Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - عطاءالله زمانی در دیدار با نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس، گفت: علاوه بر بنیاد مسکن دیگر دستگاه‌ها نظیر شهرداری‌ها، بانک‌ها، ادارات راه و شهرسازی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، در طرح نهضت ملی مسکن نقش دارند و به مشارکت همگانی نیاز است.

او گفت: عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۱۰ شهرستان استان فارس اخیرا آغاز شده است و ۲۲۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این نقاط اختصاص یافته و ۷۶۶۵ میلیارد ریال نیز از محل خودیاری و آورده متقاضیان در این طرح‌ها هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد خانوار بهره‌مند از طرح‌های نهضت ملی مسکن دراین شهرستان‌ها یک هزار و ۵۳۳ خانوار است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس در شهرستان‌های قیر و کارزین، بوانات، داراب، شیراز، فسا، ممسنی، نی ریز و لارستان شروعی پرتوان و شتابناک برای اجرای این طرح ملی محسوب می‌شود و امید است با تعامل و هم افزایی همه دستگاه‌ها به سرانجام مطلوب برسد.

زمانی همچنین با بیان اینکه ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های کوچک توسط بنیاد مسکن در کشور اجرایی شده است، گفت: چنان‌چه اسامی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد ارائه شود، این نهاد بلافاصله کار آماده‌سازی و ساخت را آغاز می‌کند.

او گفت: مردان مجردی می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند که قبلا ازدواج کرده و اکنون مجردِ سرپرست خانوار تعریف می‌شوند، تغییری در شرایط مجرد‌ها برای ثبت نام در طرح‌های مسکن ایجاد نشده است. خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال سن هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند، همچنین معلولین جسمی حرکتی با ۲۰ سال سن اعم از مرد و زن می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

زمانی گفت: نخبگان علمی هم با تایید بنیاد ملی نخبگان می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند و مجرد بودن آنان محدودیت ایجاد نمی‌کند.

محمدجواد عسکری، نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار بهره گیری از همه ظرفیت‌های قانونی برای تسهیل در تامین مسکن نیازمندان، توسعه مسکن شهری و مقاوم سازی مسکن روستایی شد.

چگونگی واگذاری زمین در روستاها، طرح‌های افزایش محدوده روستاها، بهسازی و آسفالت معابر روستایی نیز دراین نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس نهضت ملی مسکن شهرستان فارس طرح نهضت ملی مسکن نهضت ملی مسکن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن

سجاد امینی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مراسم واگذاری ۱۱ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان در فرمانداری قصرشیرین، گفت : به منظور ساخت مسکن ملی به متقاضیان تایید شده، ۸۰۰ هکتار زمین سال گذشته آماده سازی شد و واگذاری زمین برای ساخت به ۳۵ هزار خانوار آغاز شده و از این حیث کرمانشاه در بین استان‌های کشور رتبه نهم را دارد.

وی با بیان اینکه از تعداد چهار میلیون ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم، سهمیه استان کرمانشاه یک چهارم معادل ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر بوده است، اظهار کرد: همچنین در زمینه واگذاری مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت استان کرمانشاه در رتبه چهارم قرار دارد.

فرماندار قصرشیرین در این جلسه گفت: از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی مسکن در طرح ملی نهضت مسکن این شهرستان ۶۵۳ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند که به همه آنها زمین و تسهیلات مالی برای احداث خانه واگذار می‌شود.

محمد نجفی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان درخواست ۲ هزار و ۳۱۰ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم رد و ۴۶۰ نفر نیز انصراف دادند که به همین منظور نقشه تفکیکی ۳۶ هکتار مورد نظر توسط مشاور بنیاد مسکن تهیه شده و روند تسطیح و واگذاری زمین برای ساخت خانه متقاضیان قصرشیرین در دست اقدام است.

وی گفت: ۵۲ نفر در طرح جوانی جمعیت این شهرستان ثبت نام کردند که امروز ۱۱ مورد زمین به متقاضیان واگذار شد و سند تک برگ ۱۵ نفر از این متقاضیان در دست اقدام است که به زودی تحویل آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اتمام فونداسیون ۱۳۲۴ واحد نهضت ملی مسکن در بندرلنگه
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی