Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز دوشنبه در دیدار «سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ظرفیت‌های همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، علم و فناوری، صنعت و کشاورزی، گفت: حجم روابط و تبادلات تجاری دو کشور می‌تواند بسیار بیشتر از سطح کنونی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران مصمم است روابط خود با کشورهای دوست و مستقل را هر چه بیشتر ارتقا دهد.

وی با اشاره به رویکرد ایرلند در مناسبات سیاسی و اقتصادی جهان گفت: از استقلال ایرلند در مقابل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی استقبال می‌کنیم.

رئیس‌جمهور اولویت و محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را حفظ منافع ملت‌ها و احترام متقابل دانست و خاطر نشان کرد: آنچه در مذاکرات جاری نیز بر آن تاکید داریم این است که تحریم‌ها باید به صورت واقعی برداشته شود و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود.

رئیس تاکید کرد: تهران - دوبلین از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای تحکیم و افزایش سطح روابط در حوزه های مختلف ‌تجاری و اقتصادی برخوردار هستند که استفاده از این ظرفیت‌ها به نفع توسعه و آبادانی دو کشور است.

«سایمون کاوونی» وزیر خارجه ایرلند نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش ویژه‌ای قائل است، گفت: بر این باور هستیم که در روابط خود با ایران در مرحله استراتژیکی قرار داریم و خواستار توسعه و ارتقای سطح روابط همه جانبه بوده و در همین راستا مصمم به بازگشایی سفارتخانه خود در تهران هستیم.

وزیر خارجه ایرلند با بیان اینکه دلسردی و ناامیدی مردم ایران از اعتماد به مذاکرات هسته‌ای بخاطر بدعهدی آمریکا قابل درک است، گفت: ایرلند معتقد است که باید در جریان مذاکرات جاری ضمانت‌های لازم به ایران داده شود تا توافق دوباره برقرار شود.

پیش از این دیدار خانم «سونیا مک گینس» سفیر جدید آکردیته جمهوری ایرلند استوارنامه خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

کد خبر 5425168 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی ایالات متحده امریکا ایرلند انقلاب اسلامی ایران مهر انقلاب راهپیمایی 22 بهمن مذاکرات وین مجلس شورای اسلامی حسین امیر عبداللهیان محمد مخبر شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران کمیسیون تلفیق مقام معظم رهبری حسین امیرعبداللهیان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شد
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم