Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی نصیری روز یکشنبه در نخستین جلسه بررسی ضرورت تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران در حوزه سلامت کلانشهر تهران اظهار داشت: حوزه سلامت کلانشهر تهران از امکانات مطلوبی برخوردار نیست و باید در این راستا اقدامات مهمی در این زمینه صورت بگیرد.

وی افزود: موضوع سلامت شهروندان تهرانی جزو ماموریت های مدیریت بحران شهری بوده و لذا در ساختار جدید سازمان پیشگیری  و مدیریت بحران شهر تهران، در نظر است ساختاری متوازن با ماموریت های سه گانه و متناسب با مصوبات پیشین شورای اسلامی شهر تهران، طراحی و اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری ادامه داد: در قدم اول، تهیه نقشه Risk Assessment حوزه‌های مختلف درمانی و ایجاد یک نقشه خطرپذیری منطبق بر واقعیات موجود جهت ارائه به سیاست‌گذاران بالادستی مدنظر است بدین صورت که گزارشی از وضعیت موجود حوزه سلامت در شهر تهران تهیه و در جلسه بعدی شورای عالی مدیریت بحران کشور ارائه شود.

به گفته وی، این موضوع قطعاً نگاه مدیران استانی و شهری و چگونگی تخصیص منابع مالی را در برنامه‌ریزی‌های آتی بهبود بخشیده و در صورت احداثات جدید، اصلاحات مدنظر مدیران حوزه سلامت لحاظ خواهد شد لذا پیشنهاد می‌شود مواردی که در توان شهرداری است و در قالب مصوبات این جلسه قابل پیگیری از طریق این سازمان است، مطرح شود.

سرپرست سازمان مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: درخصوص احداث بیمارستان در شهر تهران، با درنظر گرفتن شرایط بحران محتمل شهر تهران به نظر می‌رسد صرفاً امداد هوایی کارساز بوده و لذا  در حال مطالعه و بررسی نحوه  احداث بیمارستان بهمراه بهره‌برداری از باند پروازی و امکان سنجی قابلیت اتصال به شبکه مترو  در تهران هستیم.

در ادامه این نشست جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز با اشاره به این که عمده مشکلاتی که سازمان با آن مواجه است، بحث اعتبارات و بودجه سالانه است ،گفت: شهر تهران بویژه در حوزه فوریتهای پزشکی، با محدودیت های بیشماری روبرو است. محدودیت‌های نیروی انسانی متخصص، فضاهای کاری و استراحت پرسنل شاغل به همراه معضلات ترافیکی در سطح معابر شهر، امدادرسانی را با مشکل روبرو کرده لذا لازم است در مصوبات ستاد مدیریت بحران این قبیل موضوعات پیگیری و در اماکن تحت اختیار وزارت بهداشت، پایگاه های اورژانس مستقر شود.

در ادامه این جلسه صمیم مرادی روزبهانی مسئول دبیرخانه ستاد مدیریت بحران شهر تهران در گزارشی به بررسی مشکلات اورژانس در شهر تهران پرداخت.

در این گزارش چالش‌های اورژانس، زمان رسیدن به بالین بیمار ، کمبود تعداد پایگاه و مشکلات موجود کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی بررسی و راهکارهای پیشنهادی اورژانس برای رفع مشکلات نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست، حاضران در جلسه نظرات خود  درباره موضوعات پیشنهای را مطرح و مصوبات نشست برای بررسی تصویب شد.

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه بررسی ضرورت تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران با هدف یافتن راهکارهای اجرایی و نحوه همکاری با سازمان اورژانس کشور و مرکز اورژانس تهران، هم‌اندیشی و اتخاذ تصمیم در خصوص احداث و یا جانمایی پایگاه‌های اورژانس در اماکن شهری در دسترس و بیمارستان‌های تحت اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی، برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سرپرست سازمان مدیریت بحران شهر تهران، رئیس سازمان اورژانس کشور، رئیس اورژانس تهران، نمایندگان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، ایران ، شهید بهشتی، علوم توانبخشی و علوم پزشکی بقیه‌الله(عج)، نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و علاوه بر آن نمایندگان هماهنگی، خدمات شهری، سازمان املاک و اداره کل سلامت و شرکت شهر سالم برگزار شد، گزارشی از وضعیت اورژانس، چالش‌های موجود و راهکاری‌های برون‌رفت از این وضعیت ارائه و حاضران درباره بخش‌های مختلف موضوعات مطرح شده به بحث و بررسی پرداختند.

برچسب‌ها شهر تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سازمان اورژانس کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سازمان اورژانس کشور شهر تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سازمان اورژانس کشور مدیریت بحران شهر تهران سازمان اورژانس کشور حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صمیم مرادی روزبهانی با اشاره به آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: مطابق با مصوبات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مسئولیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به این سازمان سپرده شده است.


مرادی روزبهانی افزود: بر این اساس، ارزیابی ایمنی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها، جانمایی محل‌های نصب علائم و تابلو‌های خروج اضطراری، شناسایی فضا‌های تخلیه امن اضطراری و تدقیق مسیر‌های ویژه امدادی، جانمایی و تعیین محل‌های استقرار نفرات، تجهیزات و ماشین‌آلات عملیاتی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، از اهم اقدامات ستاد ویژه مدیریت بحران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیش از آغاز این رویداد است.


وی گفت: ستاد ویژه مدیریت بحران سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۷ عضو از سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف از جمله نمایندگانی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران؛ سازمان اورژانس استان تهران؛ نیروی انتظامی تهران بزرگ؛ پلیس راهنمایی و رانندگی؛ مرکز بهداشت شمال تهران (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)؛ مرکز بهداشت جنوب تهران (دانشگاه علوم پزشکی تهران)؛ جمعیت هلال‌احمر استان تهران؛ ستاد اجرایی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) (نمایندگان امور اجرایی، رفاهی و حراست)؛ مجموعه مصلی امام خمینی (ره)؛ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ شرکت آب و فاضلاب استان تهران؛ معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران؛ مدیریت بحران شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه؛ ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۷ و ستاد‌های مدیریت بحران مناطق معین (۳، ۶ و ۱۲) تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از این رو، بازدید میدانی از محل برگزاری نمایشگاه برگزار و نخستین جلسه کمیته ایمنی و سلامت به منظور هماهنگی و تشریک مساعی بین اعضا در محل مصلی تهران برگزار و ضمن بررسی موقعیت و شرایط میدانی با همکاری کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه، نسبت به بررسی پیش‌نویس دستورالعمل کمیته ایمنی و سلامت، جمعبندی نظرات و پیشنهادات اعضای کمیته و بررسی نحوه استقرار نیرو‌های امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان، تشکیل شد.


وی گفت: تهیه و ارائه نقشه کدگذاری‌شده از محل برگزاری، نظارت بر فرایند استقرار غرفه‌ها و آماده‌سازی فضا‌های نمایشگاهی، ارائه آموزش‌های ایمنی، اطفاء حریق، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه به مسئولان برگزاری و غرفه‌داران، تعیین محل تشکیل ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه، توزیع بیسیم واحد امدادی در زمان برگزاری نمایشگاه، رعایت موارد ایمنی در سیم‌کشی برق غرفه‌ها، الزام غرفه‌داران جهت تأمین و استقرار کپسول‌های اطفاء حریق در غرفه‌ها، برگزاری یک تمرین میدانی آمادگی مقابله با حوادث احتمالی و تخلیه اضطراری قبل از برگزاری نمایشگاه و تشکیل یک گروه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و ... از جمله برخی از مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده در نخستین جلسه کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بشمار می‌رود.


بر اساس این گزارش، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟