Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:56:59 GMT

۵بانوی زندانی جرائم غیر عمد در فارس آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۶۷۲۰

۵بانوی زندانی جرائم غیر عمد در فارس آزاد شدند

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم آزاد سازی زندانیان زن جرائم غیر عمد استان؛ اقدام شایسته خیرّین و کمک به زندانیان در آستانه میلاد حضرت علی (ع) را ستود و بیان داشت: این اقدام بهترین نماد نوع دوستی و ایثار است که پیشوای شیعیان بر آن تأکید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تلاش خیرّین برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، یکی از سرمایه های معنوی مجموعه قضایی است و اغلب زندانیان زن به صورت ناخواسته در دام جرائم افتادند و در این بین، زندانیان جرائم غیر عمد و مالی اغلب به خاطر مشکلات مالی و نوسانات اقتصادی دچار مشکل قضایی و حقوقی شده اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس یادآور شد: کمک به زندانیان جرائم مالی و غیر عمد تنها کمک و یاری به یک نفر نیست چرا که این افراد اغلب سرپرست خانوار هستند و با زندانی شدن آنان، خانواده این زندانیان نیز درگیر مشکلات متعدد می شوند.

سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دستگاه قضایی توجه ویژه ای به بانوان زندانی دارد بیان داشت : تمام تلاش ما برای رهایی این افراد از زندان و کاهش آسیب های ناشی از حضور آنان در زندان است.

وی توجه به وضعیت زندانیان از حیث اشتغال و عدم بازگشت به زندان را از دیگر برنامه های دادگستری فارس خواند و بیان داشت:  با همکاری خیرّین و نهادهای مسئول برنامه های متعددی برای اشتغال زایی و جلوگیری از بازگشت زندانیان به زندان ها در دستور کار داریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار داشت: برای انجام این امر مهم، بخش صنعت بهترین گزینه است چرا که انگیزه زندانیان برای اشتغال می تواند کمک شایانی به بخش نیروی انسانی در بخش صنعت کند.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس نیز در آیین آزادسازی زندانیان زن جرایم غیرعمد استان فارس گفت: کارکنان بانک رفاه کشور مبلغ ۴۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مناسبت میلاد حضرت زهرا و برای آزادی زندانیان زن جمع آوری کرده بودند که با همت آنان، پنج زندانی زن آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: کارکنان بانک رفاه با همت والای خود و با کمک به افراد نیازمند، زمینه آزادی زنان زندانی را فراهم کردند. زنان حتی به جرم عمد هم نباید در زندان بمانند چرا که به بنیان خانواده آنان آسیب می رساند.

مدیرکل زندان های فارس گفت: مبلغ کل بدهکاری این پنج بانوی زندانی زن، یک میلیارد و ۴۳۸میلیون تومان بوده که از مبلغ، ۷۵۶میلیون تومان توسط شکات بخشیده شد و رضایت دادند و مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان نیز زندانیان پرداخت کرده و با همت مسؤولان قضایی مبلغ ۵۸ میلیون تومان اعسار آنان پذیرفته شده است و مبلغ ۴۵۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بانک رفاه پرداخت کرده است.

ابراهیمی ضمن قدردانی از تعامل سازنده مجموعه قضایی استان با اداره کل زندان ها گفت: از رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان که به مجموعه زندان ها تعامل و مساعدت می کنند به عنوان متولی زندان های استان، وظیفه دارم از همکاری دلسوزانه تشکر کنم. 
وی اضافه کرد:تعداد کل موجودی  زندانیان مالی غیرعمد ۸۲۴ نفر   است که از این تعداد ۷۷۹ نفر مرد و ۴۵ نفر زن بوده و بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی این افراد است. 

 از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه زمینه آزادی ۳۶۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس فراهم شده است.

برچسب‌ها دادگستری جرائم غیرعمد آزادی زندانیان شیراز زندانیان زن فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری جرائم غیرعمد آزادی زندانیان دادگستری جرائم غیرعمد آزادی زندانیان شیراز زندانیان زن فارس جرائم غیر عمد زندانیان زن استان فارس زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین زندانی غیرعمد در تهران

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند