Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@15:40:36 GMT

علت تنگی نفس در هنگام خواب چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۳۰۷۱

‍‍‍‍‍‍

علائم و تشخیص نارسایی قلبی دلیل تنگی نفس هنگام دراز کشیدن میزان شدت این مشکل چگونه مشخص می شود؟ علائم و علل دیگر تنگی نفس دیگر علائم نارسایی قلبی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ نارسایی قلب یک وضعیت جدی است که در آن ماهیچه های قلب به اندازه کافی خون را پمپاژ نمی‌ کنند و به خاطر باریک شدن رگ های خونی در قلب اتفاق می‌ افتد که در چنین حالتی فشار خون فرد بالاست و همین باعث می شود که قلب به مرور ضعیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات موجود تقریباً 5.7 میلیون نفر هم اکنون به مشکل نارسایی قلبی دچار هستند و 550 هزار مورد جدید هر سال اتفاق می‌ افتد و این علت اصلی بستری شدن افراد بالای 65 سال می باشد که زندگی آنها در صورت درمان نشدن این وضعیت، در خطر خواهد بود.

علائم و تشخیص نارسایی قلبی

با وجود اینکه این وضعیت در بین افراد رواج پیدا کرده است اما بسیاری هم هنوز از علائم آن آگاهی پیدا نکرده‌اند. یکی از علائم تعجب انگیز این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که مایعات بدن از داخل ریه برمی گردند و این اتفاق زمانی رخ می دهد که فرد به کمر یا به پشت خوابیده است. اگر متوجه این علامت در خودتان شدید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید و مشکلات قلبی یا نارسایی قلبی را بررسی کنید.

دلیل تنگی نفس هنگام دراز کشیدن

اگر متوجه تنگی نفس هنگام دراز کشیدن به پشت شدید، حتما وضعیت قلبی خود را مورد بررسی قرار دهید. افرادی که نارسایی قلبی دارند؛ معمولاً به طور مکرر گزارش می‌ کنند که هنگام دراز کشیدن تنگی نفس دارند؛ همچنین ممکن است تنگی نفس را در طول انجام فعالیت فیزیکی هم تجربه کنند.

علت هم این است که به کمر خوابیده اند و خونی که قرار بوده به قسمت ساق پا و به سمت پایین برود، دوباره بالا آمده و وارد جریان خون اصلی شده است؛ بنابراین اگر نارسایی قلبی دارید، ممکن است قلب نتواند خون زیادی که به آن برگشته است را مدیریت کرده و نگه دارد و در نتیجه مایعات اضافه داخل ریه به سمت بالا می‌ آیند و تنگی نفس رخ می‌ دهد.

چنین اتفاقاتی نتایج جدی را در بر دارد. مطالعه ای در سال 2002 انجام شد و به این نتیجه رسیدند که تقریبا 90 درصد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در نهایت به خاطر مشکلات قلبی عروقی از دنیا می‌ روند و 50 درصد آن ها به خاطر نارسایی قلبی پیشرفته از دنیا می‌ روند و بعضی ممکن است مرگ ناگهانی داشته باشند. پس اگر به نارسایی قلبی مشکوک شدید، بسیار مهم است که به سرعت به پزشک مراجعه کنید و شرایط تان را تحت کنترل بگیرید.

میزان شدت این مشکل چگونه مشخص می شود؟

متخصصان اشاره کرده اند که اکثر بیماران مبتلا به این وضعیت، شدت یکسانی با یکدیگر ندارند و همه چیز به موقعیت خواب آن ها بستگی دارد. ناراحتی و تنگی نفس معمولاً باعث افزایش مشکلات در خواب می‌ شود اما از این طریق می توانند بفهمند که مشکل شان چقدر جدی است.

برای این که شدت علایم را مشخص کنید، احتمالاً پزشک از شما می پرسد که برای راحت خوابیدن و جلوگیری از تنگی نفس هنگام خواب به چند عدد بالش نیاز دارید. به عنوان مثال اگر شما به سه عدد بالش نیاز داشته باشید، وضعیت تان از کسانی که دو عدد بالش استفاده می‌‌ کنند؛ بدتر است.

پس اگر متوجه شدید که بدون ایجاد قوس بدن هنگام خواب، نتوانستید تنفس خود را کنترل کنید و تنگی نفس گرفتید، یعنی باید به پزشک مراجعه کنید و وضعیت قلبی خود را بررسی نمایید.

علائم و علل دیگر تنگی نفس

ممکن است مشکلات دیگر مرتبط با قلب هم داشته باشید. اگر تنگی نفس، شما را هنگام شب از خواب بیدار می کند، ممکن است که وضعیت های مرتبط دیگر هم داشته باشید. ممکن است بعضی از افراد به خاطر نارسایی قلبی هنگام شب از خواب بیدار شوند و تنگی نفس شدید را احساس کنند یا بعضی از آنها دچار وزوز گوش یا سرفه می شوند و تپش قلب شان افزایش پیدا می‌ کند و شرایط برای شان خیلی سخت پیش می رود که به آن تنگی نفس حمله ‌ای شبانه گفته می‌ شود.

البته ممکن است که این افراد اوایل خواب، دچار این تنگی نفس نشوند اما بعد از این که چند ساعت می گذرد، علائم به طور ناگهانی شروع می‌ شود. افرادی که به تنگی نفس حمله ای شبانه دچار هستند، اغلب مجبورند که بعد از ایجاد علائم از جای شان بلند شوند و بنشینند یا پنجره را باز کنند تا اکسیژن به آن ها برسد که معمولاً این تنگی نفس بعد از مدتی نشستن، از بین می‌ رود.

در نظر داشته باشید که این وضعیت با خروپف یا اپنه خواب کاملاً متفاوت است اما به هر حال هر دوی آن ها ممکن است با نارسایی قلبی مرتبط باشد و قلب باید مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرد. در حقیقت خروپف یا اپنه خواب هم خطر نارسایی قلبی را تا 140 درصد افزایش می‌ دهد و خطر بیماری‌ های عروقی تا 30 درصد بالا می رود.

دیگر علائم نارسایی قلبی

علائم دیگری هم برای نارسایی قلبی هستند که باید آن ها را نیز بررسی کنید. این علائم شامل خستگی، ضعف، ورم ساق پا، حالت تهوع، مشکل در تمرکز، سرفه، وزوز گوش، افزایش وزن ناگهانی و سریع و ورم شکم را شامل می‌ شود.

افرادی که نارسایی قلبی به خاطر حمله یا سکته قلبی داشته اند، ممکن است درد قفسه سینه را هم احساس کنند که این نارسایی می‌ تواند حاد یا مزمن باشد و علائم بعد از مدتی به طور ناگهانی هم اتفاق بیفتد بنابراین اگر هنگام دراز کشیدن یا هنگام خواب؛ تنگی نفس را احساس کردید و علائم دیگر نارسایی قلبی را هم داشتید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد خوابیدن بیماری قلبی تنگی نفس نارسایی قلب ماهیچه قلب اخبار مرتبط زیاد خوابیدن برای سلامتی ضرر دارد؟ تنگی نفس ناشی از کووید نشانه مشکل قلبی است تسکین آسم با چای +عکس فشارخون بالا ناشی از باکتری‌های روده است برنامه‌ای برای قرنطینه کردن قم وجود ندارد ۵ توصیه برای مبتلایان به نارسایی قلبی ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها انتشار مجدد فایل صوتی در راستای ترمیم زخم های استکبار است علت تنگی نفس در هنگام خواب چیست؟ ارسال اطلاعات شخصیت های برجسته حجاج به سعودی ها جزییات واگذاری زمین رایگان به خانواده های عیالوار نتایج نهایی آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان امروز اعلام می شود مستاجران محمودیه تهران چقدر اجاره می دهند؟ افزایش عجیب قیمت بلیت هواپیما در آستانه روز پدر چند خانه مشمول مالیات شدند؟ از مذاکرات وین چه خبر؟ قیمت برنج درجه یک ایرانی چند؟ (جدول) آغاز ثبت نام برای فروش فوری ۲ محصول ایران خودرو + لینک ثبت نام و جدول ​دیدار دو جانبه باقری با انریکه مورا ترانزیت ۴ هزار گوسفند از بندر شادگان لکسوس بخریم یا آپارتمان؟ + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) فشار دموکرات‌ها برای دستیابی به توافق در وین افتتاح حساب غیرحضوری شد؟ دانه ای که شفا بخش و لاغر کننده است! طالبان بخشی از آب هیرمند را منحرف کرد/ چرا بعد از ۲۰ روز آب به ایران نرسید؟ فروش اینترنتی بلیت اتوبوس متوقف شد؟ توقف مذاکرات در آخر هفته و برگشت به تهران شاسی بلند تیگوان چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) از پکن تا هتل کوبورگ / اقتصاد ایران با چه گزینه هایی روزگار خواهد گذراند؟ توضیح ژاوی در مورد حرکت جالب در دربی کاتالونیا رییس جمهور: در مذاکرات وین، تحریم ها باید به صورت واقعی برداشته شود توزیع هوشمند گوشت قرمز در ۲۲ مرکز استان آغاز شد کسر حداقل ۵۰۰ هزارتومان از حقوق کارمندان تصویب شد روایت رییس قوه قضاییه از ملاقات های مردمی + فیلم قیمت پرشیا صفر ۱۶۹ میلیون شد! + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) آمادگی مسکو جهت شلیک به ناوها و کشتی های متجاوز رزرو آنلاین هتل های دبی در فلای تودی مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول فرصتی برای یادگیری است اتصال دو میلیون و ۴۲۶ هزار دستگاه کارتخوان بانکی به سامانه مودیان مالیاتی این نشانه ها در بدن علایم پیری است! آیا امکان هک کردن رمز پویا وجود دارد؟ + فیلم پرفروش ترین خودروی هیوندای چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) بورس امروز ۲۵ بهمن / آیا ثبات بر بازار حاکم شده است؟ فقط یک بانک سفته الکترونیک را اجرایی نکرده است چگونه از سنگ محصولی استراتژیک و پرسود تولید می شود؟ نوشیدن آب گرم بهتر است یا سرد؟ ارزان ترین کوییک صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از رشد تقاضای نفت تحرکات روزانه صندوق های قابل معامله / ثبت ارزش معاملات ۳۱ میلیارد تومانی برای صندوق های طلایی کدام رستوران ها نباید مالیات بر ارزش افزوده بگیرند؟ قیمت هر شاخه گل رز برای ولنتاین و روز پدر راه حل جلوگیری از گیر کردن غذا در گلو چیست؟ هر گونه تجاوز نظامی روسیه علیه اوکراین با واکنشی سریع مواجه خواهد شد ارزان ترین خودروی آلمانی بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۵ بهمن ۱۴۰۰) تمهیدات لازم برای مواجهه با اومیکرون دیده شده بود کنفرانس فولاد سازی و ریخته گری مداوم فولاد هرمزگان به تعویق افتاد غیبت روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خوابیدن بیماری قلبی تنگی نفس نارسایی قلب ماهیچه قلب پزشک مراجعه کنید جدول قیمت کامل تنگی نفس هنگام نارسایی قلبی ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ داشته باشید نارسایی قلب هنگام خواب تنگی نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته بار دیگر هواداران تراکتور شاهد حرکت آمبولانس در کنار پیست تارتان و انتقال دو هوادار از روی سکوها به داخل این خودروهای پزشکی بودند.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی در این خصوص گفت: در جریان دیدار شب گذشته تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، بازیکن گرجستانی ذوب‎‌آهن به‌علت ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی‌نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تیم تراکتور نیز خبر داد و افزود: مرد ۴۷ ساله به‌دلیل عارضه قلبی و مرد ۳۵ ساله به‌دلیل هیجانات  تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و مدنی تبریز منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • بلینکن هنگام ترک چین تنها توسط سفیر کشورش بدرقه شد
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا