Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران با اکثریت آرا هشت تبصره دیگر از این لایحه را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران در نوبت عصر چهل و هفتمین جلسه علنی این شورا تبصره ۲۲ را در دستور کار خود قرار دادند که در این راستا آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در تشریح این تبصره گفت: در قالب این تبصره به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از اشخاص حقیقی و حقوقی تابعه که در زمان اشتغال به خدمت و به جهت انجام ماموریت‌های محوله اداری در شهرداری و شورای شهر تهران علیه آنها در مراجع قضایی و انتظامی اقامه دعوی می‌شود، با اتخاذ تدابیر مناسب حتی در صورت بازنشستگی یا پایان ماموریت آنها حمایت حقوقی و قضایی به عمل آورده و وثایق مورد نیاز را از محل املاک شهرداری تهران تامین و سایر هزینه‌ها و خسارات ناشی از این دعاوی را در کلیه مراحل دادرسی و در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه از جمله ماده ۱۱ قانون مسئولیت مدنی، قانون حمایت قضایی از کارکنان دولت را با اصلاحات بعدی مصوب سال ۸۸ پرداخت نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با ۱۸ رای موافق این تبصره را به تصویب رساندند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران تبصره ۲۳ لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را در ادامه در دستور کار خود داشتند که در همین راستا آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در تشریح این تبصره گفت: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای کسب درآمد از محل تبلیغات به شرکت بهره‌برداری مترو، اتوبوسرانی، اماکن فرهنگی، ورزشی و پارک‌ها اجازه داده می‌شود با رعایت مقررات و ضوابط اجرایی تبلیغات محیطی‌ که توسط شهرداری تهران و دیگر مراجع قانونی تدوین شده است صرفا از طریق سازمان زیباسازی و یا با اخذ مجوز از سازمان زیباسازی به عنوان تنها متولی تبلیغات محیطی در شهر تهران و با هدف ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری نسبت به برگزاری مزایده و انجام تبلیغات در این فضاها اقدام و با تسهیل درآمد ناشی از تبلیغات به نسبت ۲۵ درصد سهم سازمان زیباسازی و ۷۵ درصد سایر سازمان‌های یاد شده اقدام کنند.

مهدی چمران در همین راستا گفت: در این تبصره شرکت اتوبوسرانی، مترو، اماکن فرهنگی، ورزشی و پارک‌ها برای تبلیغات محیطی عنوان شده اما تاکسی‌ها در آن ذکر نشده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران در تشریح این تبصره گفت: ما حدود ۸۰ هزار تاکسی و ون داریم. شورای عالی ترافیک در سال ۸۹ تصویب کرد که تاکسی‌ها مجاز هستند تبلیغات انجام دهند. این موضوع در کل دنیا نیز مرسوم است.

وی افزود: این تبلیغات می‌تواند کمکی به قشر ضعیف راننده تاکسی باشد که ماشین آنها در شهر می‌چرخد و بهترین امکان است برای تبلیغات و از این طریق سود خوبی به تاکسیران نیز می‌رسد. لذا درخواست ما این است که تاکسی‌ها به این تبصره اضافه شوند.

وی ادامه داد: میادین میوه و تره‌بار نیز به عنوان مجموعه‌ای که می‌شود در آن تبلیغات انجام داد باید به این تبصره اضافه شود.

به گزارش ایسنا، در نهایت پس از بحث و بررسی اعضای شورا با ۱۹ رأی موافق، تبصره ۲۳ لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورا در ادامه بررسی تبصره ۲۴ لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را در دستور قرار دادند که در همین راستا آخوندی در تشریح این تبصره گفت: در اجرای ماده ۳۰ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها بهای خدمات شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ برای اجرا از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال آینده تعیین خواهد شد. بهای خدمات در واحدهای خدمت‌رسان در جدولی به پیوست این تبصره تعیین شده است.

وی افزود: شهرداری تهران مجاز است درخصوص سایر خدماتی که نرخ آنها در این جدول تعیین نشده بهای خدمات را حداکثر تا سقف ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش دهد. در مورد خدمات و فعالیت‌های مشابهی که قیمت‌گذاری آنها توسط دولت انجام می‌گیرد قیمت بیشینه خدمت ملاک عمل دریافت بها توسط شهرداری تهران خواهد بود.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از بحث و بررسی نهایتا با ۱۹ رأی موافق، این تبصره را به تصویب رساندند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی تبصره ۲۵ درخصوص ارتقاء نظام سلامت و خدمات درمانی کارکنان شهرداری تهران را در دستور کار خود داشتند که در این راستا آخوندی در تشریح این مصوبه گفت: شهرداری تهران مجاز است در راستای ارتقاء نظام سلامت و خدمات درمانی معادل ۱۰ درصد از هزینه خدمات در مراکز درمانی غیر طرف قرارداد با کارکنان شورا و شهرداری را به عنوان فرانشیز دریافت کند.

همچنین به منظور پایش سلامت کارکنان شهرداری تهران شرکت شهر سالم مکلف است سالانه یک بار نسبت به پایش سلامت کارکنان و کارگران از محل اعتبارات ردیف اعتباری با عنوان پایش سلامت کارکنان و کارگران شهرداری تهران اقدام و نتیجه را به اطلاع افراد ذینفع برساند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۸ رأی موافق این تبصره را به تصویب رساندند.

آخوندی در تشریح تبصره ۲۶ لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز درخصوص پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی گفت: شهرداری تهران موظف است ردیف‌های اعتباری منظور شده در بودجه مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را بر اساس بندهای این تبصره به مصرف برساند.

وی افزود: کلیه پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی موضوع این تبصره در چارچوب برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران طرح جامع مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و ابلاغیه‌های شهر تهران هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: انجام پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی در شهرداری تهران منوط به ثبت در سامانه پژوهشیار مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران است و قائم‌مقامان ذی‌حساب بر رعایت این امر نظارت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۸ رأی موافق این تبصره را به تصویب رساندند.

آخوندی در ادامه این جلسه در تشریح تبصره ۲۷ لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران درباره ارتقاء و بهبود سطح راهبری سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته گفت: به منظور ارتقاء و بهبود سطح راهبردی سازمان‌ها، شرکت و موسسات وابسته شهرداری تهران، معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری مکلف است حداکثر تا پایان تیرماه سال آینده سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات وابسته را راه‌اندازی کنند. همچنین شهرداری تهران مکلف است امکان دسترسی به اطلاعات این سامانه را به صورت برخط برای اعضای شورای شهر تهران فراهم کند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورا با ۱۹ رأی موافق این تبصره را نیز به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی درخصوص تبصره ۲۸ لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران درباره حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای نوآور نهایتا با ۲۸ رأی موافق این تبصره را از بودجه حذف کردند.

به گزارش ایسنا، آخوندی در تشریح تبصره ۲۹ لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران درخصوص مناسب‌سازی فضاهای شهری برای افراد با شرایط خاص نیز گفت: براساس این تبصره شهرداری تهران موظف است به منظور ارتقاء سطح دسترس‌پذیری شهر و رعایت حقوق کودکان، معلولان و سالمندان و فراهم ساختن تهران به عنوان شهری برای همه در راستای اجرای الزامات مصوبه شهر دوستار کودک و شهر دوستار سالمند اقدام کنند. برای مناسب‌سازی بوستان‌ها، پیاده‌راه‌ها، تفرجگاه‌ها و همچنین مناسب‌سازی پایانه‌ها و ایستگاه‌ها با اولویت ایستگاه‌های پرتردد، مناسب‌سازی ساختمان‌های شهرداری و سرویس‌های بهداشتی، کتابخانه‌ها و فضاها و اماکن فرهنگی و هنری شهر باید هزینه‌کرد انجام شود.

به گزارش ایسنا، این تبصره با ۲۰ رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه، امانی در تشریح تبصره ۳۰ لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: در صورت تحقق منابع مازاد به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود نسبت به تامین مالی پروژه‌ها به ترتیب اولویت‌هایی که در این تبصره عنوان شده علاوه بر سقف اعتبار مصوب اقدام و مراتب را در تفریغ بودجه لحاظ کنند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی با اکثریت آرا تبصره ۳۰ لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران شوراي شهر تهران لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران تبصره را به تصویب رساندند اعضای شورای اسلامی شهر تهران ادامه بررسی تبصره پس از بحث و بررسی آخوندی در تشریح گزارش ایسنا تشریح تبصره تبلیغات محیطی مناسب سازی اعضای شورا پایش سلامت سازمان ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه تلاش دولت این است که به شیوه‌های گوناگون در حوزه معیشت، بهداشت و درمان و مسکن رضایت کارگران جلب شود.

به گزارش دانشجو، او گفت: همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.

او افزود: شورای عالی کار فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ این شورا یکی از وظایفی که دارد تعیین حداقل دستمزد کارگران است.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری