Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون حامدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز بعنوان رویداد فرهنگی ماندگار، روز ۱۷ اسفندماه سال جاری با حضور ۱۱ گروه های خارجی و داخل کشور برگزار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه دبیرخانه در مهلت تعیین شده، در مجموع ۳۹ نمایش شامل ۲۰ اثر خارجی و ۱۹ اثر داخلی را دریافت کرد، افزود: از این تعداد ۳۶ اثر توسط بازبین های جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از تمام هنرمندانی که علیرغم محدودیت های موجود و شرایط سخت کرونایی آثارشان را به جشنواره هفدهم ارسال کردند، مبنای انتخاب آثار برگزیده را ارزیابی نمایش ها با یکدیگر و کیفیت هنری نمایش ها اعلام کرد.

دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز با اشاره به اینکه هیات بازبین از هنرمندان باتجربه تئاتر هستند، اضافه کرد: صلاح محمدی از سقز، رحیم عبدالرحیم زاده از بوکان، کورش احمدی از سنندج، امید خاکپور از مهاباد و حمید رضا کردستانی از سنندج بعنوان اعضای هیات انتخاب آثار و بازبینی هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز انتخاب شدند.

حامدی کارهای منتخب بخش داخلی بدون اولویت را اعلام کرد و گفت: نمایش« سیاساڵ» به کارگردانی پرویز احمدی از سقز، نمایش « ئاژەڵ» به کارگردانی فرزاد حسن میرزایی از بانە، نمایش «هێشتا قسەکانمان تەواو نەکردوە» به کارگردانی سید فریدون احمدی و هوشیار قوامی از سنندج و نمایش « دیوار» به کارگردانی کیانوش محمدی از سقز بخشی از این آثار است.

او افزود: نمایش «دوورترین شاری جیهان» به کارگردانی سامانە میرزایی از ارومیە، نمایش «هاری» به کارگردانی افشین خدری کاری مشترک از سقز و سنندج و نمایش «جرات، حقیقت» به کارگردانی هادی بهرامی از بانه دیگ  آثار داخل کشور است که در جشنواره حضور دارند.

حامدی یادآور شد: چهار نمایش خارج از کشور نیز در بخش رقابتی جشنواره حضور خواهند داشت که مشخصات این نمایش ها پس از انجام تشریفات اداری به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان تئاتر سقز نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تئاتر سقز کردستان تئاتر سقز نمایش تئاتر ک ردی سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسام منظور بازیگر با سابقه تئاتر که پیش از این و در سال ۱۳۹۸ نمایش «الیزابت باتوری» را کارگردانی کرد که با استقبال قابل توجه مخاطبان و منتقدان تئاتر روی صحنه رفت، بعد از ۵ سال و در جدیدترین تجربه کارگردانی خود به سراغ رمان مطرح برام استوکر رفته است.

منظور قصد دارد در سال جاری اقتباسی نمایشی از رمان «دراکولا» را که از شاخص‌ترین آثار کلاسیک ادبیات ژانر وحشت است، روی صحنه ببرد.

تا کنون در سینما و تئاتر جهان اقتباس‌های مختلفی از رمان «دراکولا» شده است که از جمله مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم «دراکولا» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و بازی گری اولد من و آنتونی هاپکینز اشاره کرد.

حسام منظور در حال حاضر فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی را روی پرده سینماهای کشور دارد.

متعاقبا اخبار مربوط به عوامل، مکان و زمان اجرای عمومی این اثر نمایشی منتشر می‌شود.

کد خبر 6091907 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود