Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ مهدی دانش‌پور روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج اظهار داشت: از ابتدای سال تا آخر دی ماه سال جاری ۹۲ درصد جرایم سایبری استان کشف شده و ۸۲ درصد متهمین هم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: اخیرا باند کلاهبرداری در یکی از شهرستان های استان که اقدام به کپی کردن کارت شهروندان و برداشت از حساب هایشان می کردند، دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ دانش‌پور اضافه کرد: با وصول پرونده های متعدد مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت های غیرمجازی صورت گرفته است، تحقیقات آغاز شد و ماموران در بررسی های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر و از طریق دست فروشی در سطح شهر، اقدام به کپی برداری از کارت عابر بانک آنها کرده و پس از انتقال چندین باره وجوه در کارت های بانکی مختلف، در نهایت برای خرید لوازم خانگی به یکی از فروشگاه های استان های مرکزی مراجعه کرده بودند که هویت یکی از آنها شناسایی شده و در عملیاتی او و همدستانش دستگیر شدند.

وی از شهروندان خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار، حتما رمز اول توسط دارنده کارت وارد شده و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده ها خودداری شود.

رییس پلیس فتا استان کردستان ادامه داد:‌ یکی از شیوه‌هایی که در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌شود پیامک‌های جعلی است و مردم باید دقت کنند که هر دستگاهی سرشماره خاص خود را برای ارسال پیامک دارد.

وی اضافه کرد: پیامکی که با جعل عنوان دستگاه قضایی به برخی از شهروندان ارسال می‌شود موجب فریب بسیاری شده است اما مردم باید دقت کنند که قوه قضاییه تنها از طریق سرشماره با عنوان عدل ایران اقدام به ارسال پیامک می‌کند.

سرهنگ دانش‌پور با اشاره به اینکه به دلیل افزایش اطلاع رسانی‌ از طریق رسانه‌ها میزان کلاهبرداری به این شیوه کاهش داشته است گفت: مردم در صورت مشاهده هر نوع پیامک مشکوک یا سئوال در حوزه سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.    

برچسب‌ها کردستان سنندج پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج پلیس فتا کردستان سنندج پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان، گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ رضا همتی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین‌ماه عدم توجه به جلو با 40 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 32 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 28 درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری کردستان بوده است.

وی افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 100 درصد کاهش، تصادفات جرحی 15 درصد کاهش و تصادفات خسارتی با 20 درصد افزایش تحلیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنام‌ ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و حضور پررنگ کارکنان و همراهی رسانه‌ها در آگاه‌بخشی، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است

وی تصریح کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه است که بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد. 

همتی‌زاده با اشاره به مهمترین علت رخداد تصادفات درون شهری اذعان داشت: تصادف عابرین پیاده با 60 درصد، موتورسیکلت‌ها با 35 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین‌ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد، پیشگیری کنند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد