Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@20:48:05 GMT

دفاع تن به تن فلسطینیان از محله شیخ جراح قدس

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۸۱۷۴

دفاع تن به تن فلسطینیان از محله شیخ جراح قدس

فلسطینیان ساکن محله شیخ جراح قدس دفاع تن به تن و خانه به خانه‌ای را با نیروهای امنیتی و نظامیان صهیونیست در حال انجام دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم رسانه‌های فلسطینی خبر دادند، یورش صهیونیست‌ها به این محله واقع در بخش شرقی بیت المقدس شامگاه یک شنبه شدت گرفته است.

نظامیان صهیونیست ورودی غربی این محله را با حفاظ‌های آهنی مسدود کردند تا اجازه ورود فلسطینیان ساکن دیگر مناطق قدس به این محله و کمک به اهالی آن داده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نیروهای امنیتی شماری از فعالان را که برای اعلام همبستگی با خانواده سالم، صاحبان منزلی که صهیونیست‌ها به زور قصد تصرف آن دارند، تجمع کرده بودند را از محل دور کردند تا زمینه برای حضور صهیونیست‌ها در این خانه و اشغال آن فراهم شود.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی که با فراخوانی یکی از یگان‌های ویژه پلیس به نام "یمام" شیخ جراح را به پادگان نظامی تبدیل، تا لحظه تهیه این خبر بیش از 13 فلسطینی را به دلیل اعتراض به اقدام مهاجران صهیونیست در غصب خانه یک فلسطینی دستگیر کرده‌اند، در حالی که آمار زخمی ها از 14 نفر گذشته است.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی حتی به نماز جماعت مغرب فلسطینیان در این محله هم یورش برده و بعد از ناکامی در برهم زدن آن با پخش موسیقی بسیار بلند و زننده سعی در اخلال در آن داشتند.

ابراهیم سالم فلسطینی صاحب منزلی که صهیونیست‌ها به دنبال اشغال و تصاحب آن هستند به خبرنگاران گفت: تجاوزات علیه ما همچنان ادامه دارد، مهاجران صهیونیست دیروز به منزل ما یورش بردند، بن غفیر نماینده کنست دیروز به همراه شماری از مهاجران شهرک نشین به خانه ما یورش برد و اعلام کرد دفتر خود را دراینجا افتتاح می‌کند، آنها مادر، برادر و خواهرم را کتک زده و یکی دیگر از برادرانم را هم بازداشت کردند، تمام خانواده ما تا صبح از ترس یورش صهیونیست‌ها در وحشت سپری شد.

به گفته خبرنگاران با وجود حضور گسترده نظامیان صهیونیست در این محل، فلسطینیان با چنگ و دندان از املاک خود دفاع کرده و درگیری قدم به قدم در این محله در جریان است.

این خبرنگاران تاکید کردند، مهاجران صهیونیست در حملات خود به ساحت مقدس پیامبر اعظم (صلوات الله علیه) هم اهانت کردند در حالی که نظامیان صهیونیست با استفاده از بمب‌های صوتی به متفرق کردن اهالی می‌پردازند.

لازم به ذکر است "ایتمار بن غفیر"، یکی از اعضای تندرو کنست رژیم اسرائیل که به دشمنی با فلسطینیان معروف است، درصدد بازگشایی دفتر نمایندگی خود در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی است.

بن غفیر مدعی شده که هدفش حمایت از آن دسته از خانواده‌های یهودی است که دولت قادر به تامین امنیت آنان نیست.

او که به دشمنی با فلسطینیان و مواضع افراطی خود شهرت دارد، سال گذشته هم به منظور تحریک ساکنان الشیخ جراح و روزه‌داران فلسطینی اقدام به افتتاح دفتر نمایندگی خود در این محله کرد که این اقدام اعتراضات و درگیری‌های شدیدی را به دنبال داشت.

وی اخیرا به همراه مهاجران شهرک‌نشین افراطی بار دیگر به این محله فلسطینی نشین یورش برده تا این تصمیم شوم خود را عملی کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان صهیونیست صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم

یکی از مقامات ارشد کابینه صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را متهم کرد که نمی‌خواهد با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه توافقی را منعقد کند و حتی امکان تکمیل آن را با موانعی مواجه می‌کند. 

براساس گزارش عربی پست، رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ناشناس گفت: نتانیاهو به هیچ وجه نمی‌خواهد به توافق برسد و مشکلات و موانع بر سر راه آن ایجاد می‌کند.

این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: امکان دستیابی به توافق (با جناح‌های فلسطینی) ظرف چند روز آینده وجود دارد، اما نتانیاهو خواستار مطالعه یک توافق جامع (غیر از پیشنهاد فعلی طرف مصری) با هدف مانع تراشی در روند دستیابی به توافق در زمان کنونی، شد.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، اوایل روز جمعه، یک هیات امنیتی مصری به تل آویو سفر کرد و پیشنهادی برای رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی تمامی اسرای صهیونیست در غزه، آزادی صد‌ها اسیر فلسطینی و آتش بس یک ساله را به همراه داشت.

به گزارش رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی سرویس‌های امنیتی این رژیم بر این باورند که این آخرین فرصت برای بازگرداندن اسرای صهیوسنیست از غزه است.

همین مقام صهیونیست اشاره کرد که سازمان امنیتی و اکثریت سطح سیاسی می‌خواهند به پیشنهاد جدید مصر چراغ سبز نشان دهند. اما نتانیاهو چندین ملاحظات در مورد چنین توافق موقتی داشت و خواستار مطالعه جامع حل و فصل شد. 

ااین مقام توضیحی نداد که چرا نتانیاهو این موضع را اتخاذ کرد، اما اپوزیسیون رژیم او را متهم می‌کند که برای اهداف سیاسی از دستیابی به توافق با جناح‌های فلسطینی جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران