Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود یک ماه است که تقاطع عمار یاسر در خیابان معلم به علت پروژه فاز پنج عمار یاسر مسدود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حدود یک ماه است که تقاطع عمار یاسر در خیابان معلم به علت پروژه فاز پنج عمار یاسر مسدود است.

پروژه ادامه بلوار عمار یاسر حدفاصل خیابان معلم تا میدان سپاه در محور جمهوری اسلامی است که خیابان  عمار یاسر را تا بلوار جمهوری اسلامی ادامه می دهد این محور که مهمترین محور شرقی از جنبه ترافیکی است شبکه شهر را تکمیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 تقاطع غیرهمسطح هم که محور عمار یاسر را به خیابان معلم متصل می کند هم در حال اجرای کارهای عمرانی است که و انتظار این است که شهرداری به این پروژه سرعت بیشتری بدهد و پروژه هر چه زودتر از این محدوده خارج شود تا بتواند پیرامون حوزه ادراکی حرم حضرت معصومه سلام الله علیه یک وضعیت به سامانی را داشته باشد و از این وضعیتی که به هم ریختگی زودتر خارج شده و ساماندهی شود البته شهرداری قم قول داده است که در این پروژه فعالیت های خود را نسبت به گذشته بیشتر کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در خصوص فاز ۵ پروژه عمار یاسر با بیان اینکه این پروژه در حدفاصل خیابان معلم تا ممتاز بوده که بخش زیادی از تملکات اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تلاش شد طراحی فاز دوم سازه‌ای پروژه را انجام دهیم، با توجه به اینکه مسیر منفی ۲ و 10 متر زیرزمین بود، باید بلوار پیامبر اعظم(ص) را رد می‌کردیم و ازآنجا تا ممتاز خروجی رمپ ایجاد شود تا تونل به ممتاز برسد، هرچند تملک و بازگشایی طول بکشد باید آن را عملیاتی کنیم تا همزمان تونل مورد بهره‌برداری برسد.

حلوایی زاده با تأکید بر اینکه ازاین‌رو با ایجاد ۳۰۰ متر تونل و ۱۰۰ متر رمپ مسیر رفت‌وبرگشت پروژه احیا می‌شود، عنوان کرد: در این راستا تونل مسیر رفت از خیابان معلم تا انقلاب ساخته‌شده، اما چون دسترسی ندارد، قابل بهره‌برداری نیست و اگر تکمیل شود می‌توان به بهره‌برداری رساند.

وی عنوان کرد: تونل در این مسیر ادامه پیدا می‌کند و از سمت حرم، از خیابان معلم رد شده و قبل از ممتاز به سطح رسیده و بلوار احداث می‌شود، در این بخش، مسیر برگشتی احیا نبود و از پیامبر اعظم(ص) باید وارد می‌شدیم و با این عملیات، از ممتاز وارد این تونل می‌شویم و به سمت حرم پیش می‌رود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه نقطه اجبار ما، محور پیامبر اعظم(ص) است، عنوان داشت: این نقطه، در منفی یک بوده و نمی‌توان آن را تغییر داد، لذا تونل به منفی ۲ رفت و این نقطه وقتی به بلوار پیامبر اعظم(ص) می‌رسد، عرشه و محور رفت‌وبرگشت کامل باز می‌شود و بعد از پل، زیرگذر به هم اتصال می‌یابد.

حلوایی‌زاده خاطرنشان کرد: طول مسیر ۳۰۰ متر است که بالغ‌بر ۱۸۰۰ تن آرماتوربندی در این مسافت کوتاه صورت گرفته و با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان انعقاد قرارداد با سازمان عمران شده و ۱۸ ماه برنامه زمان‌بندی دارد.

وی در مورد اهداف مهم در اجرای این پروژه تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، تکمیل محور عمار یاسر و رینگ شریانی میدان سپاه و اتصال آن در آینده به بلوار جمهوری و کاهش بار ترافیکی است، امیدواریم بدون وقفه بتوانیم تملکات را انجام دهیم، در این فاز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما گاهی تملکات هزینه بیشتری دربردارد.


منبع: دانا

کلیدواژه: پیامبر اعظم ص خیابان معلم عمار یاسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه دو در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اگر دو پروژه را کنار بگذاریم تقریباً تمام پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌ای که داشتیم، بحث آسفالت شوارع سطح منطقه بود که ۱۸ هزار تن آسفالت با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در سطح منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۷۰ میلیارد تومان پروژه تملک املاک در مسیرهایی مثل حریم کمربندی، تملک فضای سبز، املاک تصرف شده و پارکینگ سطح منطقه بود که سال گذشته دو پلاک در خیابان جوادالائمه با ارزش ۱۰ میلیارد برای پارکینگ تملک شد.

حسینی افزود: بحث جدول گذاری خیابان‌های منطقه موضوع دیگری است. جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی منطقه، بهسازی بوستان‌ها، احداث فاز ۴ بوستان صداقت و توسعه بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان‌های رضوی، ولایت، صبا و سایر بوستان‌ها از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۲ بود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۵ میلیارد تومان در سال برای تملک پارکینگ پیش بینی شده است تا یک لکه پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) با تملک این سه پلاک نهایی شود و در اختیار سازمان ترافیک قرار بگیرد که مجموع مساحت این تملک‌ها حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه تملک بوستان خانواده که در خیابان چمران است سال گذشته با اعتبار ۷ میلیارد تومان شروع شد، اضافه کرد: امسال هم ۵ میلیارد تومان برای تملک بوستان خانواده منطقه دو پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا شهریور ۱۴۰۳ شاهد بهره برداری بوستان بانوان و بوستان خانواده منطقه باشیم که مساحت آن نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع است.

کد خبر 749110

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد