Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:32:55 GMT

افزایش ۸۵ درصدی تشکیل پرونده جرایم سایبری در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۱۷۶۷

افزایش ۸۵ درصدی تشکیل پرونده جرایم سایبری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی آزادی ظهر امروز در جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، فقدان نظارت و کنترل والدین بر فرزندان، جرایم مالی و کلاهبرداری‌های کلان، تقویت شایعه‌پراکنی، تغییر در سبک زندگی، ترویج قاچاق و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و تخریب چهره‌های سیاسی و ملی و جاسوسی و دسترسی به اسرار کشوری و نقض حریم خصوصی را از مشکلات فضای مجازی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اعلام کرد: موج‌سواری کانال‌ها و سایت‌ها از اظهارات نسنجیده برخی مسوولان، افسردگی و انزوای اجتماعی، برقراری روابط غیرمتعارف، کم‌رنگ شدن ارتباطات خانوادگی و تغیر هویت خانواده ایرانی و برنامه‌ریزی هدفمند برای دامن‌زدن به اختلافات قومی و مذهبی، تبدیل مطالبات صنفی به سیاسی، انجام اقدامات خرابکارانه در حوزه‌های مختلف، نفود در زیرساخت‌ها و هک آنها، فعالیت گروهک‌های معاند و آموزش ساخت بمب و هدایت هسته‌های داخلی از دیگر معایب و مشکلات حوزه فضای مجازی است.

وی در بخش دیگری، استفاده از فضای مجازی برای انعکاس اخبار هدفدار با هدف دامن‌زدن به نافرمانی مدنی، ایجاد فضای بدبینی و از بین بردن اعتماد بین مردم و ادارات را از دیگر معضلات فضای مجازی ذکر کرد.

فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: ظرفیت اشتغالزایی، تنوع، جذابیت، ایجاد همدلی، صرفه‌جویی مالی و زمانی، سرعت در انتقال و تبادل اطلاعات و دانش از مزایای فضای مجازی است که با مدیریت درست می‌توان از آن استفاده کرد.

سردار آزادی در ادامه گفت: از اول امسال تا دیروز جرائم در فضای مجازی استان ۴۳ درصد و کشفیات نیز ۳۹ درصد رشد داشته است

وی همچنین افزود: بیش از ۸۸ درصد پرونده‌های فضای مجازی در استان در پلیس فتا کشف و به دستگاه قضا معرفی شده است.

به گفته فرمانده انتظامی کردستان، امسال تاکنون یک هزار و ۵۰۲ فقره پرونده تشکیل شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۸۵ درصد رشد دارد.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: ۵۹ درصد جرایم فضای سایبر در کردستان، مالی، ۲۷ درصد اخلاقی و ۱۴ درصد نیز سایر جرائم است.

وی در پایان گفت: در چند سال گذشته مساله اخلاقی جرم اول در فضای مجازی بود که اکنون موضوع مالی رتبه اول دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار ازادی کردستان جرائم سایبر فرمانده انتظامی کردستان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان صورت گرفت که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

وی از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و گفت: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته در سطح بازار کشف شده است.

سردارزاده افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفین به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گرانفروشی، کم فروشی و غیره را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 6098237

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان