Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "صادرات ۱۴۳ هزار تنی از مرز زمینی بازرگان؛ رونق تجارت دروازه اروپا"، "ناپایداری مدیریت شهری پاشنه آشیل توسعه رشت"، "طرح شیرین‌سازی آب دریای خزر رافع چالش کم‌آبی در گلستان"، "وضعیت نگران کننده کمبود ذخیره آب سد شهید رجایی ساری" و"زنگ خطر برای زیستگاه گوزن زرد در خوزستان"  از جمله این گزارش‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه استانها هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: ابتلای بالای کودکان به اومیکرون همچنان در صدر خبرهای کرونایی قرار دارد، موضوعی که موجب نگرانی مسوولان و خانواده‌ها شده و حکایت از آن دارد که به دلیل درگیری افراد کم سن و سال باید بیش از گذشته خطرات این ویروس را جدی بگیریم.

همچنین امروز از بندرعباس خبر رسید که فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از از یگان های نیروی دریایی سپاه مستقر در جنوب کشور و ارزیابی آمادگی های رزمی اعلام کرد که دشمنان در مقابل اقتدار ایران اسلامی ناتوان و زمین گیر شده‌اند. سردار حسین سلامی خاطرنشان کرد: حکام آن دوران در مقابل آمریکا زانو می زدند، ذلیل بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان از سرزمین ما بیرون رانده شدند.

رییس سازمان بسیج سازندگی نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به هفت هزار و ۲۰۰ روستای کشور در زنجان خبر داد که طرح جامع محرومیت زدایی در ۱۰ هزارو ۲۸۳ روستای کشور اجرایی می‌شود. سردار محمد زهرایی اضافه کرد: این طرح جامع در مدت چهار سال و در یک‌هزار و ۸۷ محله عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین هم در این مراسم گفت که مردم ماهانه برای کمک‌های مومنانه هزار میلیارد تومان مشارکت می‌کنند. به گفته سردار غلامرضا سلیمانی ظرفیت های بی نظیر و دست یافتنی برای فائق آمدن بر مشکلات داریم.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی که به ارومیه سفر کرده است اعلام کرد که رصدخانه کشاورزی ایران در وزارت جهاد مستقر می شود. سید جواد ساداتی نژاد در گفت وگو با خبرنگار گفت که دغدغه صادرات سیب درختی رفع شده است.

وزیر راه و شهرسازی هم در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان تاکید کرد که مسوول جان مردم هستیم. رستم قاسمی یادآور شد: راهکارهای لازم با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای کاهش تصادفات در جاده‌های کشور پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در بوشهر عنوان کرد که ایران رتبه ۱۵ تولید علم را در دنیا دارد. علی خیرالدین تاکید کرد: امروز ایران از بسیاری از کشورهای دیگر جلوتر و در منطقه اول است و باید از این رتبه با تمام وجود صیانت کرد.

همچنین امروز فرمانده نیروی دریایی ارتش در چابهار تاکید کرد که افزایش توان راهبردی نیروی دریایی جمهوری اسلامی در راستای تحقق صلح جهانی است. وی یادآور شد: حضور با صلابت در عمق راهبردی دریاها، به دشمن این هشدار را داده است که باید بیشتر حواسشان را جمع کنند و مراقب باشند.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دزفول تاکید کرد که رویکرد دولت سیزدهم در بخش صنعت، احیای واحدهای تولیدی راکد است. علی رسولیان تعداد واحدهای تولیدی راکد شناسایی شده در کشور را ۱۲ هزار و ۶۷ واحد در حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی عنوان کرد.

معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز در نوشهر اعلام کرد که ۲۸۸ پروژه ورزشی کشور بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. بنیامین شکوه‌فر یادآور شد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی کشور به ۵۶ سال زمان نیاز دارد

همچنین معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در کرمان گفت که جمعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزایش یافته است. هاشم داداش‌پور تاکید کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سنی هستند که باید برای آنان فرصت شغلی فراهم کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در قزوین گفت که اجرای عدالت و مبارزه با تبعیض در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد. سیدمحمدرضا حسینی خاطرنشان کرد: مسوولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همه چیز حتی فرزند آدم بالاتر می باشد چون برای هر جایگاه و مسوولیتی، صدها هزار شهید تقدیم شده است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند نیز اعلام کرد ۲۷۰ میلیون دلار محصولات پتروشیمی شازند به نقاط مختلف جهان صادر شد. ابراهیم ولدخانی افزود: فروش پتروشیمی شازند در سال جاری به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسید که در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده که بیش از ۵۰ درصد میزان فروش در داخل کشور بوده و بیش از پنج هزار واحد پایین دستی داخلی نیز محصولات این شرکت را خریداری کرده‌اند.

سالیانه ۱۰ میلیارد مترمکعب آب سبز استان های شمالی وارد دریای خزر می شود. این عنوان خبری بود که معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک به خبرنگار ایرنا در ایلام بیان کرد.  علی مراد اکبری اضافه کرد:در صورت بهره برداری می توان از این امکان برای تولید بیشتر برنج و کلزا استفاده کرد.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشور در یزد تاکید کرد که توسعه هوانوردی عمومی رویکرد مهم دولت است. محمد محمدی بخش اضافه کرد: دولت برای توسعه هوانوردی عمومی در کشور برنامه های مختلفی دارد.

از بروجرد هم خبر رسید که امسال چهارهزار و ۷۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد لرستان ایجاد شد. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با تایید این خبر افزود:۶۰ درصد از این شغل های ایجاد شده در حوزه مشاغل تولیدی است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس نیز خبر داد که دولت سالانه با پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان از کارفرمایان فارس حمایت می‌کند. ابراهیم کشاورز اضافه کرد: در این استان ۲۸ هزار کارفرما در ۳۸ رسته مختلف فعالیت می‌کنند که ۸۴ هزار کارگر را تحت پوشش دارند.

همچنین معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از جریمه سه هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف استان سمنان طی ۶۴ هزار بازرسی خبر داد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان هم که به استان اردبیل سفر کرده است در حاشیه بازدید از گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار مغان اعلام کرد که در مراودات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان افزایش می یابد. سید عباس موسوی افزود: حجم مبادلات تجاری دو کشور در سطح  ۴۰۰میلیون دلار است ولی  پیش‌بینی می شود با تسهیل روند تجاری بین دو کشور این رقم در دو سال آینده به یک میلیارد دلار برسد.

سفیر ایران در ارمنستان نیز در کرج در دیدار با استاندار البرز گفت: توسعه صادرات به کشورهای همسایه نیازمند ترسیم استراتژی است.  «عباس بدخشان ظهوری ادامه داد: برهمین اساس دولت  سیزدهم  برنامه ویژه ای در دستور کار دارد و تمام سفارتخانه ها برای تحقق این امر وارد عمل شده اند.

همچنین استاندار البرز اعلام کرد که زمینه برای صادرات محصولات البرز به ارمنستان فراهم می شود.  «مجتبی عبداللهی»  در این دیدار اضافه کرد" ضرورت دارد طی انعقاد تفاهم نامه ای، موضوعات را مشخص کنیم و  ۲ طرف با ابلاغ شرح تفاهم، به دنبال نیل به اهداف در حوزه های مختلف باشند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان قزوین هم خبر داد که سه هزار و ۷۰۳ شغل در بخش کشاورزی قزوین ایجاد شد. حمیدرضا تبسمی تصریح کرد: تعهد اشتغال سال ۱۴۰۰ در بخش کشاورزی به طور کامل محقق ‌شده است. ‌

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز به ایرنا گفت که ۲۵ تن گوشت گرم گوسفندی بین نیازمندان استان مرکزی توزیع شد. «مجتبی تهامی» افزود: ارزش این بسته حمایتی ۳۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود که تعداد قابل توجهی از این بسته‌ها برای مادران باردار و شیرده در نظر گرفته شده که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان شناسایی و با حفظ کرامت انسانی به آنها اهدا می‌شود.

همچنین امروز رییس اداره امور مراتع و بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایرنا در گچساران اعلام کرد بیش از ۳۳هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداران واگذار شد. سلیمان محمدی با واگذاری این عرصه های طبیعی به مرتعداران کهگیلویه و بویراحمدی آنان ضمن بهره مندی از مزایای مراتع صیانت از این سرمایه های طبیعی را عهده می گیرند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین هم در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا در اردبیل گفت که بودجه عمرانی استان اردبیل به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.  صدیف بدری افزود: علاوه بر این رقم یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق فاینانس ماده ۵۶ بانکی به پروژه های عمرانی استان اختصاص داده می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان نیز خبر داد که ۴۵ زندانی جرائم غیر عمد در لرستان آزاد شدند. عبدالمجید کشوری ادامه داد: با همت خیران نیکوکار ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد با ۱۶۴ میلیون تومان بدهی و ۲۰ زندانی دیگر با ۲ میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان بدهی توسط ستاد دیه لرستان از زندان آزاد شدند.

همچنین مدیر کل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قزوین گفت که افتخار دولت سیزدهم، پاسخگویی به مردم است. به گفته حبیب الله جلیلی وزارت رفاه، وزارت انقلاب و نه انفعال است و توجه و تکیه آن بر تکریم و حمایت مردم قرار دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هم از آتش سوزی یک واحد مسکونی در تهران خبر داد. سید جلال ملکی اضافه کرد که این حادثه آتش سوزی منجر به جان باختن مردی ۵۳ ساله شد.  علت این آتش سوزی در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد که ۱۲ میلیون یورو سرمایه خارجی امسال در آذربایجان‌شرقی جذب شد. علی اصغر عباس‌زاده یادآور شد: در مدت یاد شده، تعداد ۲۴۵ طرح با ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و با پیش بینی اشتغالزایی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در زمینه های کشاورزی، صنعت، گردشگری، صنایع دستی، حمل و نقل در آذربایجان شرقی تصویب شده است.

همچنین مرکز ایرنا در سمنان به نقل از معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق استان سمنان خبر داد که ۱۶ طرح روستایی توزیع برق استان سمنان با ۱۴۶ میلیارد ریال بهره‌برداری شد. رضا علی‌اصغری خاطرنشان کرد: سه طرح بهینه سازی شبکه فشارضعیف در روستاهای خیرآباد، دوزهیر و علاء در شهرستان سمنان با مبلغ هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بهره برداری شد.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تبریز عنوان کرد که ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی ۱۷.۵ میلیون تن کالا جابجا کرد. کاظم تیمورزاده افزود: برای جابجایی این میزان کالا از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی استان یک میلیون و ۲۹۵ هزار بارنامه صادر شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز از صرفه‌جویی یک میلیون دلاری با تولید داروی مزالازین در تبریز خبر داد. به گفته دکتر پرویز شهابی همه ساله  حدود یک میلیون دلار برای این منظور ارز از کشور خارج می شد که با تولید انبوه آن به زودی می توان نسبت به این هزینه هنگفت صرفه جوئی کرد.   

همچنین از مرکز ایرنا در گرگان خبر رسید که ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۶ طرح کشاورزی گلستان اختصاص یافت. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان با تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت که صنایع تبدیلی، گلخانه، دامداری، مرغداری، شیلات، دامپزشکی، برقی کردن چاه‌های کشاورزی و تولید محصولات صادراتی از جمله طرح‌های معرفی شده برای دریافت تسهیلات کم بهره است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان هم به رسانه‌ها گفت که فعالیت بدون مجوز تورهای گردشگری از طریق فضای مجازی در لرستان ممنوع است. سید امین قاسمی افزود: این اداره کل با شناسایی افراد سودجو در فضای مجازی و معرفی آنان به اداره اماکن از فعالیت آنها و برگزاری هرگونه تور غیرمجاز ممانعت به عمل  آورد.

از یزد نیز خبر رسید که پنج هزار میلیارد تومان پروژه دهه فجر در استان افتتاح شد. استاندار یزد با اعلام این خبر افزود که با استقرار نظام اسلامی، ایران از نظر اقتصادی به کشوری آزاد، مستقل، سربلند، آبرومند و برخوردار از موفقیت‌های بزرگ علمی تبدیل شد.

همچنین خبرنگار ایرنا در قصرشرین به نقل از مدیر جهاد کشاورزی این شهر اعلام کرد که پنج هزار تُن انواع مرکبات از باغات قصرشیرین برداشت شد.به گفته مراد محمودیان امسال به طور میانگین از سطح هر هکتار از باغات مرکبات شهرستان قصرشیرین ۱۵ تُن محصول برداشت شد که نسبت به سال گذشته با کاهش عملکرد روبرو بودیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم خبر داد که ۱۹ میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه بهداشت و درمان لرستان تخصیص یافت. علی فرهادی افزود: در سفر هیات دولت به استان، تکمیل طرح سه بیمارستان نیمه تمام رازی کوهدشت با اعتبار مورد نیاز ۲۰۰ میلیارد تومان، گهر دورود با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و شهدای عشایر خرم آباد از محل وام ماده ۵۶ با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد نیز به خبرنگار ایرنا در گچساران گفت که ۱۸ شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند. اسلام جاوردان اضافه کرد: ماموران محیط زیست و نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از این شکارچیان مختلف ۲۰ قطعه تیهو و ۲ قطعه کبک کشف کردند.

همچنین روابط عمومی سپاه نبی اکرم (ص) سپاه استان کرمانشاه از آتش سوزی در یکی از مقرهای سپاه در این استان خبر داد.  با تلاش بموقع آتش نشانان و نیروهای امدادی مستقر در مقر مهار گردید. این حادثه تلفات جانی نداشته و علل و عوامل آن نیز در حال بررسی و پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هم به ایرنا گفت که طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰؛  ارزش پرونده های قاچاق استان تهران به ۷۴۶ میلیارد تومان رسید. یدالله صادقی خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی و کشف کالاهای قاچاق برای ۱۰ ماهه پارسال به ۶۲ هزار و ۲۹۲ مورد می رسید که امسال ۶۹ هزار و ۵۵۳ مورد در همین زمینه پرونده تشکیل شد.

از مرکز ایرنا در اردبیل نیز خبر رسید که ۸۰۰ تن شکر به زنبورداران استان اردبیل تخصیص یافت. کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تایید این خبر، افزود: در اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار در پی مساعد شدن هوا، زنبورها به تدریج به بیرون از کندو رفته و نیاز غذایی آنها افزایش می باید و بر همین اساس، تغذیه دستی آنها برای جلوگیری از تلفات ضروری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم خبر داد که ۱۰ هزار طرح آبرسانی در روستاهای کشور اجرا می‌شود. فاطمه محمد بیگی ادامه داد: با شروع مجلس یازدهم، یکی از چالش های مهم، اجرای مجتمع های آبرسانی به روستاها بود و در نشست های برگزار شده با بسیج سازندگی به این نتیجه رسیدیم که باید طرح نهضت آبرسانی را اجرا کنیم.

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ سید رضا هاشمی کرویی خبرنگار مرکز ساری با تیتر "وضعیت نگران کننده کمبود ذخیره آب سد شهید رجایی ساری"،  ناصر اسد زاده خبرنگار مرکز مشهد با عنوان "جولان اومیکرون در خراسان رضوی و نوشداروی دیرهنگام محدودیت‌های کرونایی سفر"،  شادی خورشیدی سدهی خبرنگار مرکز رشت با تیتر "ناپایداری مدیریت شهری پاشنه آشیل توسعه رشت"،  فرزاد نویدی رییس مرکز کرمانشاه با عنوان "کرمانشاه آماده جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی"،  نعمت الله بهروزی رییس دفتر گناوه با تیتر "ساکنان محله امید در انتظار الحاق به شهر گناوه" و عیسی پاشاپور رییس دفتر آستارا با عنوان "کارآفرینی رزمنده دفاع مقدس برای ۲۰۰ نفر در آستارا" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

برچسب‌ها صادرات سیب اومیکرون دفاع مقدس ایرنا کرج مجلس یازدهم علی فرهادی تهران نمین ایلام سازمان امور دانشجویان نیر کرمان یزد صدیف بدری سید عباس موسوی استان تهران دزفول کارآفرینی دولت گچساران ایران هاشم داداش پور بروجرد انقلاب اسلامی ایران بنیامین شکوه فر گرگان استان اردبیل کار آفرینی سازمان بسیج سازندگی قزوین علی رسولیان کرمانشاه دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی آستارا بوشهر شهرداری تهران علی خیرالدین مجتبی عبداللهی سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان آذربایجان شرقی تبریز دریای خزر خوزستان فارس نوشهر جمهوری اسلامی ایران ارومیه سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران جمهوری آذربایجان ایالات متحده آمریکا یدالله صادقی زنبورداری رستم قاسمی لرستان علی مراد اکبری سمنان البرز آبیک گلستان اردبیل سید جواد ساداتی نژاد صمت بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب اومیکرون دفاع مقدس صادرات سیب اومیکرون دفاع مقدس ایرنا کرج مجلس یازدهم علی فرهادی تهران نمین ایلام سازمان امور دانشجویان نیر کرمان یزد صدیف بدری سید عباس موسوی استان تهران دزفول کارآفرینی دولت گچساران ایران بروجرد انقلاب اسلامی ایران بنیامین شکوه فر گرگان استان اردبیل کار آفرینی سازمان بسیج سازندگی قزوین کرمانشاه دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی آستارا بوشهر شهرداری تهران علی خیرالدین مجتبی عبداللهی سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان آذربایجان شرقی تبریز دریای خزر خوزستان فارس نوشهر جمهوری اسلامی ایران ارومیه سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران جمهوری آذربایجان ایالات متحده آمریکا یدالله صادقی زنبورداری رستم قاسمی لرستان سمنان البرز آبیک گلستان اردبیل سید جواد ساداتی نژاد صمت بندرعباس کهگیلویه و بویراحمد خبرنگار ایرنا معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی میلیارد تومان میلیارد ریال استان اردبیل هزار میلیارد جهاد کشاورزی میلیون دلار رییس سازمان سازمان صنعت استان سمنان استان تهران خبر رسید معاون وزیر یادآور شد حمل و نقل پیش بینی آتش سوزی نیز خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، گفت: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به سال‌های گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راه‌های شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می‌دهند، اما راه‌های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه‌ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.

وی افزود: در جلساتی که با حضور مسؤولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، که ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و هم‌اکنون ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامه‌های امسال قرار دارد.

هادیان فر ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش‌ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ می‌دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می‌گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تأثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند. واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

هادیان فر در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.

کد خبر 6090469 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان