Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت:یکی از ضعف‌ها در حوزه علوم انسانی این است که استادان ما توان نظریه‌پردازی ندارند، چون فقط درس می‌دهند تنها تدریس کافی نیست باید تولید علم هم انجام بگیرد. حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بدنه مدیران کشور از رشته‌های فنی و مهندسی است و اندک مدیرانی داریم که علوم انسانی خوانده باشند،گفت: مشکل ما این نیست که چرا مدیران ما از رشته‌های مهندسی هستند این همه روسای دانشگاه داریم که علوم انسانی خوانده اند در واقع  اشکال از بدنه نظام نیست، در بحث حکمرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی مجموعه‌ای از سیاست‌ها، تنظیم‌گری ها که که در حوزه مقررات گذاری است و خدمات عمومی یک مجموعه از حکمرانی علمی بخشی از این مجموعه است که در آن دچار مشکل هستیم.
وی در مورد وضعیت علوم انسانی در کشور گفت: یکی از معضلات موجود در حوزه علوم انسانی این است که در زمینه نظریه سازی در این رشته دچارضعف هستیم تصور می‌کنید در حوزه علوم انسانی چند نظریه داریم؟

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۱کرسی‌های نظریه پردازی در کشور تاسیس شده است، و اکنون بیش از ۱۸ سال از تاسیس آن می‌گذر شاید روی هم رفته توانسته باشیم به ۶۰ نظریه و نوآوری رسیده و آن را ثبت کرده باشیم.

وی گفت: البته که در طی این سال‌ها ما توانسته ایم  ۴۵۰۰ کرسی نظریه پردازی برگزار شده کنیم، کرسی‌های ترویجی نظریه پردازی خیلی خوب و با سرعت پیش می‌رود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از عملکرد اساتید دانشگاه گفت:یکی از ضعف‌ها در حوزه علوم انسانی این است که  استادان ما توان نظریه‌پردازی ندارند، چون فقط درس می‌دهند تنها تدریس کافی نیست باید تولید علم هم انجام بگیرد.

خسرو پناه گفت شاید با نقد به علوم انسانی این سوال مطرح شود که در رشته‌های فنی چه کاری انجام می‌گیرد:رشته‌های فنی مهندسی یک برآیند فنی دارند و نوآوری‌های نیز در این حوزه حاصل می‌شود مثلاً در حوزه ساخت ماهواره، موشک و پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: علوم انسانی باید در حوزه‌های ناظر به آسیب‌های اجتماعی نظریه مطرح کند و در این حوزه نظریه‌پردازی کند، استاد علوم انسانی در دانشکده علوم سیاسی باید نظریه‌های قرارداد اجتماعی را تصحیح کند.

وی با انتقاد از ضعف نظریه پردازی در این حوزه گفت: ما همچنان در بحث حزب مشکل داریم، در کشور  ۴۰ حزب داریم که از وزارت کشور مجوز دارد، اما آن‌ها، اساسنامه، مرامنامه و برنامه عملیاتی و علمی ندارند و این به دلیل ضعف نظریه پردازی در این حوزه‌ها است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه باید  نظریه پردازی در کشور شکل بگیرد گفت: برای رفتن به این سمت  و سو باید ابتدا توجه به بحث‌های روش شناحتی و ساختاری کرد.   بیشتر بخوانید: نباید عمق یادگیری دانش آموزان را در چهار ساعت سنجید
انتهای پیام/ برچسب ها: علوم انسانی نظریه پردازی کرسی های ترویجی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علوم انسانی نظریه پردازی کرسی های ترویجی حوزه علوم انسانی نظریه پردازی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • دانشمندان درباره «جهان‌های موازی» چه می‌گویند؟
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • راه‌حل نشدنی نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم