم باشد از شیشه سکوریت 6 میلیمتری بجای شیشه معمولی 4 میلیمتری استفاده شود. برای اندازه های بزرگ شیشه می بایست استحکام و ایمن بودن شیشه رعایت شود. 

پارتیشن های شیشه و آلومینیوم

محبوب ترین نوع پارتیشن در سال های اخیر پارتیشن های ساخته شده از ترکیب شیشه سکوریت و آلومینیوم می باشد. در این نوع پارتیشن اداری شیشه سکوریت در وسط و فریم آلومینیومی در کناره ها قرار میگیرد. در نوع تکجداره آن نمی توان از پرده کرکره ای استفاده کرد. اما در نوع دوجداره بین دو شیشه می توان پرده نصب کرد.

پارتیشن اداری شیشه ای تکجداره یا فریم لس

پرفروش ترین پارتیشن اداری پارتیشن فریم لس می باشد. البته ذکر این نکته ضروریست که پارتیشن فریم لس به این معنا نیست که هیچ فریمی نداشته باشد. بلکه یک فریم بسیار باریک حدود 3 سانتیمتر در دورتا دور پارتیشن نصب می شود که شیشه را محکم به دیوار متصل می کند. درواقع برای اتصال شیشه به دیواره ها و سقف از یک فریم آلومینیومی 20 در 30 سانتیمتری استفاده می شود. در جاهایی که شیشه ها بهم میرسند از فریم استفاده نمی شود و یک ماده ای شبیه چسب شیشه های را در کنار هم نگه می دارد.

پارتیشن اداری دوجداره شیشه ای یا آلومینیومی

یکی از بهترین نوع پارتیشن ها از نظر کارکرد و ویژگی ها پارتیشن دوجداره آلومینیومی یا شیشه ای می باشد. عایق صوتی بسیار خوب ، استحکام بسیار بالا ، طراحی مدرن و امکان نصب پرده کرکره ای از ویژگی های این نوع می باشد. تنها عیب این پارتیشن قیمت بالای آن می باشد. بدلیل استفاده دو جداره شیشه سکوریت و استفاده زیاد از آلومینیوم در ساخت آن قیمت بالاتری نسبت به سایرانواع پارتیشن اداری دارد.

منبع: فارس

کلیدواژه: پارتیشن اداری دوجداره استفاده می شود پارتیشن اداری پرده کرکره ای نوع پارتیشن شیشه سکوریت پارتیشن ها جداره شیشه ام دی اف شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مریم جلالی در بازدید از کارگاه‌های شیشه‌گری و گلاب‌گیری میمند گفت: این شهرقابلیت تبدیل به شهر ملی شیشه‌گری را دارد.
او افزود: شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری است و این صنعت دوست دار محیط زیست می‌تواند به ترویج گلاب‌گیری نیز کمک کند.
جلالی همچنین هم از برخی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شهر دژکرد بازدید کرد و در جشن شکوفه‌های بادام، لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی را به فرماندار اقلید اهدا کرد.
 محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: مقدمات ثبت ملی دژکرد فراهم شده تا این شهر به زودی شهر ملی کیسه بافی شود.
کیسه بافی سنتی یکی از هنر‌های قدیمی رایج در دژکرد اقلید است؛ این نوع کیسه حمامی بافتی شبیه به بافت گلیم دارد با این تفاوت که با دو رنگ پشم سفید و مشکی بافته می‌شود.
میمند از توابع شهرستان فیروزآباد در جنوب شیراز و دژکرد از توابع اقلید در شمال مرکز استان فارس است.

دیگر خبرها

  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • آشنایی با کابل نسوز
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ