Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مبارزه با مجرمان اقتصادی و تعامل با ادارات و مقامات قضائی، در اوایل آبان ماه سال ۱۳۹۹ گزارشی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی (پولی و بانکی) توسط سه شرکت صوری و کاغذی به پلیس امنیت اقتصادی استان خوزستان واصل شد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ۱۰ ماه تلاش شبانه روزی و استعلامات متعدد از سازمان‌ها و ادارات مربوطه مشخص شد که سه شرکت مذکور در سال ۱۳۹۷ با ایجاد رانت و روابط ناسالم با مدیریت امور شعب و دیگر کارمندان یکی از بانک‌های عامل استان طی ۱۱۸ فقره حواله جمعا بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال به میزان ۵۸ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۳۵۸ یورو ارز دولتی، معادل ۱۸ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۴۷ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۰۰ ریال جهت واردات کالای اساسی را دریافت، ولی هیچ گونه کالایی وارد نکردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: در این راستا با همکاری اداره اطلاعات و سازمان بازرسی استان ۹ نفر اعم از کارمندان بانک، مدیران شرکت، دلالان و واسطه‌ها شناسایی و طی چندین مرحله عملیات مختلف دستگیر و با قرار مناسب در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

صالحی تأکید کرد: پلیس با بهره‌گیری از کارآگاهان مجرب و متخصص و تعامل با دیگر دستگاه‌های امنیتی استان، برای مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی با عزم و اراده جدی با مجرمان اقتصادی بدون هرگونه مماشاتی برخورد قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی استان خوزستان سیدمحمد صالحی ارز ارزدولتی بانک دستگیری باند اخلال در نظام ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟