Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: هیچ محدودیتی به دلیل پیک کرونا در استان اعمال نمی‌شود و همچنین هیچ صنفی در شهرهای قرمز تعطیل نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه‌های اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار کرد: در رابطه‌ با تشدید و کنترل بیماری‌ها در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، ادارات و امکان موضوعه ماده 2 مدیریت بحران فعالیت ما معطوف به رنگ‌بندی کرونایی استان و شهرستان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در طرح کنترل هوشمند بیماری کرونا رنگ‌بندی شهرها صرفاً بار بیماری را در آن شهر نشان می‌دهد، ابراز کرد: دیگر ما بر اساس رنگ‌بندی‌ها محدودیت ایجاد نمی‌کنیم و فقط تشدید فعالیت صورت می‌گیرد.

مسئول بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: دستگاه‌ها به‌صورت خوداظهاری حوزه‌های خود را اعلام می‌کنند و ما هم به‌عنوان دستگاه عالی از آن مراکز و اماکن نظارت و محل‌ها را کنترل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه تیم‌ها مختلفی تشکیل شده است، عنوان کرد: تیم‌های مشترک با سازمان صمت، اتاق اصناف، اداره کل ورزش و جوانان، سایر دستگاه‌هایی که با این موضوع ارتباط دارند تیم‌های مشترک داریم که در این تیم‌ها یک کارشناس بهداشت و محیط حضور دارد.

نصیری با بیان اینکه نظارت‌های که صورت می‌گیرد نتایج این نظارت‌ها به‌صورت هفتگی به استانداری گزارش می‌شود، ادامه داد: در شهرهایی که وضعیت رنگ‌بندی کرونا در آن‌ها قرمز است سعی داریم از مجامع عمومی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی به‌هیچ‌عنوان به هیچ صنفی فشار نمی‌آوریم، ابراز کرد: در گذشته ما مشاغل گروه یک و دو را تعطیلی می‌کردیم این اتفاق با تصمیم ستاد کرونا کشور نمی‌افتد و هیچ صنفی تعطیل نمی‌شود و فقط اقدامات توصیه‌ای انجام می‌شود.

مسئول بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: در صورت نیاز به تعطیلی یک امکان و یا محل خاصی این اقدام با هماهنگی دستگاه مربوطه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محیط دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و محیط رنگ بندی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

کد خبر 6095221

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد