Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@21:36:51 GMT

خرابه های که پارکینگ شدند+تصادیر

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۶۱۱۱

خرابه های که پارکینگ شدند+تصادیر

بافت مرکزی شهر قم سال هاست که مرز فرسودگی را رد کرده و عملیات های عمرانی نیز به کندی در این محله ها پیش می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا، بافت مرکزی شهر قم سال هاست که مرز فرسودگی را رد کرده و عملیات های عمرانی نیز به کندی در این محله ها پیش می رود.

منازل بافت فرسوده مرکزی قم یکی در میان تخریب شده و نمای بسیار زشتی به این بخش از قم که محل تردد زائران و مسافران داده است همه این منازل تخریب شده در کوچه پس کوچه های مرکزی شهر حالا تبدیل به پارکینگ شهروندان و مسافران شده است و نازیبایی را دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با توجه به موقعیت شهر مقدس قم به نظر متولیان امر برای سرعت بخشیدن به بازسازی و احیای بافت فرسوده مرکزی قم باید به دنبال بودجه های ملی باشند وگرنه سال های سال نگاه زائران به قم یک نمای شهری زشت و نازیبا خواهد بود.

 در این زمینه رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: در هسته مرکزی شهر در کنار حفظ حریم ارتفاعی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در اطراف حرم با توجه به اینکه هسته مرکزی شهر دارای بافت فرسوده است از مدیریت استان انتظار داریم که نسبت به ارائه تسهیلات و اعتبارات جهت نوسازی و بهسازی این محدوده از شهر حمایت لازم را از مردم داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: باید در بافت فرسوده و هسته مرکزی شهر تسهیلاتی به مردم ارائه شود که بتواند بافت فرسوده ملک های خود را به نحو مطلوب بهسازی کنند و استحکام بخشی لازم را انجام دهند در بحث بافت کاربردی شرایط مناسبی نداریم و این مسئله باعث می شود که در اثر مخاطرات طبیعی امکان وقوع خطر و حادثه و ریزش آوار وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: از مدیریت شهری استان انتظار می‌رود که اعتباراتی را چه از ردیف بود بودجه بهسازی بافت فرسوده و چه از ردیف اعتباراتی که از طرح حرم  است استفاده شود و در کنار آن از مردم برای احیای بافت فرسوده حمایت شود

امراللهی  با اشاره به اینکه شهرداری قم برای بهسازی بافت فرسوده هسته مرکزی شهر قم تسهیلات و تخفیفاتی در نظرگرفته شده در بیان داشت:سعی بر این است که در این شرایط اقتصادی تذکر و اخطار به مالکان بافت فرسوده داده نشود اما اگر این بافت خطر آفرین باشد شهرداری باید اخطار لازم رابدهد.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هسته مرکزی شهر بافت فرسوده شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده

آفتاب‌‌نیوز :

 محمد آئینی ظهر امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شورا‌ها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به‌رسمیت شناخته شود و به‌منظور نوسازی واحد‌های مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به‌منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.

آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی و بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقی‌مانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحد‌های مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است