Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -  شهرام مقدس گفت: با توجه به آنکه الگو‌های اجرایی در شهر بدون مانع، علاوه بر بهبود فضای زندگی معلولان، قابلیت استفاده برای سالمندان را نیز داراست و یکی از مراکز روزانه نگهداری سالمندان هم در فرخشهر فعالیت دارد، این شهر به عنوان شهر دوستدار سالمند انتخاب شد.

فرخشهر در اسفندماه ۱۳۹۹ به همراه ۹۲ شهر دیگر در مناطق مختلف کشور برای اجرای طرح آزمایشی شهر بدون مانع یا دسترس‌پذیر انتخاب شد و براساس این انتخاب، مسوولان شهری به مدت سه سال فرصت دارند نسبت به اجرای الگو‌های تعیین شده اقدام کنند که در این مدت نیز همکاری مناسبی در این راستا شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

سالمندی دورانی که در انتظار همگان است/ بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال

نبود سازوکار‌های تعریف شده برای مواجهه با پدیده سالمندی و ناتوانی برای حفظ استقلال سالمندان موجب بروز محدودیت و تبدیل آن به مشکل اجتماعی خواهد شد؛ به‌هم خوردن نسبت جمعیتی نیز در تغییر نگرش‌ها به پدیده سالمندی موثر است.

در جوامع سنتی، همچنان جایگاه سالمندان دارای ارزش بالایی است و در جوامع صنعتی نیز این جایگاه به دلیل فراهم بودن امکانات و توانمند بودن سالمندان با مشکل چندانی روبه رو نیست، اما در جوامع در حال گذار این جایگاه دچار تزلزل شده است، از این رو لازم است ضرورت‌ها و سازوکار‌های مدیریت پدیده سالمندی در تمام بخش‌های جامعه بیان و مشخص شود.

آقای مقدس می‌گوید: باید برچسب نگهداری از افراد ناتوان و کم بضاعت از امراکز روزانه و شبانه‌روزی ویژه نگهداری سالمندان، برداشته شود و با همکاری واحد‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و کانون‌های بازنشستگان، تلاش شود گروه‌های سالمند با ویژگی‌های مشترک شکل بگیرد تا بتوان با برقراری ارتباطات تعریف شده، توانمندی‌های سالمندان را حفظ کرد و آن را ارتقا داد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در نشست شورای سالمندی استان، گفت: تاکنون ۹۸ درصد از افراد ساکن در سرا‌های سالمندی واقع در شهرکرد و بروجن هر سه دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

خانم عسگری می‌گوید: اجرای مفاد سند ملی سالمندان در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مراکز دانشگاهی در حال پیگیری است.

تاکنون سه هدف از اهداف تعریف شده در این سند شامل ارتقای سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان و حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و برنامه‌هایی همچون تعریف شهر دوستدار سالمند، اختصاص بن کتاب به سالمندان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه این گروه سنی تدوین شده است.

فرخشهر در فاصله ۱۰ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نگهداری سالمندان فرخشهر شهر دوستدار سالمند پدیده سالمندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر در مدارس

امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جاری بعد از وقفه ۱۰ ساله بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر در ۳۴ نوبت در مدارس ابتدایی استان توزیع شد.

وی افزود: توزیع شیر تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و برای تامین شیر رایگان ۲۲۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید

تداوم فرایند توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری

امیریان اظهار کرد: تمام مراحل توزیع شیر در مدارس براساس ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده است.

وی با اشاره به بزرگداشت هفته معلم اضافه کرد: شهید مطهری در هر زمینه‌ای که دشمنان به مسائل مختلف ایران و اسلام حمله کردند، کتاب‌ها نوشته بود و معلمان باید تربیت نسلی جست‌وجوگر و متفکر را دنبال کنند.

امیریان با اشاره به اینکه شعار محوری هفته معلم امسال، "همه مدیون توئیم" است، گفت: شاخصه اصلی "ایران قوی، مدرسه قوی، معلم قوی" است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری
  • درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی
  • توزیع سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر در مدارس
  • پیش بینی وزش باد در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • معرفی فراورده‌های صادراتی در غرفه چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری