Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نظام‌الدین زاهدی، سفیر تاجیکستان در ایران و دو گروه هنری نمایش‌های «فردوسی» و «لعل بدخشان» از تاجیکستان که برای شرکت در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به کشورمان سفر کرده بودند ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در این دیدار گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان دیرینه است و تعاملات فرهنگی همواره برای ما اهمیت بسیاری دارد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقش فرهنگ و هنر در دوستی و پیوند ملت‌ها اشاره کرد و گفت: دو کشور ایران و تاجیکستان با توجه به اشتراکات فراوان فرهنگی، هم زبانی، آداب و رسوم و دیدگاه‌های مشترک، گام‌های بسیار ارزشمندی را برای توسعه همه‌جانبه برداشته‌اند.

اشتراکات فرهنگی؛ بستر مناسبی جهت توسعه روابط ایران و تاجیکستان

وی گفت: امید است تبادل هیأت‌های فرهنگی و هنری بین جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان تداوم یابد تا از طریق آن، روابط بسیار خوبی رقم بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با تأکید بر اینکه روابط با همسایگان در اولویت ما قرار دارد، بیان کرد: اشتراکات فرهنگی بسیار فراوان ایران با تاجیکستان به عنوان بسترهای توسعه روابط فرهنگی، فرصت مناسبی برای گسترش روابط در دیگر زمینه‌ها فراهم کرده است.

وی با اشاره به نمایش اقتدار و همدلی مردم ‌در فجر ۴۳ گفت: این روزها، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران است؛ بسیار خوشحالیم که جشن‌ ملی کشورمان را در کنار مردم تاجیکستان برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور تأکید کرد: ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی ‌در ۴۳ سال گذشته با حضور پرشور و پرشعور در راهپیمایی این جشن بزرگ نشان دادند که حافظ نظام مقدس و خون پاک شهدا بوده و هستند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: ملت غیور جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی از ارزش‌های نظام مقدس اسلامی دست نمی‌کشند. رسانه‌های غربی همواره در تلاش هستند به صورت غیر واقع از ایران چهره‌ای افراطی و خطرناک بسازند، از این رو لازم است تصویر درستی از ایران در خصوص مسایل مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی به مردم جهان عرضه شود.

برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران

زاهدی، سفیر تاجیکستان در ایران در سخنانی، ضمن تبریک فرارسیدن چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: ملت و دولت ایران همواره بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب خود استوار و پایبند هستند.

وی سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به تاجیکستان را نشانه اهمیت گسترش روابط و برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌ها دانست و گفت: به نظر می‌رسد با اقدامات مشترک دو کشور، ظرفیت‌های موجود جهت توسعه روابط تاجیکستان و ایران در همه حوزه‌های مورد اهتمام در آینده نیز مورد استفاده ثمربخش قرار خواهد گرفت.

زاهدی افزود: دیپلماسی فرهنگی به عنوان ابزار سیاست خارجی کشورها در فراهم آوردن زمینه‌های همکاری‌های مشترک و شناخت و شناساندن فرهنگ‌ها و تبادل ارزش‌های فرهنگی و گسترش روابط حسنه میان دولت‌ها نقش مهمی دارد.

سفیر تاجیکستان در ایران با اشاره به سفر گروه هنری نمایش‌های «فردوسی» و «لعل بدخشان» از تاجیکستان به ایران، گفت: تبادل هیأت‌های فرهنگی و هنری بین تاجیکستان و ایران موجب همبستگی بین فرهنگ و روابط دوستی و صمیمی میان مردم دو کشور خواهد شد.

وی پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران را داد و گفت: از آنجایی که روابط فرهنگی اساس روابط بین‌المللی است، تاجیکستان مهمترین شخصیت‌های فرهنگی و هنری خود را به جمهوری اسلامی ایران اعزام می‌کند که اتفاق این مهم بر اهمیت دوستی و روابط با ایران تأکید دارد.

زاهدی، سفیر تاجیکستان در ایران با تأکید بر اینکه روابط ایران و تاجیکستان مبتنی بر شرایط فرهنگی، تاریخی، همسایگی و منطقه‌ای کاملا رو به رشد بوده است، افزود: تلاش هر دو کشور بر این است که ظرفیت‌های همگرایی و همکاری در سطوح مختلف به ویژه فرهنگی گسترش یابد.

افزایش تعاملات فرهنگی؛ راهکار نزدیکی دو ملت

محمدتقی صابری، سفیر کشورمان در تاجیکستان نیز در سخنانی از اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای تعاملات خوب و همکاری در جهت حضور هنرمندان تاجیکی در ایران، تشکر و قدردانی کرد.

وی نقش اهالی فرهنگ و هنر در بهبود روابط دو کشور مؤثر خواند و گفت: بسیار خرسندیم که در خدمت شما هنرمندان از کشور دوست و همسایه، تاجیکستان هستیم. امیدواریم شاهد حضور گروه‌های پُرتوان تاجیکستانی در جشنواره تئاتر فجر باشیم و این مراوده تا همیشه پابرجا باشد.

در ادامه این دیدار، هنرمندان کشور تاجیکستان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون راه‌های گسترش همکاری فرهنگی و هنری بین دو کشور پرداختند.

کد خبر 5424931 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاجیکستان ایران دیپلماسی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کتاب و کتابخوانی سعید تشکری تازه های نشر ترجمه پیام تسلیت مهر انقلاب سوریه دفاع مقدس جنگ تحمیلی تجدید چاپ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سفیر تاجیکستان در ایران حجت الاسلام والمسلمین جمهوری اسلامی ایران ایران و تاجیکستان فرهنگی و هنری ایمانی پور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد