Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@02:25:37 GMT

عبور قیمت نفت از 96 دلار

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۰۱۱۲

عبور قیمت نفت از 96 دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در مبادلات امروز بازارهای جهانی به دنبال نگرانی‌ها در مورد تنش‌های روسیه و اوکراین افزایش یافت و به قیمت جدیدی در بالاترین رقم بیش از 7 سال گذشته رسید.

این تنش‌ها می‌تواند به تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو ختم شود و صادرات از سوی بزرگ ترین تولیدکننده نفت در جهان را در بحبوحه کمی عرضه با اختلال مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 20 سنت افزایش 95.64 دلار فروخته شد. نفت برنت در ساعات اولیه معاملات به 96.16 دلار، بالاترین قیمت از اکتبر 2014 رسیده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 1 دلار و 34 سنت افزایش 94.44 دلار معامله شد. این نوع نفت نیز به 94.94 دلار در بشکه رسیده بود که بالاترین قیمت از سپتامبر 2014 محسوب می‌شود.

ادعاهای آمریکا مبنی بر حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین، در بازارهای مالی در جهان سر و صدا به پا کرده است.

آمریکا روز یک شنبه مدعی شد روسیه می‌تواند در هر زمانی به اوکراین حمله کند و ممکن است بهانه ای غافلگیرکننده برای حمله ایجاد کند.

ادوارد مویاف تحلیلگر OANDA در یادداشتی نوشت: «اگر نیروهای نظامی (روسیه) حرکت کنند، قیمت نفت برنت هیچ مشکلی برای افزایش به بالای 100 دلار در هر بشکه ندارند.»

«قیمت نفت همچنان بسیار ناپایدار است و به نسبت به شرایط اوکراین حساس است.»

این تنش ها در حالی اتفاق افتاده است که اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در بالا بردن تولید نفت با وجود تعهد به افزایش روزانه 400 هزار بشکه در هر ماه، تا ماه مارس با چالش روبرو هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است شکاف میان تولید اوپک پلاس و هدف مد نظر این گروه در ماه ژانویه به 900 هزار بشکه در روز رسیده است. در عین حال، بانک جی پی مورگان نیز اعلام کرد این شکاف برای خود اوپک به تنهای روزانه 1.2 میلیون بشکه است.

این بانک پیش بینی کرد قیمت نفت احتمالا با توجه به خطرهای مربوط به ظرفیت مازاد به 125 دلار در بشکه افزایش یابد.

تینا تنک، تحلیلگر بازارهای سی ام سی گفت عرضه مازاد محدود هست و تقاضا برای نفت از رشد تولید پیشی گرفته است زیرا اقتصادها از شرایط بد شیوع کرونا در حال خارج شدن هستند.

وی افزود: «زمان زیادی طول نمی‌کشد تا قیمت‌ها افزایش یابد، هرچند رهبران جهانی عجله می‌کنند مانع تشدید و رشد تنش‌ها شوند.»

سرمایه‌گذاران همچنین در حال رصد مذاکرات ایران برای احیای توافق هسته‌ای نیز هستند.

در عین حال، در آمریکا، با تقویت قیمت نفت، شرکت های انرژی به افزایش تولید تشویق شده‌اند و بر تعداد دکل های فعال نفتی افزودند که سبب شد بنا بر اعلام شرکت بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی، تعداد این دکل‌ها در هفته گذشته به بالاترین رقم در 4 سال گذشته برسد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی خود از رشد تقاضا در سال 2022 را افزایش داد و اعلام کرد، تقاضای جهانی نفت در سال جاری 3.2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به رکورد 100.6 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت قیمت نفت بازار نفت اوکراین قیمت نفت تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز (شنبه ۸اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلار آزاد به کانال ۶۲ هزار تومان رسید

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228544 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد