Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:59:47 GMT

۳۷مرکز برای ارتقای کیفیت آموزش خلبان‌ها ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۲۵۵۱

۳۷مرکز برای ارتقای کیفیت آموزش خلبان‌ها ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،افزایش کمی هواپیماهای سبک آموزشی یکی از زیرساخت‌هایی است که برای ارتقای کیفیت آموزشی خلبان‌ها در نظر گرفته شده است.

ارتقای آموزش خلبانی نیز با توجه به پیشرفت های چشمگیر در صنعت هوانوردی، به یک ضرورت تبدیل شده و خلبانان باید قادر باشند خود را با تغییرات هماهنگ کنند و باید برای ارتقاء آموزش یک خلبان؛ دانش، مهارت و نگرش او را ارتقا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادهای مرتبط، ۳۷ مرکز آموزشی در این ارتباط ایجاد شده است.

مراکز آموزشی خصوصی و شعبات مختلف مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی که از هواپیمای فوق سبک و سایر مدل های دیگر برای آموزش خلبانان استفاده می کنند.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این آموزش‌ها می‌گوید: برای آموزش خلبان‌های هواپیما نیز فعالیت زیادی در جریان است و بر همین اساس به سراغ شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق رفتیم تا در این حوزه وارد عمل شوند و هواپیماهای سبک آموزشی تولید کنند.

وی افزود: در همین راستا ایران‌ساخت کردن هواپیمای فوق سبک یکی از این اقدامات بود. در حال حاضر هم ۲۰ مرکز در کشور برای این کار دایر است.

به گفته منطقی، در سال‌های اخیر، با توجه به گسترش فعالیت‌های پروازی بالگرد در ایران و میانگین سن خلبانان قدیمی، ضرورت توجه به تربیت خلبان‌های بالگرد اجتناب‌ناپذیر است. لذا، نیاز به بالگردی که احتیاجات آموزشی را برآورده سازد در کشور احساس شد و بر این اساس الگوی بالگردهای آموزشی برای کاربری در آموزش‌های مقدماتی و پایه بر مبنای مطالبات عملیاتی نیروهای مسلح مورد تایید و تصویب نهایی قرار گرفت. این کار در برخی مراکز آموزشی در حال انجام است.

کد خبر 5424851 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: منوچهر منطقی خلبانان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان جشنواره رازی فناوری فضایی ایرانسل اینترنت گوگل امنیت اطلاعات ماهواره خودروی برقی بد افزار ایالات متحده امریکا آموزش خلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، از ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان به فناوری نسل سوم موبایل خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، جمعیتی بالغ بر ۸۵ نفر (۳۰ خانوار) از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت همراه با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.    اکرم فداکار مدیرکل ICT استان یزد با اعلام این خبر گفت: در راستای بهینه سازی پوشش ارتباطات روستایی، از طریق ارتقای فناوری سایت موبایل به نسل سوم با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعیتی بالغ بر ۸۵ نفر (۳۰ خانوار) از اینترنت پرسرعت همراه پایدار و باکیفیت برخوردار شدند.    فداکار افزود: از همراهی نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی، مساعدت مجری کشوری و تیم توسعه ارتباطات روستایی و همکاری دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همت و تلاش همکاران مخابرات منطقه یزد و سایر مسولین استانی و محلی که زمینه بهبود کیفیت سرویس ارائه شده به مردم این روستا‌ها را فراهم کردند قدردانی می‌کنم.

دیگر خبرها

  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی