Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمحمد هاشمی عصر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نگاه به حوزه فرهنگ و هنر در کشور نیاز به تغییر اساسی دارد. 

وی بر لزوم پرهیز متولیان حوزه فرهنگ و هنر در کشور از سیاسی کاری و انجام هرگونه فعالیت سیاسی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هاشمی افزود: حفاظت از حریم حوزه فرهنگ و هنر و مرزبانی ارزش های ناب و والای انقلاب از سوی متولیان این حوزه یک تکلیف مهم است. 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: کمتر از ۲ درصد بودجه کل کشور در هر سال به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص می یابد. 

هاشمی عنوان کرد: یکی از دلایل این امر وجود مشکلات اقتصادی در کشور بر اثر تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه دشمنان است. 

وی ابراز داشت: عامل نجات دهنده اقتصاد کشور از این وضعیت تحقق مطلوب اقتصاد مقاومتی و توجه هر چه بیشتر به موضوع تولید داخل و مصرف کالاهای ایرانی است. 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چنانچه از دریچه فرهنگ نگاه شود، بخش عمده ای از مسائل و مشکلات کشور از جمله در زمینه اقتصاد برطرف می شود. 

هاشمی اظهار داشت: موضوع افزایش ۳۵ درصدی حقوق و دستمزد نیروهای انسانی اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در دستور کار وزارت ارشاد بوده و با جدیت در حال پیگیری است. 

وی افزود: باید تمرکز مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بر مقوله مهم تولید آثار و محصولات فرهنگی باشد و برای تأمین اعتبار مورد نیاز در این زمینه نیز از ظرفیت مؤسسه های مردمی استان استفاده بهینه شود.  

هاشمی بیان کرد: امیدواریم تلاش ها، اقدام ها و فعالیت های لازم از سوی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای تعالی روزافزون حوزه فرهنگ و هنر این استان و حمایت همه جانبه از هنرمندان استان انجام شود. 

وی عنوان کرد: مسئولان اجرایی، نهادهای دولتی و اصحاب فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد نهایت همکاری و مشارکت را با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برای پیشبرد بهتر امور داشته باشند. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون توجه لازم به حوزه فرهنگ و هنر این استان انجام شده هر چند که منابع مالی استان محدود و خواسته ها و نیازهای دستگاه های مختلف اجرایی آن نیز نامحدود است. 

علی شهابی نسب اظهار داشت: اعتبارات هزینه ای و عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در تمامی عرصه ها از جمله حوزه فرهنگ و هنر بر اساس اولویت بندی و بدون هیچگونه اجحاف توزیع می شود. 

وی افزود: نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد متعدد بوده و همگی آنها نیز در طول سال اعتباراتی دریافت می کنند. 

شهابی نسب بیان کرد: هم اینک چند طرح در حوزه فرهنگ و هنر در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است که از مهمترین آنها می توان به خانه مطبوعات، مصلا، کتابخانه و حوزه علمیه اشاره کرد. 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نشست های شورای فرهنگ عمومی این استان دارای ظرفیت چشمگیری بوده و می توانند در برنامه ریزی های فرهنگی نقش و تأثیر بسزایی داشته باشند. 

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: مصوبات نشست های شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیاز به ضمانت اجرایی بیشتری است. 

وی افزود: انتظار می رود که اعتبارات مورد نیاز برای اجرای بهتر و سریعتر مصوبات نشست های شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود. 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساختمان اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی شهرستان های این استان استیجاری بوده و از امکانات و تجهیزات محدودی نیز برخوردارند. 

حجت الاسلام عبودی عنوان کرد: با چنین وضعیتی نمی توان انتظار انجام فعالیت های مطلوب و مناسب در حوزه فرهنگ و هنر را در کهگیلویه و بویراحمد داشت. 

وی ابراز داشت: انتظار می رود که وزارت ارشاد برای تأمین امکانات و تجهیزات اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد همکاری کند. 

حجت الاسلام عبودی گفت: کانون های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی داشته و امکانات و تجهیزات لازم نیز در آنها وجود دارد و انجام امور فرهنگی اثرگذارتر در آنها نیازمند مدیریت بهتر است. 

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تیم مدیریتی جدید این اداره کل از تمامی ظرفیت ها برای حمایت از هنرمندان و اصحاب رسانه و بهبود وضعیت حوزه فرهنگ و هنر استان استفاده می کند. 

امین درخشان اظهار داشت: مدیریت در حوزه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد بر اساس اندیشه های ناب و والای انقلاب خواهد بود. 

وی افزود: یک برنامه جامع با ۱۵ شاخص و ۵۰ راهبرد برای اعتلای هر چه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد و کاهش مشکلات آن تهیه و تدوین شده که به زودی از طریق پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر می شود. 

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید نگاه به حوزه فرهنگ و هنر در استان بیش از پیش مردمی شود زیرا در این صورت مفیدتر و مؤثرتر است. 

درخشان عنوان کرد: تعامل و همفکری لازم از سوی تیم مدیریتی جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان اجرایی و نهادهای دولتی این استان انجام می شود و استفاده بهینه ای از ظرفیت اصحاب فرهنگ و هنر استان نیز خواهد شد.

در این آیین با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امین درخشان به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات ۲ سال و ۲ ماهه محمدعلی پیرسبزی مدیرکل پیشین تجلیل شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مراسم معارفه هنرمندان یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مراسم معارفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مراسم معارفه هنرمندان یاسوج حوزه فرهنگ و هنر حوزه فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند

آفتاب‌‌نیوز :

از پیش از برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال تغییر محمد خزاعی در ریاست سازمان سینمایی کشور به گوش می‌رسد و گزینه‌های مختلفی هم برای جایگزینی او نام برده می‌شد؛ شایعاتی که در روز‌های اخیر داغ‌تر از قبل شده بود. 

به همین دلیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه)، در شورای زیرساخت این وزارتخانه، تمام شایعات را تکذیب کرده و گفته است محمد خزاعی تا پایان دولت سیزدهم در به کار خود ادامه می‌دهد.

این خبر توسط مهدی سموعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام شده است. 

او نوشته است:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت:خزاعی کار‌های نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در عین حال، برخی رسانه‌ها از «ابقای محمد خزاعی» خبر داده‌اند که با توجه به عدم استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی، خبر درستی نیست و وزیر ارشاد صرفا شایعات را تکذیب کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر