Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیمین خیاط‌زاده مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خانواده‌ها باید در نظر داشته باشند که فعلا واکسنی برای کودکان زیر پنج سال اعلام نشده و تزریق هم نخواهیم کرد، به همین دلیل باید بیشتر مراقب کودکان خود باشند زیرا کرونا می‌تواند جان کودکان خردسال و نوزاد را تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در سویه امیکرون که موج ششم بیماری را آغاز کرده است، تمامی گروه‌های سنی به خصوص گروه‌های سنی پایین‌تر و حتی کمتر از ۲۰ ساله‌ها درگیر می‌شوند. متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، نخستین کودک ۱۰ ماهه مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت کرد.

بیشتر بخوانید؛

کرونا جان یک کودک دیگر را گرفت | توصیه‌هایی مهم برای مراقبت از کودکان در مقابل اُمیکرون | در چه شرایطی کودک را به مراکز درمانی ببریم؟ تلخ اما واقعی؛ کار کودکان به تزریق رمدسیور کشید | چطور بفهمیم اُمیکرون مزمن گرفته‌ایم؟ | مرگ‌ومیر اومیکرون در چه کسانی اتفاق نمی‌افتد؟

خیاط‌زاده با بیان این‌که موارد بستری امیکرون در استان نزدیک به ۴ الی ۵ برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: بالای ۳۰ تا ۳۵ درصد از آزمایش‌های تشخیص کرونای روزانه در  استان مثبت گزارش می‌شود و این موارد حتی می‌تواند در روزهای آتی افزایش یابد که نگران‌کننده است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: هرقدر تعداد مراجعان سرپایی و درگیری افراد افزایش یابد، افرادی که بیماری زمینه‌ای و مشکلات حاد دارند، بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند که می‌تواند برای آن‌ها خطرآفرین باشد.

وی با بیان این‌که روزانه به طور میانگین ۲۵۵ بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی بستری می‌شوند، گفت: روزانه ۶ الی ۷ نفر نیز در اثر ابتلا به کرونا در استان فوت می‌کنند.

خیاط‌زاده در خصوص ناقل بودن افرادی که واکسن دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که واکسن دریافت می‌کنند، می‌توانند ناقل بیماری باشند یعنی بدون بروز علائم کرونا، بیمار شوند اما این ناقل بودن به دلیل تزریق هیچ‌کدام از واکسن‌های تولید داخل و وارداتی نیست.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند اگر در مواجهه با یک فرد بیمار قرار بگیرند، می‌توانند ویروس را دریافت کنند اما چون سیستم ایمنی بدنشان قبلا با واکسن تحریک شده است، بیماری را خفیف‌تر و با علائم کمتری (مثلا گلودرد و بدن‌درد مختصر) دچار می‌شوند ولی می‌توانند ویروس را به دیگران انتقال دهند.

وی اظهار کرد: در بررسی موارد بستری و فوتی ناشی از کرونا مشخص شده که تفاوت فاحشی بین افرادی که دز سوم دریافت کرده‌اند با افرادی که دریافت نکرده‌اند، وجود دارد. به طوری که اغلب موارد بستری از میان افرادی است که واکسن دریافت نکرده و حتی میزان مرگ این افراد هفت برابر واکسن زده‌ها است.

در خاتمه، واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را تنها راه برای گذر از موج ششم بیماری کرونا دانست.

کد خبر 657170 برچسب‌ها مرگ اميكرون کودکان كرونا در ايران استان آذربایجان شرقی واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرگ اميكرون کودکان كرونا در ايران استان آذربایجان شرقی واکسن کرونا واکسن دریافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا