Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@15:00:52 GMT

شرط اوکراین برای صرف نظر از پیوستن به ناتو

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۹۲۵۵

اوکراین پیشنهاد مشروط خود برای صرف نظر از پیوستن به ناتو را اعلام کرد. خبرگزاری میزان – همزمان با پررنگ شدن سایه جنگ احتمالی بر سر اوکراین در پی تعیین ضرب الاجل‌های مختلف و بازی‌های رسانه‌ای کشور‌های غربی، اوکراین با ارائه پیشنهاد‌هایی تلاش می‌کند تا از این امر جلوگیری کند.   به گزارش «فایننشال تایمز، سی ان ان و اسپوتنیک»، مهم‌ترین خبر‌های مربوط به بحران اوکراین در ساعات گذشته عبارتند از:   آمریکا و بحران اوکراین   کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا بر پاسخ صریح و قاطعانه «واشنگتن» و متحدانش به هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این بیانیه در ادامه با اشاره به تماس تلفنی «بایدن» و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، افزود که طرفین بر اهمیت تداوم دیپلماسی و بازدارندگی در واکنش به افزایش حضور نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین توافق کردند.   در عین حال، براساس گزارش ها، «زلنسکی» در گفتگو با «بایدن» مجددا درخواست خود را از «واشنگتن» برای ارائه حمایت نظامی و مالی بیشتر به اوکراین شامل تامین سلاح‌های پیشرفته، تکرار کرد.   همچنین منابعی اعلام کردند که دولت آمریکا در حال آماده سازی خروج همه کارمندان آمریکایی از «کی‌یف» ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده است.   وزارت دفاع کانادا نیز اعلام کرد که به دلیل تشدید تنش‌ها بر سر اوکراین، نظامیان خود را از این کشور خارج و به دیگر نقاط اروپا منتقل کرده است. بیشتر بخوانید: آمریکا به حاکمیت و تمامیت ارضی کی‌یف متعهد است زمان حمله روسیه به اوکراین غیرقابل پیش بینی است اروپا و بحران اوکراین   وزیر خارجه اوکراین ادعا کرد که روسیه به درخواست «کی‌یف» در مورد ماهیت استقرار نیرو‌های نظامی خود در مرز‌های اوکراین پاسخ نداده است.   وی همچنین افزود «روسیه باید برای کاهش تنش‌ها و تقویت امنیت با شفافیت به تعهدات خود عمل کند.»   سفیر اوکراین در «لندن» نیز گفت که اعلام قصد روسیه برای حمله به اوکراین در هفته آینده از سوی «واشنگتن»، تاکتیکی برای جلوگیری از جنگ است.   وی همچنین گفت «در صورتی که از وقوع جنگ جلوگیری شود، ممکن است از پیوستن به ناتو صرف نظر کنیم.»   نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که «کی‌یف» برای تداوم پرواز‌ها به اوکراین ۶۰۰ میلیون دلار ضمانت به شرکت‌های بیمه ارائه می‌دهد.   روسیه و بحران اوکراین   نماینده «کرملین» در مذاکرات «مینسک» گفت «اوکراین نمی‌خواهد بحران دونباس را حل کند، بلکه خواهان ادامه درگیری برای اطمینان از حمایت غرب است.»   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل اوکراین روسیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوکراین تحولات بین الملل اوکراین روسیه بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعتبار خود را نزد مردم این کشور از دست داده و در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش(۲۰ مه) هیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: ولودیمیر زلنسکی در نبرد برای تسخیر قلب و روح اوکراینی‌‎ها، به وضوح در مسیر شکست قرار دارد و این ناکامی از پیش‌ نمایان‌تر است زیرا مشروعیت او در پایان دوران پنج ساله ریاست جمهوری‌اش در ۲۰ مه(۳۱ اردیبهشت)، پایان خواهد یافت.

این نهاد اطلاعاتی تاکید کرد که برای آمریکا اهمیتی ندارد که چه کسی رییس جمهور اوکراین است بلکه «مهم‌ترین موضوع این است که آن شخص بتواند به نبرد مسلحانه با روسیه ادامه دهد و جنگ تا آخرین اوکراینی باید ادامه یابد.»

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه به این نکته نیز اشاره شده است که «کشورهای غربی درباره هرگونه تغییر در افکار عمومی اوکراین نگرانی به مراتب بیشتری دارند. وزارت خارجه آمریکا و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که شهروندان اوکراینی بیش از پیش از جنگ فرسایشی با روسیه به ستوه آمده‌اند. آنها همچنین اعتماد خود را به نهادهای دولتی از دست داده و دلسردی به سرعت این کشور را فرامی‌گیرد. همچنین براساس گزارش‌ها، آمار فرار از خدمت و تسلیم شدن‌ داوطلبانه، بین نیروهای مسلح اوکراین افزایش یافته است.»

با این حال، به نوشته این نهاد، آمریکا و کشورهای اروپایی «تمایل دارند تا زلنسکی در جایگاهش باقی بماند زیرا او در برنامه‌ها و طرح‌های تامین مالی جنگ که هم برای مقامات رژیم کی‌یف و هم برای تولیدکنندگان سلاح در غرب منفعت کلانی دارد، چهره‌ای کلیدی محسوب می‌شود. شایان ذکر است که واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا مخالفان زلنسکی را در اوکراین متقاعد کنند تا فعلا خویشتنداری از خود نشان دهند.»

کد خبر 6098266

دیگر خبرها

  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • دستور کار نشست آینده ناتو: نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌شود
  • سازمان منع تسلیحات شیمیایی: ادعای استفاده روسیه از تسلیحات ممنوعه در اوکراین اثبات‌شده نیست
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد