Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:14:23 GMT

رسانه‌ بستری مناسب برای ترویج فرهنگ زکات است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۱۴۰۷

رسانه‌ بستری مناسب برای ترویج فرهنگ زکات است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نصراله موسوی روز دوشنبه در همایش زکات در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی شهرستان افزود: باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و مبلغان برای افزایش سرانه زکات استفاده شود.

وی اظهار داشت: اگر مردم به خمس و زکات مال توجه و واجب مالی خود را پرداخت کنند، امروز شاهد شکاف بین فقیر و غنی نخواهیم بود و آسیب‌های اجتماعی ایجاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام  موسوی بیان کرد: نشر روایت‌ها و آیات قرآن مرتبط با زکات برای مردم می‌تواند نگاه آن ها به این ماموریت الهی را تقویت کند.

وی اضافه کرد: برخی از مردم مقید به پرداخت زکات نیستند که باید در این زمینه با مطالب دینی و تکالیف الهی بیشتر آشنا شوند.

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد ادامه داد: امید است بتوانیم مشکلات اقتصادی را با سربلندی پشت سر گذاشته و روند رو به افزایش پرداخت زکات را شاهد باشیم تا از این محل به محرومان بیشتر خدمت شود.

حجت الاسلام موسوی افزود: موضوع زکات در ۵۹ آیه از قرآن کریم و حدود ۲ هزار روایت قید شده و در فقه اسلامی از زکات به عنوان صدقه واجب یاد شده است.

وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در رابطه با اهمیت زکات می ‌فرمایند که ای مردم زکات مال خود را بپردازید که هرکس زکات نپردازد برای او نماز، حج و جهادی نیست.

وی به همه روحانیون و مبلغان دینی در بروجرد تاکید کرد: بیش از گذشته بر ترویج فرهنگ زکات در جامعه اهتمام داشته باشند.

آیین اعتکاف امسال در بروجرد برگزار نمی‌شود

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: با توجه به افزایش سویه اُمیکرون آیین اعتکاف امسال در این شهرستان برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی افزود: با توجه به اینکه جامعه امروز به ترویج فضای دینی از جمله آیین اعتکاف نیاز دارد، اما با این وجود تابع دستورات بهداشتی و شیوه نامه های ابلاغی ستاد کرونا هستیم.

وی افزود: مراجعات فراوان از سوی مردم برای ثبت نام در آیین اعتکاف وجود دارد، که با توجه به اوج گیری سویه اُمیکرون آیین اعتکاف امسال نیز لغو گردید.

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد ادامه داد: امید است با رعایت هرچه بیشتر شیوه‌نامه های بهداشتی شاهد حذف کامل ویروس کرونا بوده و ایام رجب، شعبان و رمضان با شکوه و کیفیت بالاتری در سطح کشور برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه به دلیل وجود کرونا آیین اعتکاف برگزار نمی‌شود اما باید از طریق رسانه ها، تبلیغات اسلامی، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما در راستای توسعه فرهنگ اعتکاف تلاش نمود.

حجت الاسلام موسوی افزود: هرساله بیش از چهار هزار تن از مردم مومن بروجرد در بیش از ۲۵ مسجد این شهرستان از جمله مسجد تاریخی امام خمینی (ره) در آیین اعتکاف شرکت می‌کردند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه اعتکاف گفت: ایجاد گفتمان اعتکاف در راستای گام دوم انقلاب در حال پی‌ریزی است و در سند راهبردی اعتکاف نیز اقدامات ویژه برای توسعه کمی و کیفی اعتکاف با رویکرد مردمی درحال انجام است.

وی اظهار داشت: هر ساله ۸۰ درصد معتکفان بروجرد جوانان بودند و یکی از آثار و ویژگی‌های مهم اعتکاف تعالی روحی جامعه است و تا قبل از انقلاب هیچ جا سخن از دین و ارزش‌های اخلاقی و معنوی نبود.

برچسب‌ها بروجرد لرستان سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد لرستان سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد لرستان سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی حجت الاسلام آیین اعتکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد

علی محمد پارساییان مسئول فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد گفت: دومین آیین تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ با حضور فعالان فرهنگی سراسر استان برگزار شد. 

او افزود: در این آیین از ۷۰ نفر از فعالان فرهنگی سراسر استان در سطوح ویژه، یک، دو و سه تقدیر شد.

مسئول فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد ملاک انتخاب فعالان فرهنگی را رصد تمامی فعالیت‌های انجام شده در طول سال ۱۴۰۲ بیان کرد. 

پارسائیان بر اهمیت ترویج کار فرهنگی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: اگر فرهنگ یک جامعه درست باشد، تمامی کار‌ها تحت تاثیر این فرهنگ به خوبی پیش می‌رود و در مباحث روشنگری، امربه معروف و نهی از منکر می‌تواند موثر واقع شود.

او افزود: وقتی فرهنگ جامعه قوی و برخواسته از معنویت باشد، تمامی زوایای جامعه را در بر می‌گیرد و جامعه با شتاب بیشتری به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب