Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: علاو براینکه کمتر از نیمی از جمعیت بالای ۱۸ سال مازندران دوز سوم واکسن را تزریق کردند، هنوز ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت دوزهای اول را دریافت نکردند و بهانه تراشی می‌کنند.

واکسن گریزی از یک سو، بی توجهی و عادی انگاری از سوی دیگر موج امیکرون را در مازندران سنگین‌تر کرد و میزان بستری‌ها در حال هزارتایی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون وضعیت ۱۷ شهرستان قرمز، سه شهرستان نارنجی و دو شهرستان زرد است. مصطفی جوانیان دانشیار بیماری‌های عفوی و معاون بهداشتی علوم پزشکی بابل با اشاره به رشد درگیری بیماری امیکرون اظهار داشت: سرایت پذیری این ویروس به پنج برابر سویه های قبلی رسید و این ویروس به راحتی منتقل می‌شود.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه در سویه جدید حتی افراد مبتلای بدون علامت نیز قادر هستند این بیماری را به دیگران منتقل کنند، بر لزوم پرهیز از تجمع‌های خانوادگی و جشن‌ها تاکید کرد و افزود: همچنین اگر قرار است جشن برپا شود باید ضمن رعایت فاصله‌ها، در فضای باز برگزار کرد.

وی گفت: افراد بدون علامت به دلیل آنکه ممکن است ناقل بیماری باشند باید از ماسک استفاده کنند زیرا اکنون جمعیت زیادی در معرض ابتلای به این بیماری قرار دارد.

جوانیان با اظهار اینکه ۴۰ تا ۶۰ درصد افراد مبتلا به امیکرون فاقد علامت هستند، افزود: گلودرد و سرفه خفیف از جمله علائم بیماری است و برخی‌ها نیز این علائم را ندارند.

۷۰ درصد بستری شدگان واکسن نزده هستند

معاون بهداشتی علوم پزشکی بابل هم واکسیناسیون را در خفیف‌تر شدن علائم بیماری امیکرون مؤثر دانست و افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، افرادی هستند که واکسن نزدند.

وی با اشاره به جمعیت ۵۴۰ هزار نفری بابل گفت: از این تعداد حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر واکسن نزدند که ۷۰ درصد بستری‌ها را این افراد تشکیل می‌دهند.

وی درباره وضعیت واکسیناسیون با تاکید بر تزریق واکسن دوز سوم از مردم خواست تا نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند و گفت: هنوز زمان پایان اعلام کرونا ویروس نیست و همچنان باید رعایت شیوه نامه اقدام کرد زیرا کرونا ویروس جهش پذیر است زیرا در امیکرون ۳۲ جهش رخ داده است.

جوانیان یادآورشد: عادی انگاری سبب پرخطرتر شدن کرونا ویروس می‌شود و تا حد امکان باید از چرخه ویروس جلوگیری کنیم و باید واکسیناسیون جهانی برای مهار این بیماری صورت گیرد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی بابل با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: احتمال دارد با توجه به جهش‌های صورت گرفته، این ویروس واکسن گریز باشد و برای ایمن نگهداشتن خود باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنیم زیرا همانگونه که جهش وجود دارد احتمال تزریق واکسن دوزهای بعدی نیز وجود دارد.

دانش آموزان بر سر دوراهی، رفتن یا ماندن در خانه

چندهفته ای از تعطیلی و غیرحضوری شدن بیشتر مدارس مازندران می‌گذرد و زمزمه‌های بازگشایی مدارس، خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان را نگران کرده است، در این باره معاون سلامت آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مدیران شهرستان درباره بازگشایی مدارس براساس مقتضیات و شرایط کرونایی تصمیم گیری می‌کنند، افزود: با توجه به شرایط کرونایی تصمیم گیری درباره حضوری و یا مجازی بودن مدارس به عهده مدیران آموزش و پرورش است.

سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مدارس روستایی استان با دانش آموزان زیر ۱۵ نفر و مدارس زیر ۵۰ و ۷۰ نفر به صورت حضوری خواهند بود، گفت: تصمیم گیری در زمینه حضوری شدن مدارس به مدیران واگذار شده است.

طولانی شدن روند تعطیلی مدارس اثرات نامطلوب آموزشی را روی دانش آموزان گذاشته است و افت تحصیلی، کم تحرکی و چاقی از مهمترین پیامدهای کرونا به شمار می‌رود. در حالی که کش وقوس بر سر حضوری و یا مجازی بودن آموزش‌های دانش آموزان بین خانواده‌ها و نظام آموزشی وجود دارد، اما آنچه که نباید نادیده گرفت اینکه کرونا، تبعات زیانباری را برای قشر دانش آموز در پی داشته است.

نگرانی خانواده‌ها از سلامت دانش آموزان در حالی مطرح می‌شود که متولیان آموزشی تاکید می‌کنند تمامی شرایط برای حضور ایمن دانش آموزان در مدارس و کلاس‌های درس فراهم است. صفی اله درویش مدیر آموزش و پرورش نوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه واقعیت این است که دل ما برای دانش آموزان و دیدن شور و نشاط آنها در فضای مدرسه تنگ شده است، گفت: کرونا ضربه زیادی به نظام آموزشی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه هرچند تحصیل در فضای مجازی ادامه دارد، تصریح کرد: پایش ها نشان می‌دهد که شاهد افت آموزشی بین دانش آموزان هستیم و از سوی دیگر کم تحرکی و چاقی آنان را تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: با آنکه طبق پروتکل‌های جهانی و ملی هر دانش آموز یک متر فاصله و یک ماسک مدنظر است اما در شهرستان هر دانش آموز دو متر فاصله و دو ماسک را در دستور کار داریم و از سوی دیگر با شیفتی کردن و گروه بندی دانش آموزان می‌توان دغدغه و نگرانی خانواده‌ها را پایان داد.

با آنکه شش موج کرونا خانوارهای زیادی را داغدار و درگیری کرونا کرد اما همچنان ساده انگاری و بی توجهی به پروتکل‌ها ادامه دارد و برخی‌ها تصویر می‌کنند کرونا برای دیگران است و خود از بیماری ایمن خواهند بود.

کد خبر 5424449

منبع: مهر

کلیدواژه: امیکرون آموزش و پرورش مازندران علوم پزشکی مازندران راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان خراسان رضوی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضاخان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این آیین ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، خطاب به دانش آموزان این مدرسه اظهار داشت: این مدرسه یک مدرسه خیر ساز است. و فرد نیک اندیش و خیرخواهی مال خود را در جهت مدرسه سازی انفاق کرده است، امیدوارم همه شما با بهره گیری از نیت پاک ایشان از این شخصیت الگو بگیرید و سرلوحه یادگیری در این مدرسه را گذشت، ایثار، فداکاری و مهربانی قرار دهید. هر کدام از شما می توانید با نگاه و بینش نیک اندیشانه و نیت پاک خود یک خیر باشید.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: کار خیر مال و ثروت آنچنان نمیخواهد، بلکه پیش از وجود ثروت و تمکن مالی نیاز به فکر و دست بخشنده و روحیه بخشیدن دارد.

وی، اذعان کرد: نهضت بزرگ مدرسه سازی تا روزی که همه مدارس کشور ایمن، مستحکم و استاندارد شوند ادامه خواهد داشت تا دانش آموزان عزیز کشورمان با خیالی آسوده در مدارسی که در شان آنهاست به تحصیل ادامه دهند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پایان خاطرنشان کرد: از همه مهندسان و تلاشگرانی که در امر مدرسه سازی به جامعه خدمت می کنند تشکر و قدردانی کرده و از دانش آموزان می خواهیم تا در حفظ و نگهداری فضایی که جهت یادگیری و پرورش جسم و روح شما با نیت پاک الهی بنا شده کوشا باشید و باکسب دانش و معارف تربیتی بتوانید در آینده به جامعه و کشور خود خدمت کنید. 

مدرسه زنده یاد اختر صدوقی شهرستان پیشوا با اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، ومشارکت خیر نیک اندیش زنده یاد اختر صدوقی و با همت خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان مدرسه ساز کشور احداث شده است که در هفته بزرگداشت مقام معلم در روز ۱۶ اردیبهشت به بهره ‌برداری رسید.

این واحد آموزشی دارای ۱۴ کلاس آموزشی در زمینی به مساحت حدود 2 هزار مترمربع با زیربنای یک هزار و 500 مترمربع احداث شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری