Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز هیپی» معاون وزیر دفاع انگلیس در امور نیروهای مسلح روز دوشنبه گفت، اگر اوکراین تصمیم بگیرد از درخواست برای عضویت در ناتو انصراف دهد، لندن استقبال خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هیپی در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «اگر اوکراین تصمیم بگیرد که پیشنهاد کند قصد ندارد در ناتو عضو شود، ما از این تصمیم حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین تصمیمی به اوکراینی‌ها بستگی دارد».

او با این حال افزود: «به طور مشابهی اگر اوکراین بخواهد موضع خود را حفظ کند و بگوید در آینده ممکن است بخواهد عضو ناتو شود، از این تصمیم نیز حمایت خواهیم کرد زیرا استقلال داشتن به همین معنی است و چیزی است که ما مورد حمایت قرار می‌دهیم».

این مقام انگلیسی با طرح این ادعا که به محض صدور دستور حمله به اوکراین از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، بمب‌های روسی بدون هشدار قبلی در اوکراین فرود خواهند آمد گفت، شهروندان انگلیسی هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.

او همچنین مدعی شد: «شمار نگران‌کننده‌ای از نیروهای روس در مرزهای اوکراین مستقر هستند. نگرانی من این است که وقوع حمله بسیار قریب الوقوع است اما امیدوارم دیپلماسی پیروز شود».

اظهارات هیپی پس از آن بیان شده که «وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در لندن در مصاحبه با رادیو بی بی سی تاکید کرده که در صورت جلوگیری از وقوع جنگ با روسیه کی‌یف ممکن است موافقت کند که به هیچ وجه به ناتو نخواهد پیوست. 

وی در عین حال تاکید کرد که اوکراین در حال پیدا کردن بهترین راه برای خروج از بحران است و در صورت عدم وقوع جنگ گزینه عقب نشینی از پیوستن به ناتو در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

یکی از نگرانی‌های امنیتی روسیه که بحران کنونی را پیش آورده است پیوستن اوکراین به ناتو است که می‌تواند یک تهدید برای روسیه در مرزهایش به وجود آورد، زیرا با پیوستن اوکراین به ناتو، این کشور در همسایگی روسیه میزبان موشک‌ها و نیرو‌های رزمی ناتو خواهد شد.

طی هفته‌های گذشته مقامات آمریکا و روسیه درباره مسائل امنیتی اروپا مذاکراتی داشته‌اند که بدون نتیجه پایان یافته است. گمان می‌رود خارج شدن طرح پیوستن اوکراین به ناتو بتواند دوباره این مذاکرات در مسیر سازنده‌تری احیا کند.

هیپی همچنین امروز (دوشنبه) در یادداشتی در روزنامه «تایمز» نوشت، نباید از لفظ «توسعه طلبی» برای ناتو استفاده شود و «امنیت جمعی» این اتحاد نظامی را به کشورهای غیر عضو تعمیم داد، به‌خصوص در زمانی که چنین اقدامی خطربسیار واقعی ایجاد «تفرقه» را در ناتو ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع انگلیس در یادداشت خود آورده است، بازدارندگی در برابر روسیه باید فراتر از تحریم‌های اقتصادی باشد اما ناتو «ماهیت دفاعی» داشته و امنیت جمعی کشورهای عضو را تأمین می‌کند و مدعی شد این اتحاد «به دیگران حمله نمی‌کند».

هیپی هشدار داد استفاده از لفظ توسعه طلبی برای ناتو «دقیقاً همان پیش‌زمینه‌ای است که پوتین می‌خواهد تا ادعا کند در حال پاسخ به تهاجم غربی‌ها در مرزهای خود است».

او در توجیه تجاوزات نظامی و غارتگری متحدان ناتو نوشت: «از زمان فرو ریختن دیوار برلین، ناتو فراتر از مرزهای خود در افغانستان مستقر شد تا به حمله علیه ایالات متحده پاسخ دهد و در عملیات‌های ضد شورش و ضد دزدی دریایی در صحرای آفریقا، عراق و اقیانوس هند بود و پس از فروپاشی یوگوسلاوی سابق، نقش مهمی در ایجاد ثبات در منطقه بالکان داشت».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون وزیر دفاع انگلیس بحران اوکراین عضویت اوکراین در ناتو حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

به گزارش ایسنا، طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899643

دیگر خبرها

  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن