Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، اعضای شورای شهر تهران در ادامه بررسی تبصره های لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران که در نوبت عصر ادامه یافته است، به بررسی تبصر ها لایحه بودجه پرداختند و  در جریان بررسی تبصره ششم این لایحه محمد آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران گفت: براساس این تبصره شهرداری تهران موظف است به منظور وصول کامل عوارض شهری از مجاری ذیربط قانونی تا پایان خردادماه سال آینده نسبت به راه اندازی سامانه جامع الکترونیک ثبت، پایش و پرداخت عوارض شهری اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین به شهرداری اجازه داده می شود بخشی از درآمد حاصله و مانده حساب‌های بانکی مخصوص سپرده و جاری به جز حساب سپرده پیمانکاران و معاملات خود را نزد هر یک از بانک‌ها که با شهرداری تهران همکاری می‌کنند به صورت سپرده جاری و سرمایه‌گذاری مدت‌دار توزیع کند و سود مربوطه را در ردیف‌های مشخص با عنوان درآمد حاصل از وجوه سپرده های شهرداری ثبت کند.

آخوندی با بیان اینکه افزایش درآمدهای ناشی از بندهای این تبصره مشمول پاداش انگیزشی کارکنان نخواهد بود، افزود: ضمن ارزیابی مجدد در راستای شفاف سازی عملکرد سازمان ها و... اجاره بهای املاک و دارایی های ثابت در اختیار واحدهای مذکور را به روزرسانی و به صورت نقد اخذ کرده و به حساب درآمد عمومی شهرداری تهران با عنوان درآمد و مال الاجاره مسحدثات اقدام کند.

ناصر امانی در واکنش به این تبصره گفت: در یکی از بندهای این تبصره آمده که سازمان ها باید حساب های خود را به صورت نقد پرداخت کنند، در حالی که مرکزی مثل مرکز علمی کاربردی درآمدی ندارد که بخواهد آن را به صورت نقد پرداخت کند و به نظر می رسد در کنار نقد بهتر است بنویسیم که در حساب های فی مابین تسویه شود.

با قبول پیشنهاد امانی این تبصره به تصویب رسید.

همچنین در ادامه این جلسه اعضا در راستای بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده شهرداری به بررسی تبصره هشتم پرداختند و آخوندی در مورد این تبصره که مربوط به کمک و حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی بود گفت: به منظور کمک و حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود با تشخیص و دستور شهردار تهران با عنوان کمک به موسسات عمومی و عام‌المنفعه تا سقف دو میلیارد ریال در هر مورد صرفا برای یک نوبت در سال اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین با عنوان کمک به اشخاص و موسسات خصوصی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و برای اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای موسسات خصوصی در هر مورد صرفا یکبار در سال مجاز است.

وی اضافه کرد: فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات خصوصی و میزان کمک دریافتی باید به صورت ماهانه به شورای شهر تهران ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران سامانه پرداخت عوارض شهری شورای شهر تهران شهرداری تهران حقیقی و حقوقی بررسی تبصره اشخاص حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی تبصره ۱۸ قانون بودجه لرستان، اظهار داشت: اعتبار مربوط به جز سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از آذرماه گذشته به بانک‌ها پرداخت و روند کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی متعهد قرار گرفت که در پایان سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری که در کشور برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده است پرداخت ۷۰ درصدی است که امیدواریم باتوجه‌به باز بودن سامانه پرداخت در بانک‌ها و تسریع روند تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها از مرز ۷۰ درصد نیز عبور کنیم.

معاون استاندار لرستان در مورد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این بخش از پرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و جزو دو استان برتر کشور هستیم.

ابراهیم، ی گفت: در جز چهارم تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ نیز که در اختیار دستگاه‌های حمایتی است به‌خوبی عمل شده و از ۱۳۰۰ میلیارد سهم استان تا کنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد جذب و پرداخت شده است.

کد خبر 6094995

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • طلافروشان حتما بخوانند/ جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی