Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@10:33:26 GMT

وضعیت شیوع کرونا در استان بوشهر نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۷۳۳۹۰

وضعیت شیوع کرونا در استان بوشهر نگران‌کننده است

به گزارش ایرنا، دکتر حسن ملکی زاده روز دوشنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: در مقایسه با ماه گذشته موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر از یک نفر در دی‌ماه به ۲۳ نفر در بهمن‌ماه افزایش یافت که این موضوع هشداری جدی است.

وی به‌ ضرورت همکاری همه‌جانبه با مدافعان سلامت برای کنترل کرونا اشاره کرد و افزود: برای کنترل موج جدید بیماری کرونا باید همه مسئولین استانی و شهرستانی اهتمام لازم را به خرج دهند و همچون گذشته با مدافعان سلامت همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هرگونه تجمع، گسترش بیماری را فراهم می‌کند، تاکید کرد: توصیه ما همچنان پرهیز از حضور در تجمعات است اما اجرای محدودیت‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد ایمنی موثر، تکمیل واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش تجمع و ایجاد محدودیت موجب قطع زنجیره انتقال به‌عنوان سه محور اصلی کنترل کرونا به شمار می‌روند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور مجوز برای تزریق واکسن به کودکان بالای پنج سال در کشور، ادامه داد: خوشبختانه کمیته علمی کرونا در کشور مجوز تزریق واکسن به کودکان بالای پنج سال را صادر کرده و دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک مورد تائید علمی قرارگرفته است.

ملکی زاده افزود: از همه خانواده‌های دارای فرزند بالای پنج سال درخواست می‌کنم که اهتمام ویژه‌ای برای انجام واکسن کودکان خود داشته باشند.

وی با اشاره به شیوع بیشتر سویه جدید کرونا در بین کودکان یادآور شد: بر اساس آمارهای رسمی ۲۰ درصد بستری‌های کرونایی مربوط به کودکان است و از طرفی محدودیت‌های خدمات در بخش کودکان بیشتر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: والدین به‌محض دیدن علائم کرونا در کودکان خود به پزشک مراجعه کنند زیرا تشخیص و اقدام به‌موقع در کودکان مبتلا به سویه جدید برای کنترل بیماری بسیار اهمیت دارد.

وی به تأمین داروهای موردنیاز و رفع کمبودهای دارویی برای بیماران کرونا اشاره و تصریح کرد: همه بیمارستان‌های دانشگاهی وغیر دانشگاهی برای ارائه خدمات به هم استانی‌ها در آمادگی کامل قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر تاکید کرد: آنچه به عبور از موج جدید کرونا کمک می‌کند رفتار هوشمندانه همه آحاد جامعه با این ویروس است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بوشهر بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوشهر بهداشت و سلامت ویروس کرونا بوشهر بهداشت و سلامت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان

به گزارش­ ­­­­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر پروانه کریم‌زاده افزود:­­ در این دوره از کنگره ۱۵ پنل علمی طراحی شده که با حضور اساتید جوان و اساتید مجرب و پیشکسوت برگزار خواهد شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی­ در این مراسم از برگزاری سالانه کنگره مغز و اعصاب کودکان در استان‌های مختلف ­ابراز خرسندی کرد و گفت: این تصمیم ارزنده گرفته شد تا از تمام اعضای انجمن مغز و اعصاب کودکان حمایت شود. زالی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان این رشته علاوه بر اینکه افراد برجسته‌ای هستند، در حوزه علمی و آکادمیک نیز می‌درخشند، چراکه این رشته بسیار پیچیده، داینامیک و دائم در حال تغییر است. از طرفی انعطاف‌پذیری رشته برای پذیرش نوآوری‌های ملی در عرصه جهانی نیز زبانزد است. دکتر زالی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در این رشته پزشکی به صبر و متانت بسیاری نیاز است، گفت: از همین‌رو فارغ‌التحصیلان و متخصصان این رشته افراد برجسته در امر اخلاق هم هستند. وی در پایان از دوران پربار شاگردی خود در محضر استاد غفرانی یاد کرد و خود را به خانواده پرافتخار بیمارستان مفید متعلق دانست. در ادامه این مراسم ­دکتر محمود محمدی رئیس بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان، انجمن مغز و اعصاب کودکان را یکی از منسجم‌ترین انجمن‌های علمی با اهداف مشترک خواند. بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان از امروز در مرکز قلب تهران به میزبانی ­دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شده و تا سه روز آینده­ ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند