Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: کاهش محبوبیت بایدن بر اثر تزلزل بیش از پیش در ساختار سیاسی آمریکا و تورم بی‌سابقه حاکم بر این کشور مانع از تصمیم‌گیری سیاسی دولت آمریکا در مذاکرات وین شده است.

محمد علی شفیعی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص آشفتگی درونی ایالات متحده و تاثیرات آن بر عدم تصمیم‌گیری سیاسی واشنگتن در مذاکرات گفت: احتمالا تا سال 2022 و نزدیک شدن به انتخابات کنگره، آشفتگی‌های داخلی آمریکا شدت خواهد گرفت، در حال حاضر سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه به طور مساوی  در کنگره حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین علت تصمیم گیری و خروجی کنگره همواره متزلزل است و تا لحظه آخر مشخص نمی‌شود که شرایط آرا به چه صورت خواهد شد. موضوعاتی از این دست و بحث های داخلی به شدت دولت آمریکا را فلج و محدود کرده و نمی‌تواند فعالیت کند. از طرفی دیگر کنترل همه‌گیری کرونا و موج جدیدی که بوجود آمده فشار خیلی زیادی به دولت آمریکا وارد کرده و همزمان بحث تورمی که در آمریکا از دهه 80 میلادی بی‌سابقه است؛ همه اینها فشار را به دولت وارد می کند.  دموکراتها احساس می‌کنند که دولت نمی‌تواند کارنامه‌ای قابل دفاع از خودش ارائه بدهد و به همین علت از انتخابات کنگره فاصله گرفتند. 

این کارشناس مسائل آمریکا یادآور شد: مسائلی مانند بحران اوکراین و فشارهایی که آمریکا به چین می آورد و یا تغییر دیپلماتیک المپیک پکن و بحث برجام و موارد از این دست را می‌توان به عنوان کارنامه‌ای برای دولت بایدن است. همچنین بحران اوکراین یک موضوع خودساخته از جانب آمریکا است، که به عنوان یک اتفاق مدیریت شده و یک دستاورد ارائه دهند تا پوششی برای شکست در افغانستان و بر عدم توانایی همراه کردن کشورها در مقابله با چین سرپوش بگذارند. 

شفیعی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر واکنش آمریکا در روزهای آتی و زمان حصول توافق گفت: برجامی که در سال 2015 نوشته و اجرا شد بسیار متفاوت بود و آمریکا از همان لحظه اول هم تعهدات خودش را عمل نکرد در صورتی که طرف ایرانی تعهدات خودش را پذیرفت و قبول کرد و بعدها هم بارها و بارها آژانس تایید کرد که ایران تعهدات خودش را عمل کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا به دلیل آشفتگی‌های درونی قادر به تصمیم‌گیری سیاسی نیست و با بهانه‌های مانند اینکه آمریکا نمی‌تواند برجام را به عنوان قانون در کشور اجرا کند به درخواست‌های منطقی ایران پاسخی درست نمی‌دهد، در واقع ایالات متحده با عقب‌نشینی و نپذیرفتن تعهدات از ایران توقع انجام تمامی موارد متعهد شده را به صورت صد در صد دارد.

شفیعی تصریح کرد: ایران تصمیم خود را گرفته  و به دنبال توافقی پایدار و قابل اتکا است و گام‌های مثبتی برای حصول این توافق با کشورهای چین، روسیه و دیگر کشورهای مورد توافق برداشته است و  همکاری‌های سازنده‌ای با آژانس انجام داده است، اما اوضاع نابسامان سیاسی رژیم آمریکا مانع از برداشتن گامی درست و ابتکار عملی از طرف آمریکایی شده است و با تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی سعی بر پنهان کردن این تزلزل بیش از پیش در ساختار سیاسی آمریکا را دارند. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ایالات متحده واشنگتن انتخابات دولت دولت آمریکا چین پکن افغانستان ایران قانون روسیه مذاکرات وین در دولت سیزدهم مسائل آمریکا تصمیم گیری سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد

آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا گفت: «من معتقدم که تلاش‌های جدیدی در جریان است که قطر و مصر و همچنین اسرائیل را برای یافتن راهی به پیش می‌برد.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم آزادی گروگان ها، شتاب و زندگی تازه‌ای وجود دارد.»

تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • مذاکرات آژاکس با ژاوی پیش از ماندگار شدن این سرمربی در بارسلونا
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود