Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران قرآن و اهل بیت محور وحدت و تقریب میان مسلمانان است، گفت: مقام معظم رهبری هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان نشستی با حافظان و فعالان قرآنی دارند و این نشان از توجه و تاکید ایشان به این حوزه است؛ البته تا برآورده شدن انتظارات مقام معظم رهبری در این حوزه فاصله داریم و باید همه اهتمام و تلاش خود در این زمینه مبذول داریم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران آنلاین به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در نشستی با معاون و مدیران معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مطلب، افزود: حضور آقای معاف در این معاونت امیدوارکننده است و امیدواریم معاون جدید قرآن و عترت با ایده‌ های همیشه نو  از یک سو و حمایت جامعه قرآنی که خود یک سرمایه ارزشمند است از سوی دیگر، بتواند به فضای جامعه قرآنی کمک کند.

اسماعیلی با تاکید بر نقش خلوص در انجام امور به ویژه فعالیت های قرآنی، ادامه داد: هر فعالیتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران همراه با خلوص باشد برای انسان مغتنم است و امیدواریم توفیق انجام کارهای قرآنی را در نظام مقدس داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موارد مورد تاکید در احکام مدیران و معاونان این وزارتخانه، گفت: در حکم آقای معاف بندهای قابل توجهی وجود دارد و در احکام مدیران بر موارد مورد انتظار تاکید می کنم، احکام به منزله یک تفاهم نامه همکاری با مدیران به شمار می آید و انتظار می رود به صورت مستمر و دوره های مشخص گزارشی از اقدامات مرتبط با بندهای احکام ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در راس نظام جمهوری اسلامی شخصیتی قرآنی هستند، تصریح کرد: معظم له هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان نشستی با حافظان و فعالان قرآنی دارند و این نشان از توجه و تاکید ایشان به این حوزه است؛ البته تا برآورده شدن انتظارات مقام معظم رهبری در این حوزه فاصله داریم و باید همه اهتمام و تلاش خود در این زمینه مبذول داریم‌.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به نگاه قرآنی رئیس جمهور به امور قرآنی هم اشاره کرد و افزود: جناب آقای رئیسی همواره یکی از خادمان قرآن بوده اند و در دولت ایشان توجه ویژه ای به حوزه فعالیت های قرآن و عترت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساختار بودجه ای معاونت قرآن و عترت اشاره و بر اصلاح وضعیت ساختاری و بودجه ای آن تاکید کرد.

رئیس شورای هنر تصریح کرد: معاونت قرآنی باید با نهادهای دینی و قرآنی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوزه‌ های علمیه و... ارتباط داشته باشد و  وجود شبکه گسترده‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالان فرهنگی و هنری و دینی می‌تواند در‌ حوزه‌ های قرآن و عترت فعالیت کنند.

وی در این‌زمینه تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه سینمایی می توان فیلم هایی تولید کرد که با نگاه وسیعی مفاهیم عمیق قرآنی را تبیین کند؛ بنابراین باید مسیر فعالیت‌ های قرآنی را با قدرت ادامه بدهیم.

در این نشست علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به  اینکه نام این وزارتخانه پسوند اسلامی را به همراه دارد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وزارتخانه ای است که این پسوند را دارا است که واژه ای عینی، حقیقی و جدی به شمار می آید و باید محقق شود.

معاف گفت: قرآنی شدن و قرآنی سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حائز اهمیت است و معاونت قرآن و عترت در این زمینه مذاکراتی با وزرای مختلف و معاونان ریاست جمهوری انجام داده است.

وی در عین حال تصریح کرد: قرآنی سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این معنا است که مخاطب مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، این وزارتخانه است و باید بتوانیم با جهاد زبان، رسانه، قلم، هنر و ابزار هنری و ... به این هدف برسیم و معاونت ها و بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه تلاش و اهتمام داشته باشند.

گفتنی است همچنین در این نشست برخی از مدیران معاونت قرآن و عترت، نظرات و پیشنهادهای خود در راستای بهبود ساختاری این معاونت در حوزه های مختلف بودجه ای و منابع انسانی را ارائه کردند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر

یک کارگر با طرح درخواستی مبتکرانه موفق به دریافت انگشتر رهبر انقلاب شد.

به گزارش ایسنا، صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جریان دیدار هزاران نفر از کارگران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از کارگران در اقدامی مبتکرانه برای دریافت انگشتر رهبر انقلاب بر روی چفیه‌ای نوشت : (انگشتر آقا» و آن را حین بیانات رهبر انقلاب بالای سر خود گرفته بود.

رهبر انقلاب در واکنش به اقدام این کارگر در انتهای بیانات خود گفتند: آن آقایی که یک چفیه بلند کرده و روی آن نوشته انگشتر، آن آقا اگر انگشتر میخواهد بیاید...

این روایت را در ادامه ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود