Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان-  سعید شَعرباف در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه در مدت چهارماه حضورم در مدیریت شهری کرمان، هیچ عضوی از اعضای شورای اسلامی شهر مخالف شفافیت نبوده است، گفت: متأسفانه در فضای رسانه‌ای تیتر‌هایی زده شد که شورای شهر با شفافیت مخالف است که این برداشت‌های رسانه‌ای به‌دور از انصاف و خلاف واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: در بعضی از رسانه‌ها درخصوص اینکه رییس شورای اسلامی شهر کرمان با شفافیت مخالف است، مطالبی در فضای عمومی منتشر شده که اعلام می‌کنم این حرف کاملا کذب است.

شهردار کرمان گفت: تمام اعضای شورای اسلامی شهر، خواهان شفافیت در حوزه‌های مختلف از جمله قرارداد‌ها بودند و این موضوع را همواره از شهرداری مطالبه می‌کردند؛ بنابراین، اگر مخالفتی بود کسی پیگیری نمی‌کرد.

به گفته او اگر در سطح وسیع‌تر تریبونی برای اظهار نظر داشته باشم، به صراحت اعلام می‌کنم که اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به‌طور اساسی و عمیق به شفافیت اعتقاد دارند و اگر نکته‌ای از سوی یکی از اعضای شورای شهر از باب دلسوزی مطرح می‌شود، جزو وظایف نمایندگی است و دوگانگی بین شهرداری و شورا وجود ندارد.

شعرباف گفت: اگر اختلاف نظری بین شورای اسلامی شهر و شهرداری وجود دارد، از جنبه اجرای کار است و کسی با اصل شفافیت مخالف نیست.

او ضمن تشکر از فضای عمومی نخبگان کشور برای حمایت از این موضوع، به مجموعه‌های تخصصی فعال در حوزه شفافیت همچون  اندیشکده شفافیت برای ایران پرداخت و می گوید: این مجموعه بیش از ۱۲ سال با حضور متخصصان مختلف، اقدامات تخصصی در این حوزه انجام می‌دهد که حمایت آن‌ها از حرکت عمومی شفافیت در شهرداری کرمان نشان می‌دهد این حرکت نقطه عطفی را در کشور رقم زده است.

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه این اقدام در دهه فجر امسال نوعی امیدواری در بین مردم ایجاد کرده است، شفافیت را بدیهی‌ترین حقوق مردم اعلام کرد و گفت: شهرداری نهادی مردمی است که اغلب درآمد‌های حاصل‌شده از آن از منابع مردم تأمین می‌شود؛ بنابراین، مردم در کنار مشارکتی که برای عمران و آبادانی شهر خود دارند، باید بدانند که درآمد‌ها کجا هزینه می‌شود.

به گفته او دانستن محل خرج و اطلاعات مربوط به هزینه‌کرد، حق شرعی و قانونی مردم است؛ بنابراین، مبالغ صرف‌شده در پرداخت حقوق و دستمزد، مزایده و مناقصه و قرارداد‌های شهرداری و پروژه‌های عمرانی باید به‌صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

شعرباف گفت: ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه، برای نهاد‌های عمومی؛ همچون شهرداری‌ها، حقِ شخصی‌ای قائل نمی‌شود و از این لحاظ تفاوتی بین مدیر و کارمند نیست؛ ضمن اینکه به لحاظ قانونی در بعضی از سامانه‌های شفافیت در مورد حقوق مدیران رده بالا، الزام قانونی وجود دارد و قانون تکلیف کرده است.

شعرباف می گوید: در بسیاری از موضوعات که حق عمومی مردم است، الزام و منعی وجود ندارد؛ مثلا در همه سامانه‌های شفافیت قرارداد‌های پیمانکاری منتشر می‌شود و اصلا هم الزام یا منعی برای آن نیست.

شعرباف گفت: قرارداد در واقع ارتباط کاری بین شهرداری و پیمانکار برای انجام عمل خاص در مدت زمان معین است که قانون مانعی برای انتشار آن نمی‌بیند؛ بنابراین، حقوقی که شهرداری برای کار دوطرفه به کارمندان پرداخت می‌کند نیز، مصداق همین موضوع است و تفاوتی با قرارداد‌های پیمانکاری ندارد.

او در پاسخ به مخالفت‌های طرح شفافیت و انتشار فیش حقوقی کارمندان گفت: در شهرداری کرمان، تفکیک بین مدیر و کارمند امکان‌پذیر نیست.

شهردار کرمان می گوید: در شهرداری کرمان افرادی هستند که با پُست کارمندی، مقام مدیریتی دارند و یا با پست‌های مدیریتی، کارمند معمولی هستند؛ بنابراین، کارمندانی وجود دارند که به لحاظ حقوق دریافتی، نسبت به مدیران بالاتر هستند که با این وجود، قابل تفکیک نبودند.

 به گفته او  به‌طور اساسی شفافیت در حوزه حقوق و دستمزد نتیجه‌ای در بردارد و هدف تنها انتشار اطلاعات نبوده است و  با مشخص شدن بسیاری از اشکالات ساختاری، قصد داریم از این روند برای اصلاح ساختار نتیجه بگیریم و با همراهی شورای اسلامی شهر، اصلاح ساختار را گام‌به‌گام جلو ببریم.

شعرباف گفت: هرچند این اقدام تبعاتی در بر دارد؛ اما، امیدورایم به سمت صادقانه‌ترشدن روابط افراد پیش برود.

او می گوید: ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه، اصل شفافیت را برای همه نهاد‌ها تکلیف کرده است و این اقدام از شهرداری کرمان شروع شده و امیدواریم در سطح کشور فراگیر شود.

شهردار کرمان  از رسانه‌ها نیز خواست:  در خصوص اینکه اعضای شورای شهر با اصل شفافیت مخالف هستند، شبهه‌ای در جامعه ایجاد نکنند.

او گفت:  به‌زودی گزارش‌کار اقدامات انجام شده و در حال اجرای شهرداری را به شورای اسلامی شهر و رسانه‌ها اعلام خواهم کرد.

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شفاف سازی شهرداری کرمان شورای اسلامی شهر شهرداری کرمان شفافیت مخالف شهردار کرمان اعضای شورای قرارداد ها شعرباف گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد

عضو شورای اسلامی شهر محمدیه گفت: زمینی به مساحت ۴۴۰۰ متر از طرف سازمان راه و شهرسازی و توسط سازمان تامین اجتماعی تامین شده است که به زودی یک درمانگاه تخصصی برای شهر مهرگان تاسیس خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان البرز، اصحاب رسانه استان قزوین ظهر امروز پنجشنبه با همراهی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری محمدیه در قالب اردوی راهیان پیشرفت  از پروژه های در دست اقدام این شهر بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی  در جریان این بازدید در جمع اصحاب رسانه گفت: مجموعه مدیریت شهری شهر محمدیه به منظور تامین امنیت در سطح شهر و مدیریت ترافیک اقدام به نصب 88 دوربین نظارتی و ترافیکی کرده است.

وی ادامه داد: تعداد 23 دوربین نظارتی پلاک خوان، 13 دوربین کنترل ترافیک چرخشی، 360 درجه و 52 دوربین ثابت در معابر و خیابان های اصلی شهر محمدیه و مهرگان نصب شده است.

مهدی روشن؛ نماینده شورا در سازمان حمل و نقل همگانی در ادامه بازدید اصحاب رسانه از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری محمدیه یادآورشد: با توجه به تصویب اعضا شورای اسلامی شهر در جهت افزایش رضایتمندی مردم،  شهرداری محمدیه به عنوان تنها شهرداری در استان قزوین خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس)را رایگان کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: 34 دستگاه اتوبوس به صورت رایگان و 300 دستگاه تاکسی بین شهری به مردم شهر محمدیه و مهرگان خدمات رسانی می کنند.

در ادامه این تور رسانه ای اصحاب رسانه قزوین از مخازن هوشمند و مکانیزه زباله شهر محمدیه بازدید کردند.

سرپرست خدمات شهری در حاشیه بازدید از مخازن مکانیزه زباله این چنین عنوان کرد: روزانه بالغ بر 60 تن زباله در شهرمحمدیه و مهرگان تولید و توسط سازمان پسماند شهرداری به سایت پیماند محمد آباد منتقل می شود.

وی ادامه داد: شهرداری محمدیه به منظور سلامت بهداشت و محیط زیست، کاهش آلودگی و آسیب های اجتماعی(سرقت پسماند)اقدام به نصب مخازن مکانیزه زباله کرده است.

روشن عضو و نماینده شورا در کمیسیون توسعه و‌ حفظ و گسترش فضای سبز شهرداری در ادامه این تور بازدید رسانه ای از پارک 11 هکتاری شهر محمدیه این چنین عنوان کرد: ساخت پارک 11 هکتاری شهر محمدیه از سال 1390 شروع و در دوره ششم شورای اسلامی شهر محمدیه با شدت پیگیری و امروز با پیشرفت 95 درصدی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: این پارک به سرعت  در حال ساخت است و فضای ورزشی، تجاری و رستوران در داخل این پارک تعبیه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نارضایتی های عمومی مردم، به دنبال ایجاد ناهنجاری های اجتماعی اعم از ورود افراد معتاد متجاهر ورود موتور سیکلت و... به داخل فضای پارک و برهم زدن امنیت و آرامش مردم شهرداری محمدیه اقدام به محصور کردن این پارک و نگهبان 24 ساعته اقدام کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر محمدیه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: زمینی به مساحت 4400 متر از طرف سازمان راه و شهرسازی و توسط سازمان تامین اجتماعی تامین شده است که به زودی یک درمانگاه تخصصی برای شهر مهرگان تاسیس خواهد شد.

روشن در پایان تاکید کرد: بزرگترین ساخت بزرگترین پارکینگ درون شهری استان در مهرگان به اتمام رسیده و به زودی شاهد انتقال پارکینگ محمدیه به مکان جدید خواهیم بود.

در ادامه این تور رسانه ای حسن فرخ؛ رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در حاشیه بازدید از مجتمع تعمیرگاهی شهر محمدیه در جمع خبرنگاران گفت: در جهت جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در سطح شهر و کاهش بار ترافیکی، شهرداری محمدیه اقدام به ساخت مجتمع تعمیرگاهی در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع در ورودی شهر کرده است.

فرخ ادامه داد: به جهت رفاه حال مسافران و رانندگان در این مجتمع تعمیرگاهی، 105 واحد تجازی اعم از رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و... پیش بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در پایان این تور رسانه ای در جریان بازدید از بوستان بانوان شهر مهرگان گفت: شهرداری محمدیه به جهت رفاه حال بانوان و حضور امن در فضای سبز و تفرجگاه بوستان خانواده شهر مهرگان را ساخته و در دسترس مردم قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد