Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در جمع مدیران و فعالان بخش کشاورزی و اقتصادی آذربایجان غربی افزود: در بخش جهاد کشاورزی مشکلات زیادی وجود دارد و در چهار سال نمی توان براین مشکلات چیره شد و باید نقشه ای تهیه و مسایل را به مرور حل کرد.

وی اظهار داشت: پنج محور اصلی را در اولویت برنامه های وزارت جهاد داریم و اولین مساله این است که در حوزه کشاورزی داده و اطلاعات نداریم؛ ما امکان ندارد بدون داده برنامه ریزی صحیح کنیم که این مشکل باید رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امید است که تا پایان سال ۱۴۱۰ قرارگاه رصد خانه کشاورزی ایران راه اندازی شود و این بخش چشم بینای کشاورزی باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مساله و محور دوم سنددار کردن اراضی کشاورزی است، گفت: چهار درصد اراضی کشاورزی در کشور دارای سند است و تداخلات مشکل اصلی در این بخش به شمار می رود.

ساداتی نژاد افزود: ۳۵ سال زمان برای سنددار کردن زمین های کشاورزی در کل کشور نیاز است.

وی اضافه کرد: سازمان امور اراضی مسوول این اقدام است و باید به هر قیمتی این پرونده در دولت سیزدهم بسته شود تا از خرد شدن اراضی کشاورزی و تفکیک سند جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه استانی صدور سند باید در دستور کار باشد، اظهار کرد: تا همه بخش ها و حوزه ها در حل این موضوع همکاری نکنند، این اقدام ممکن نخواهد شد و همکاری همه استانداران لازم است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی ۱۱.۷ درصد سهم تولید ناخالص ملی ایران را در اختیار دارد، بیان کرد: طبق نظر کارشناسان باید به همان اندازه هم سرمایه گذاری در این بخش انجام شود ولی بیشترین سرمایه گذاری چهار درصد بوده و حق کشاورزی داده نشده است.

ساداتی نژاد ادامه داد: با تغییری که در بانک کشاورزی داده شده، به سمت دیگری در حال حرکت هستیم و افزایش سرمایه این بانک در دست اقدام و جزو اولویت هاست و برای این استان هم برنامه های خوبی در حوزه سرمایه گذاری داریم.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه هیات دولت به استان سفر می کند، افزود: بسته خوبی برای استان تدوین شده است و حداقل آن ۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود و تسهیلاتی برای استان در نظر گرفته ایم.

این خبر تکمیل می شود...

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ارومیه اراضی کشاورزی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ارومیه وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ارومیه اراضی کشاورزی صادرات غیر نفتی اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید