Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@08:55:00 GMT

نماز متفاوت بچه‌های تخریب چگونه بود؟+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۹۷۷۱

نماز متفاوت بچه‌های تخریب چگونه بود؟+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

نماینده سابق ولی‌فقیه در یگان ویژه سپاه ولی‌امر در گفتگو با تسنیم از حال و هوای بچه‌های تخریب در دوران دفاع مقدس سخن گفت. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اسکندری نماینده سابق ولی‌فقیه در یگان ویژه سپاه ولی‌امر و از رزمندگان دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جنگ تحمیلی را همانند دانشگاه عنوان کرد و گفت: حقیقتاً دوران دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ بود، در دوران طلبگی یک هم‌مباحثی داشتیم که تک پسر بود و سه-چهار خواهر داشت، علی‌القاعده نباید به جبهه می‌آمد اما ایشان را در خط مقدم جبهه دیدم؛ بعد از سلام و علیک پرسیدم چرا شما آمدی؟ گفت: «مادرم گفته راضی نیستم شما الان درس بخوانی؛ همه جهان، آمریکا، اسرائیل و غیره هم‌دست شدند تا انقلاب را ساقط کنند و امام(ره) را شکست دهند، برای همین راضی نیستم الان شما درس بخوانی باید بروی جبهه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با تاکید بر اینکه مطالب عنوان شده از این مادر خودش یک دانشگاه است، افزود: از این دست مادرها بسیار هستند که با اقدامات،حرف‌ها و تربیت‌های صحیح خود جوانانی را برای دفاع از اسلام و انقلاب به میدان‌های نبرد اعزام کردند که این نوع تربیت خودش یک مکتب تربیتی است.

همسنگر|خاطرات شنیدنی مدافعان حرم حضرت زینب(س)/ از کشف سلاح خارق‌العاده تا «ذکر خنده‌دار» قبل از عملیات+ عکس و فیلمهمسنگر| زندگی دوروزه با جنازه/ لحظاتی نفس‌گیر از مقاومت رزمندگان دفاع مقدس + فیلم

این رزمنده دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات کربلای 5 اشاره کرد و گفت: در حال عزیمت به خط مقدم بودیم که نزدیک اذان شد، به دوستان گفتم برویم نماز بخوانیم که هم اول وقت است و هم دلمان در خط مقدم شور نماز را نزند. به حسب اتفاق دیدم روی خیمه‌ای که با چادر درست کرده بودند نوشته شده مقر شهدای تخریب.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اسکندری ادامه داد: وارد این خیمه شدیم و نماز ظهر را بصورت جماعت به آنها اقتدا کردیم، این دو رکعت نماز ظهر قریب به 5 الی 6 دقیقه به طول انجامید؛ امام جماعت با یک حال خوشی اذکار رکوع و سجده را زمزمه می‌کرد.

وی یادآور شد: ما برای اینکه سریع خودمان را به خط مقدم برسانیم، عجله داشتیم و می‌خواستیم سریعاً نماز تمام شود برای همین از نفر کناری پرسیدم که این امام جماعت چقدر نماز را طول می‌دهد؟

+ مگر شما از بچه‌های تخریب نیستید؟

- نه.

+ شما به اشتباه آمدید اینجا، ما آن طرف اردوگاه یک نمازخانه‌ای داریم که سریعاً نماز می‌خوانند، این خمیه برای افرادی است که می‌خواهند بیشتر با محبوبشان گفتگو کنند و شکرگزار الطاف الهی باشند، اینجا اقامه نماز می‌کنند.

نماینده سابق ولی‌فقیه در یگان ویژه سپاه ولی‌امر در ادامه سخنان خود یکی از ویژگی‌های رزمندگان دفاع مقدس را دل کندن از دنیا و اشتیاق به شهادت برشمرد و اظهار داشت: در آن دوران وقتی وارد استان خوزستان می‌شدیم، اندیمشک را رد می‌کردیم حال و هوا، حال و هوای دیگری داشت؛ همه دل از دنیاکنده بودند، چراکه آماده ملاقات با حضرت محبوب بودند، برای همین برای ماندن در جبهه تلاش می‌کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تخریب دفاع مقدس تخریب دفاع مقدس خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • اوسمار: در دفاع مشکل داشتیم نه حمله
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد