Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان محمدی  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پیش از این طرح ممیزی در ۴۳۳ هزار و ۵۶۲ هکتار اجرا شده بود اظهار داشت: شناسایی بهره برداران، تعیین حدود مراتع برای ایجاد تعادل دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام در راستای طرح ملی مدیریت پایدار از مهم ترین اهداف اجرای طرح ممیزی مراتع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پروانه‌های چرای دام صادره شده باید منجر به طرح اجرایی مرتع‌داری شود، درغیر این صورت فاقد اعتبار بوده و باطل خواهد شد.

رییس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمدید پروانه چرای دام در این استان است مرتعداران و دامداران دارای پروانه چرا باید طبق قوانین و مقررات سالانه نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

محمدی تصریح کرد: مطابق ماده ۲۰ اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، دامدارانی که پروانه چرای دام دریافت کرده‌اند مکلف به تهیه طرح مرتعداری هستند که در غیر این صورت برابر قانون باید این پروانه ها باطل شود.

وی گفت: دامداران دارای پروانه‌های چرای دام در بازه زمانی باقی مانده می بایست به ادارات منابع طبیعی برای درخواست تهیه طرح مرتعداری مراجعه، و پس از گذشت فرصت باقی‌مانده عدم مراجعه منجربه ابطال پروانه چرا و بلا معارض شدن مرتع می‌شود.

محمدی بیان کرد: مدت چرای دام، ظرفیت مراتع، تاریخ ورود و خروج دام از مرتع و ایجاد تعادل بین دام و مرتع از مهم ترین راهکارها در زمینه مدیریت بهینه مراتع به شمار می رود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مراتع یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مراتع یاسوج خبرگزاری جمهوری اسلامی مراتع یاسوج چرای دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏