Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی دوستی یکشنبه شب در دیدار با حسین دماوندی نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ضمن درخواست از مسوولان وزارتخانه برای حمایت بیشتر از حوزه کشاورزی هرمزگان، اظهار داشت: پرورش قرقاول، ماهی تیلاپیلا و پرندگان زینتی از اولویت‌های اصلی استانداری در حوزه کشاورزی است.

دوستی با تاکید بر اینکه توسعه مشاغل خرد در بخش کشاورزی موجب افزایش اشتغال‌زایی در استان می‌شود، افزود: اولویت‌های استان در حوزه کشاورزی احصا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان با بیان اینکه همه تلاش خود را برای توسعه بیشتر بخش کشاورزی استان انجام می دهیم ، گفت: اشتغالزایی در بخش کشاورزی نسبت به بخش های صنعت، خدمات و حتی اداری بسیار سریع تر و کم هزینه تر قابل انجام است و از همین رو نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار دارد و باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

هم اکنون وسعت زمین‌های کشاورزی استان هرمزگان ۱۶۵ هزار هکتار با تولید سالانه بیشتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل است که نقش بسیار مهمی در تنظیم بازار این محصولات به‌ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان در سطح کشور دارد.

هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در شرق، غرب و شمال استان، در طول سال با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل و همچنین داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد.

قول مساعد معاون وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از طرح های کشاورزی هرمزگان

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار بر حمایت از طرح های کشاورزی هرمزگان تاکید و قول مساعد برای همکاری بیشتر در این بخش را داد.

حسین دماوندی نژاد تصریح کرد: در زمینه دادن جواز پرورش و صادرات قرقاول تمام همکاری لازم را با مجموعه استانداری هرمزگان خواهیم داشت.

در این دیدار دو طرف توافق کردند تا زمان آماده شدن طرح‌ها و صدور جوازهای مورد نیاز، به صورت هفتگی از طریق وبینار جلسات منظمی را برقرار و تصمیم های لازم اتخاذ شود.

برچسب‌ها کشاورزی اشتغال زایی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی اشتغال زایی هرمزگان کشاورزی اشتغال زایی هرمزگان بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند

مهرور بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد و گفت: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: بنابراین به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیلهای فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی ویاهرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکتهای خدماتی ( آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه, ثابت و آب منطقه ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محلهای پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف درحریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک های اولیه، برف پاک کن، بهمراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی ، کنترل دما, رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها و برای جلوگیری از خسارت های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی بعمل آید.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی