Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا و انگلیس که همواره مردم جهان را با دروغ‌های خود فریب داده‌اند، با راه اندازی یک "جنگ تبلیغاتی" جدید، درباره قصد "تهاجم روسیه به اوکراین" نیز دروغ می‌گویند.

به گزارش قدس آنلاین، جیک سالیوان، مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی اعلام کرده بود که ایالات متحده نمی‌تواند تاریخ دقیقی را برای "تهاجم" به اوکراین تعیین کند، ولی معتقد است که هر روز ممکن است این حمله آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام کاخ سفید مدعی شد، ممکن است این اتفاق پس از بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن رخ دهد اگر روسیه شرایط را مساعد ببیند، البته مسکو ممکن است مسیر دیپلماسی را انتخاب کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از این با تاکید مجدد بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد، گفته بود: «انگلستان و ایالات متحده "تهدید از جانب روسیه" را تنها برای مبارزه "قهرمانانه" با این کشور ساخته و پرداخته کرده و با بزرگ کردن افسانه "تهدید روسیه" تلاش دارند تا توجه جامعه جهانی را از بحران‌های سیاسی در حال تشدید در این کشورها منحرف کرده و میلیاردها دلار به بودجه نظامی خود تخلیه کنند.

خبرگزاری «تاس» گزارش داد، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود ابراز عقیده کرد که سیاستمداران آمریکایی همواره دروغ گفته، دروغ می‌گویند و به دروغگویی خود ادامه خواهند داد تا از این بهانه برای حمله به غیرنظامیان در سراسر جهان استفاده کنند و نمونه‌های زیادی در این باره وجود دارد. به گفته وی، آنها همچنین در خصوص قصد "تهاجم" روسیه به اوکراین دروغ می‌گویند.

این دیپلمات روس با ذکر نمونه‌هایی از دروغ‌های مقامات واشنگتن، به سخنان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده اشاره کرد که قبلاً ادعا کرده بود: "کرملین آماده است تا بهانه‌ای برای حمله به اوکراین بدست آورد".

زاخارووا با یادآوری سخنان کالین پاول(وزیر مور خارجه سابق آمریکا) درباره عراق که مدعی بود این کشور دارای تسلیحات کشتار جمعی است، می‌نویسد: «مردم جهان از قبل می‌دانند که چه کسی همیشه دروغ می‌گوید. آن‌هایی که فراموش کرده‌اند چگونه واشنگتن «بهانه‌ایی برای حمله به کشوری بدست آورد»، اجازه دهید سخنرانی با قاطعیت کالین پاول، وزیر امور خارجه وقت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۵ فوریه سال ۲۰۰۳ را یکبار دیگر جستجو کرده و تماشا کنند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که اقدامات ایالات متحده و انگلیس در خصوص روند اوضاع اوکراین یک تبلیغات جنگی معمولی است. این دیپلمات نوشت: «تبلیغات برای جنگ بر اساس قطعنامه ۲۲۰۰ مربوط به میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۶۶ ممنوع است. در این سند آمده است: «هر گونه تبلیغات برای جنگی باید قانوناً ممنوع باشد»، ولی ظاهراً واشنگتن و لندن همیشه به یک اصل وفادار بوده‌اند و آن اینکه دستان آنها باید باز باشد.»

ماریا زاخارووا یادآور شد: برخلاف آمریکا و انگلیس که از زمان دوران جنگ سرد تاکنون تنها در جهت منافع سیاسی خاص خود عمل می کنند، اتحاد جماهیر شوروی و بعداً فدراسیون روسیه و همچنین ده‌ها کشور دیگر جهان "به‌طور داوطلبانه چنین برخود تهدیدآمیزی را کنار ‌گذاشته و به خطرات بسیار جدی تبلیغات جنگی پی برده‌اند.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تنش اوکراین و روسیه تنش اوکراین روسیه سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دروغ می گویند ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی