Web Analytics Made Easy - Statcounter


 


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از  سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، "علیرضا کریمی‌باوندپور" با بیان این‌که این پروژه ما را به دو هدف بسیار بزرگ و آرزوی بسیاری از کارشناسان این سازمان نزدیک کرد، افزود: این پروژه توانست فاصله بزرگی که بین کارشناسان قدیمی و زمین‌شناسان جوان وجود داشت را پر کند.
به گفته وی، در پروژه پهنه مطالعاتی خراسان‌جنوبی توانستیم آموزش‌ها و تجربیات لازم را به نسل جوان زمین‌شناسان در همه مراکز زمین‌شناسی کشور منتقل کنیم و در حال حاضر می‌توانیم امیدوار باشیم که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در آینده می‌تواند با قدرت تمام و با کیفیت مطلوب، این کار را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول درباره دومین هدف و دستاورد بزرگ این پروژه، تصریح کرد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در پهنه خراسان‌جنوبی نشان داد بسیار چابک‌تر و پر توان‌تر می‌تواند یک پروژه را با سطح کیفی بسیار خوب و در زمان مناسب به سرانجام برساند.
باوندپور ادامه‌داد: پروژه‌های گذشته حداقل ۱۸ ماه طول می‌کشید و زمان انتظار برای جواب‌های آزمایشگاهی ماه‌ها به طول می‌انجامید و نیز زمان داوری ۶ ماه تا یک سال بود؛ اما اکنون در خراسان‌جنوبی در یک دوره زمانی هشت ماهه همه این فعالیت‌ها در حال انجام دادن هستیم.
مدیر علمی بخش زمین‌شناسی پهنه مطالعاتی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: دستیابی به این هدف مهم نشان از قدرت و توان فنی و علمی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور دارد که می‌تواند با یک برنامه‌ریزی درست، پروژه‌ها را در زمان مناسب با سطح کیفی بسیار بهتر به سرانجام برساند.
ایجاد تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی خراسان‌جنوبی از ۲۵ مهر ماه سال ۱۴۰۰ با حضور کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از سراسر ایران در پهنه بیرجند آغاز به کار کرد و فعالیت‌های مطالعاتی به منظور تهیه ۲۰ نقشه زمین‌شناسی در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم در سه لایه مطالعاتی زمین‌شناسی، ژئوشیمیایی و زمین‌شناسی اقتصادی به زودی پایان خواهد یافت.

برچسب‌ها سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خراسان جنوبی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت مواد معدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خراسان جنوبی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خراسان جنوبی مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار وح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی دو عنصر علم و فناوری و روحیه معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی وعده صادق و توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های اصیل امام راحل است، مطرح کرد: در طول این مسیر نقش حوزه علمی و دانشی بسیار مهم بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: برای تحقق این هدف نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری هستیم.

وی اضافه کرد: با یک فکر و بررسی اساسی باید به یک برنامه دقیق برسیم که چگونه می‌توان روح تمدنی انقلاب اسلامی را در مباحث علمی مختلف جاری کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه اگرچه این یک موضوع پیچیده است، ولی باید گام به گام به سمت آن برویم، خاطرنشان کرد: با این منطق باید در عرصه بین المللی کردن دانشگاه‌های کشور نیز اقداماتی انجام می‌شد.

نقش مهم علم و فناوری در معادلات امروز دنیا

در ابتدای این دیدار، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی داشت. یکی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده فناوری.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و افزود: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد، اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی اظهار کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

کد خبر 6093154

دیگر خبرها

  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی 
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است