Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی یکشنبه شب در آیین افتتاحیه نخستین "جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت" و همچنین آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی شعر "مولود کعبه" گفت: جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی آغازی بر نقش آفرینی دانشگاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

محمد مهدی طهرانچی افزود: این جشنواره از  ۱۳ رجب تا نیمه شعبان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه چرا دانشگاه "امامت و مهدویت" را به عنوان موضوع محوری جشنواره انتخاب کرده و بدان پرداخته است، اظهار داشت: امامت و مهدویت دو بال هستند، امروزه در جهان غرب بحث یک پارچگی اجتماعی و جهانی سازی با مدل مد نظر خود مطرح است،‌ همچنین در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم که فرهنگ‌ها با یکدیگر ترکیب و تلفیق شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: غرب مودت را "من دون الله" دنبال می‌کند و مدل بدیع ما "مودت فی القربا" است، ما در جهان شبکه‌ای هضم نمی‌شویم مگر "مودت فی القربا" را به عنوان پرچم داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌با اعلام اینکه جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برای ما نگاه دوباره علمی است، ادامه داد: علمی که در ابعاد و ساختار مختلف ساخته شده، علم "رب العالمین" نیست، چرا که ذات آن در علوم انسانی مبتنی بر گزاره‌ها و سنت‌های الهی نبوده، از این رو لازم است نگاه قرآنی در این حوزه داشته باشیم.

طهرانچی با اشاره به اینکه نگاه قرآن به علم و ایمان یک پارچه است،‌ یادآور شد: قول و رفتار الهی، آیه است و باید به دنبال این تفکر باشیم؛ دانشگاه انقلابی نمی‌تواند تمدن ساز و موثر در خلق تمدن شود،‌ مگر اینکه به موضوع امامت و مهدویت مبتنی بر قرآن و عترت طرحی نو ایجاد شود.

وی افزود: از ۱۳ رجب همزمان با میلاد امام علی(ع) تا ولادت امام زمان(عج) جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی آغازی بر نقش آفرینی دانشگاه در ایجاد تمدن نوین اسلامی با تمسک با امام هشتم(ع) است و این جشنواره در دوره آتی در کل کشور برگزار خواهد شد.


محسن مرادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مفتخر به میزبانی جشنواره امامت و مهدویت است و خدا را شاکرم و امیدوارم که در سایه سار توجه به معارف اهل بیت، بتوانیم در ترویج و تعمیق باورهای دینی در نسل جوان در بین مخاطبان اصلی دانشگاه موفق باشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین جواد مهدوی رییس شورای استانی نهاد رهبری دانشگاه های خراسان رضوی نسب افزود: در مسیر حرکت از سمت ظلمات به سوی نور برای مومنین یکسری شتاب دهنده وجود دارد که در طول یکدیگر هستند که می خواهند انسان را از فرش به عرش برساند و برنامه‌های جشنواره‌های مهدویت که در حال برگزاری است نیز خود نوعی حرکت از فرش به عرش است و می‌خواهد انسان را به تعالی برساند و لحظه لحظه حضور در این جشنواره ها و موجی که ایجاد شد در مسیر رضای خداوند است.
وی ادامه داد: امید است در این مسیر بتوانیم دینمان را به انقلاب و شهدا ادا کنیم.

ام فروه نقوی فعال در حوزه امامت و مهدویت و مدیر موسسه لبیک یا زهرا نیز در این مراسم در خصوص ویژگی های حضرت فاطمه (س) صحبت کرد.
در این مراسم از سه پیشکسوت و فعال در اولین جشنواره شعر مولود کعبه سیدرضا موید، محمدعلی زرافشان و محسن نصرپور مدیر کل صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی و همچنین از ۱۴ برگزیده این جشنواره تجلیل و تقدیر شد.
همچنین در این مراسم شهروز حبیبی مداح اهل بیت (ع) به مداحی به مناسبت ولادت امام علی (ع ) پرداخت و دو شاعر آئینی به نام های مجید تال و مسعود یوسف پور در وصف امیرالمومنین (ع) اشعار خود را قرائت کردند.

در  جشنواره ملی شعر مولود کعبه به سیره و معارف امیر المومنین(ع) مستند به آیات قرآن کریم و روایات اسلامی پرداخته می‌شود.
این جشنواره ویژه اساتید، دانشجویان، کارمندان و دانش آموزان سما و اعضای خانواده، دانشگاهیان آزاد اسلامی کشور و عموم شاعران و علاقه‌مندان بوده که در قالب‌های شعری گوناگون برپا می‌شود.
جشنواره امامت و مهدویت جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در ۱۰ استان کشور دارد که هم زمان با ماه های رجب و شعبان به همت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

برچسب‌ها مشهد دانشگاه آزاد اسلامی  محمد مهدی طهرانچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دانشگاه آزاد اسلامی محمد مهدی طهرانچی مشهد دانشگاه آزاد اسلامی محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره «آیین سرزمین من» ویژه مدارس شهر کرمان به‌صورت متمرکز در دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

این جشنواره در دو بخش نمایشگاه آداب و رسوم لباس و غذا‌های محلی مدارس سما و بخش تقدیر از خانواده شهدای دانش‌آموز مراسم گلزار شهدای کرمان و تجلیل از دانش‌آموزان برتر مدارس سما کرمان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاح نمایشگاه فرهنگ بومی با اشاره به جایگاه والای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی اظهار کرد: ایران از جمله کشور‌هایی است که سرشار از خُرده‌فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و سنت‌های محلی است و بسیاری از این مسائل روز به روز در حال کمرنگ شدن و حتی به کلی فراموش شدن هستند و دانشگاه‌ها می‌توانند برای احیای آنها گام بردارند.

علیرضا منظری توکلی، معماری، هنر، ادبیات، ورزش‌ها، بازی‌ها و خوراک و پوشاک را از خصوصیات هر منطقه برشمرد و توضیح داد: با وجود پیشرفت‌های شگرفی که در زمینه ارتباطات ایجاد شده و از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی بین ملت‌ها تبادل فرهنگی و عقاید صورت می‌گیرد، زنده نگه داشتن سنت‌های کهن ایرانی یکی از الزامات مهم فعالان فرهنگی ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره برای تقدیر و بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تشریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مسئولیتی همگانی است و جامعه فرهیخته و دانشگاهی در این مسیر وظیفه بزرگ‌تری برعهده دارند تا مظلومیت و حقانیت این عزیزان را به نسل‌های بعدی بنمایانند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان هم بر ضرورت برگزاری محافلی از این دست را برای تبیین بیشتر و شناساندن فرهنگ اصیل و برخاسته از عدالت ملت غیور ایران به‌خصوص مردمان دیار کریمان ضروری دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد